تحلیل گلد نیوز؛ طلا ،سکه ،ارز 27 تیر

تحلیل گلد نیوز؛ طلا ،سکه ،ارز 27 تیر

"طلا" پس از مذاکرات وین ارزان می‌شود؟

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/04/27 | 00:04

نظری ثبت نشده

تحلیل گلد نیوز؛ طلا ،سکه ،ارز 27 تیر

"طلا" پس از مذاکرات وین ارزان می‌شود؟

پیشبینی‌ها پس از وقفه در مذاکرات‌وین و گمانه‌زنی درباره ازسرگیری گفتگوها در دولت‌رئیسی، موجی از خوشبینی را در ذهن عموم نسبت به بازار طلاوارز پدید آورده‌است؛ یک کارشناس اقتصادی اما ضمن ردِ این مطلب، تحلیلی دیگر ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "گلدنیوز"؛ ابراهیم مومن‌پور ;کارشناس اقتصادی  ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت این روزهای بازار طلا و سکه، به افزایش نسبی قیمت جهانی فلزات گرانبها تا کانال 1800 دلار اشاره کرد و گفت: هم اکنون نوسان قیمت کمتر از 1820 دلار قرار دارد.بنا بر اظهارات این فعال بازار طلا و سکه، درپی اعلام نرخ بهره بانک فدرال‌رزرو امریکا، افزایش قیمت فلزات گرانبها را پیش رو خواهیم داشت اما در صورت بالا رفتنِ ارزش نرخ بهره‌ی این بانک و فزونی گرفتن قیمت نگهداشتِ طلا، قیمت ارزی رونق می گیرد و در سطح جهانی هم افزایش قیمت طلا را شاهد خواهیم بود.وی اما قیمت طلا را زیر محدوده 1900 پیشبینی می کند و احتمال ارزش 2000 دلاری را بر اساسِ شرایط سنجی توسط کارشناسان می داند.

تعطیلی و روند کند تولید در کشور

مومن‌پور تقاضا در بازار داخلی را از دیگر عوامل نرخ گذاری برشمرد که با وجود کرونا و تعطیلی های مکرر پس از ایام نوروز، حجم خرید و فروش در بازار طلا را به کمترین سطح خود رساند.کاهش قیمت ارز مضاف بر علت شد و قیمت طلا را به شدت کاهش داد. از دیگر سو محدودیت های پولی و نقل و انتقالات مالی برای برخی دلالان بازار طلا رو به کاهش گذاشته و لذا قیمت طلا با شیب تندی به پایین تر از سطحِ قیمتی بسیاری اجناس پس از شروع 1400 رسید.در این شرایط تقاضا برای خرید طلا با افت چشم گیر رو به رو شد و همین امر بر چرخه‌ی تولید در صنعت طلا تاثیر گذاشت و خرید و فروشِ اجناس به دلیل بسته شدن مغازه ها با کندی رو به رو شد.

پیش بینی قیمتی در شهریورماه

به گفته مومن‌پور این روزها با حمایت های قوه قضائیه حضور دلال ها در بازار طلا، روندی نزولی داشته است. تقاضای فیزیکی خرید ارز حضور را کمرنگ تر کرد و از طرفی قیمت گذاریِ آنی اندکی روند تقاضاها را تحت تاثیر قرار داد.

وی با ابراز خوشنودی نسبت به تحت پیگرد قرار گرفتنِ و بسته شدن شمار بالایی از سایت ها و پایگاه خبریِ غیر مسئول که بر آشفتگی بازار طلا دامن می زدند، گفت: انتظار داریم با ثبات قیمت ارز در دولت جدید، کاهش قیمت طلا را شاهد باشیم.مومن‌پور وضعت کنونی بازار را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده از اصلِ قیمت طلا گرفته شد، پیشبینی می شود افزایش حجم فروش را پیش رو داشته باشیم و به پشتوانه‌ی آن، حجم تولید رو به رشد بگذارد.

وی همچنین وضعیت بازار طلا را در شهریور ماه رو به بهبود پیشبینی کرد و ادامه داد: مذاکرات برجامی اندکی اذهان مردم را بدین سمت برده که شاید شرایط تغییر یابد؛ ولی شخصا مخالفِ این مطلب هستم.

تاثیر آینده مذاکرات بر بازارطلا

ما در بدترین شرایط تحریمی به سر می بریم؛ مذاکرات تا چه میزان تحریم ها را کاهش می دهد و مثمر ثمر خواهد شد؟

مومن‌پور گفت: مطمئنا این اتفاق نمی افتد و اکثریتِ مردم در انتظار رخدادهایی هستند تا موجب کاهش قیمت طلا و بهبود شرایط بازار شود. ولی بنده دلیلِ این امر را در مذاکرات نمی بینم بلکه اصلی ترین دلیل را در گفتگوهای داخلی و اتفاقاتِ خوش در کشور می دانم که باید منتظر آن باشیم.وی همچنین پیشبینی کرد این اتفاقات میمون در دولت جدید رخ دهد و بار دیگر نسبت به مذاکرات دیدگاهی غیر مثبت را مطرح کرد و گفت: کاهش قیمت طلا در شرایط مذاکراتِ مثبت را هم، تایید نمی کنم.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

تحلیل بازار

پیش بینی قیمت طلا

پیش بینی قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت