هشدار نارنجی برای تگرگ، صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در برخی نقاط کشور

هشدار نارنجی برای تگرگ، صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در برخی نقاط کشور

امیر کشانی(سردبیر)

1400/04/24 | 00:04

نظری ثبت نشده

هشدار نارنجی برای تگرگ، صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در برخی نقاط کشور

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال تگرگ و جاری شدن آب روان در مسیل‌ها، برای برخی از استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش عصر پنج‌شنبه ایرنا، سازمان هواشناسی با اعلام هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان‌ها از تشدید بارش های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی خبر داد. این بارش‌ها از امروز آغاز شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مخاطراتی که در ادامه این بارش‌های شدید ایجاد می‌شود، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، احتمال تگرگ و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های موقت است.

این هشدار در روز پنج‌شنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس، گلستان، شمال آذربایجان غربی، در روز جمعه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس، گلستان، ارتفاعات در استانهای مازندران، البرز، گیلان، روز شنبه برای کرمان، شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و روز یک‌شنبه برای کرمان، فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان صادر شده است.
سازمان هواشناسی به شهروندان اعلام کرد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند. دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشند. سازه های موقتی تقویت شوند و از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها اجتناب شود.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

هواشناسی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت