انعکاس خبر وال استریت در بازار ارز

انعکاس خبر وال استریت در بازار ارز

پیش بینی قیمت دلار تا پایان تیر

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/04/29 | 00:04

نظری ثبت نشده

انعکاس خبر وال استریت در بازار ارز

انتشار اخباری مبنی بر تقویت احتمال تداوم مذاکرات برجام در دولت بعد و تعطیلی شش روزه تهران طی روز گذشته از جمله عواملی بود که باعث شد قیمت دلار بعد از یک اوج‌گیری کوتاه مجددا از قیمت ۲۴۸۰۰ به سطح ۲۴۴۰۰تومان برسد اما ظهر دیروز تهدید آمریکا و انتشار خبری از سوی وال‌استریت مبنی بر افزایش تحریم‌های آمریکا در زمینه فروش نفت ایران به چین در صورت عدم توافق هسته‌ای، انتظارات معامله‌گران را تغییر داد.

از آنجا که طی چند ماه گذشته حجم فروش نفت ایران به چین افزایش یافته بود، این اظهارات احتمال کاهش منابع ارزی کشور درصورت توقف صادرات نفت و بن‌بست خوردن مذاکرات را بالا برد و باعث شد معامله‌گرانی که از ترس توافق و کاهش قیمت دلار عقب‌نشینی کرده بودند دوباره در موقعیت خرید قرار بگیرند؛ در نتیجه این اخبار قیمت دلار تا ظهر امروز در بازار نقدی به ۲۴۵۳۰ و در معاملات پشت‌خطی به ۲۴۵۰۰تومان افزایش یابد.

البته با توجه به تعطیلی بازار دلار با سرعت کمی در حال حرکت در مدار صعودی است و توقف معاملات نقدی مانع از تحرک نوسان‌گیران و جوسازی پیرامون این خبر شد؛ از طرفی با وجود اخباری که مبنی بر ادامه مذاکرات منتشر شده همچنان انتظارات نسبت به حصول توافق بالاست.

در این میان امروز سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا دوباره اعلام کرده که اکنون دولت رئیسی باید انتخاب کند گفت‌وگوها را ادامه دهد و ما آماده از‌سرگیری مذاکرات وین و تکمیل این رایزنی‌ها به صورت سازنده و بازگشت به محدودیت‌ها در این توافق هستیم.

بر این اساس معامله‌گران فنی معتقدند که تا شروع به کار بازار ارز قیمت دلار تحت تاثیر اخبار افزایش یا کاهش خواهد داشت اما از آنجا که انعکاس خبر وال‌استریت و تهدید آمریکا مبنی بر افزایش تحریم‌های نفتی ایران با واکنش شدید بازار همراه نشد و در پی انتظارات مثبت به برجام تقاضای چندانی هم برای خرید ارز وجود ندارد، پیش‌بینی می‌شود که نوسان قیمت دلار در این مدت بین ۲۴۴۰۰ تا ۲۴۸۰۰تومان باشد. منبع اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

بازار ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت