بین المللطلا و جواهر

درآمد 1.2 میلیارد دلاری تولیدکننده الماس روسی

«آلروسا» در گزارشی عملکرد خود در فصل دوم سال را ارائه کرد

غول تولید الماس دنیا، شرکت آلروسا گزارش فصلی خود را منتشر کرد که بر اساس آن، این شرکت در سه ماهه دوم سال 2021 توانسته 7 میلیون قیراط الماس تولید کند و 11.4 میلیارد قیراط هم فروش داشته باشد. درآمد این شرکت روسی از فروش الماس صیقل خورده و همینطور ناصاف در این فصل به 1.2 میلیارد دلار رسید. 

به گزارش گلدنیوز به نقل از کیتکو، تا حدود زیادی به دلیل افزایش فصلی پردازش سنگ­ریزه­ های گرید پایین تولید الماس آلروسا در فصل دوم سال نسبت به فصل پیش از آن 8 درصد کاهش را نشان می ­دهد، هرچند در مقیاس سالانه 22 درصد افزایش یافته است. به گفته این شرکت، تولید الماس در نیمه اول سال جاری میلادی با 6 درصد رشد به 14.5 میلیون قیراط رسیده چراکه در مقام مقایسه، دوره مشابه سال قبل به علت اقداماتی مانند تعلیق عملیات استخراج از معادن آیخال و زریا و همینطور کاهش حجم تولید در معدن سورالماز عملکرد ضعیفی در حوزه تولید ثبت کرده بود.

فروش الماس آلروسا که 95 درصد کل تولید روسیه و 27 درصد حجم تولید جهان را در اختیار دارد، طی فصل دوم سال با 26 درصد افت نسبت به فصل اول مواجه شد و با احتساب 4.5 میلیون قیراط فروش موجودی انبارها، به 11.4 میلیون قیراط رسید. گفته می­ شود عملکرد قوی در نیمه اول که با ثبت فروش 15.5 میلیون قیراط شامل 8 میلیون قیراط موجودی همراه بود، از دلایل روند نزولی در فصل دوم بود. فروش الماس صنعتی و با کیفیت گوهر در فصل دوم به ترتیب 7.5 و 4 میلیون قیراط بوده است. در همین حال، فروش آنها در نیمه دوم سال 2.7 برابر افزایش یافته و به 27 میلیون قیراط رسید که شامل فروش از موجودی به میزان 12.5 میلیون قیراط هم بود.

بر اساس گفته­ مسوولان این شرکت در یک نشست خبری، متوسط قیمت الماس با کیفیت گوهر آلروسا در نیمه دوم سال 28 درصد نسبت به فصل قبل بالا رفت و به 145 دلار به ازای هر قیراط رسید. اما افت 27 درصدی قیمت آن در بازه سالانه به دلیل سهم بیشتر الماس ­های با اندازه بزرگ­تر در مجموعه فروش­ های فصل دوم سال 2020 بود؛ این در حالی است که حجم فروش در آن زمان 0.6 میلیون قیراط بود.

آلروسا پیش­بینی کرد که تقاضای جواهرات در تمام بازارها قوی باقی بماند. همزمان، موجودی الماس صیقل نخورده شرکت­های معدنی به پایین­ترین سطوح خود رسیده است زیرا عرضه به­ طور ساختاری رو به افول بوده است. این شرکت خاطرنشان کرد که از منظر آن ریسک محدودی برای هر واکنش معناداری در سمت عرضه در سراسر جهان وجود دارد. بخش میان­ دستی صنعت نیز در حال مشاهده یک کاهش در موجودی الماس صیقل داده شده و همینطور ناصاف است. این شرکت این­طور نتیجه­ گیری کرد که کمبود الماس تقاضا را بهبود می ­بخشد و فشاری صعودی برای قیمت الماس ایجاد می­ کند.

انتهای پیام/

حسین راشدی

مترجم ونویسنده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا