خبر نوسان ساز در بازار ارز

خبر نوسان ساز در بازار ارز

خبر وال استریت ژورنال برای معامله گران این بود که از احتمال تغییر شرایط موجود وجود دارد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/04/29 | 00:04

نظری ثبت نشده

خبر نوسان ساز در بازار ارز

آمریکا قصد دارد دوباره ایران را تحریم کند. انتشار این خبر وال استریت ژورنال موجب شد که نزول قیمت دلار متوقف شود و خط حمایت ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی از دست نرود. دیشب در معاملات پشت خطی حتی اسکناس آمریکایی بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد.

به گفته فعالان، اهمیت خبر وال استریت ژورنال برای معامله گران این بود که از احتمال تغییر شرایط موجود خبر می داد. در واقع در ماه های اخیر گفته می شد که از یک سو صادرات نفت ایران به چین بیشتر شده است و از سوی دیگر همواره احتمال توافق ایران با طرف های غربی برای احیای برجام وجود داشت. چنین موضوعاتی موجب می شد که معامله گران با احتیاط اقدام به خرید و فروش دلار کنند و چشم انداز کاهشی نیز در بازار فعال باقی بماند. در چنین شرایطی، احتمال تحریم های جدید آمریکا برای معامله گران نشان از آن داشت که ممکن است صادرات نفت ایران به چین دشوار شود، امری که می تواند درآمدهای ارزی و سمت عرضه بازار را با مشکلات بیشتری مواجه کند. در کنار این، تحریم های جدید آمریکا می تواند انتظار احیای برجام را بسیار کاهش دهد، خصوصا آنکه گفته شده است‌،‌ دور بعدی مذاکرات ممکن است تا آخرین ماه تابستان به تعویق بیافتند.

در حالی که بخشی از معامله گران باور دارند، انتظارات جدید از آینده می تواند زمینه ساز افزایش قابل توجه قیمت ها شود، ولی دسته دیگری از معامله گران تصور می کنند،‌ قرار نیست که قیمت دلار افزایش معناداری را تجربه کند و تنها احتمال افت قابل توجه دلار کاهش پیدا کرده است. در واقع از نگاه دسته دوم، کف قیمت دلار با اخبار جدید بالا آمده است. با این حال، برای مشخص شدن روند کلی بازار، باید تا دوشنبه هفته آتی صبر کرد. به احتمال زیاد تعطیلی تهران و سایر شهرهای مرزی موجب خواهد شد که حجم معاملات در روزهای آتی بسیار کاهش پیدا کند و افزایش و کاهش های قیمت دلار از پشتوانه محکمی برخوردار نباشد.

منبع :اقتصاد نیوز

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

برجام

قیمت دلار

تحریم

بازار ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت