غول معدنی طلا 30 سال دیگر در پرو می ماند

غول معدنی طلا 30 سال دیگر در پرو می ماند

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در معدن یاناکوچا در شمال منطقه کاخامارکا در پرو

حسین راشدی(مترجم)

1400/05/03 | 00:05

نظری ثبت نشده

غول معدنی طلا 30 سال دیگر در پرو می ماند

مدیرعامل شرکت شماره یک معدنی طلا در جهان، نیومونت به سرمایه گذاران گفت این شرکت تا پایان سال جاری میلادی تصمیم خود را برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در معدن یاناکوچا ( Yanacocha )در شمال منطقه کاخامارکا در پرو خواهد گرفت.

به گزارش گلدنیوز به نقل از ماینینگ، تام پالمر در تماسی برای بحث درباره درآمد سه ماهه دوم شرکت، گفت که پروژه Yanacocha Sulfides ، اجازه می دهد تا عملیات در این معدن عظیم طلا ادامه یابد. نیومونت قصد دارد فاز اول پروژه رسوبات سولفید و مدار تصفیه یکپارچه، از جمله اتوکلاو برای فرآوری مواد اولیه طلا، مس و نقره را توسعه دهد.

این شرکت گفت که ساخت این پروژه حدود دو سال و نیم به طول خواهد انجامید، بنابراین این پروژه باید از سال 2026 شروع به کار کند.

این امر می تواند 500 هزار اونس معادل طلا در سال به تولید معدن با هزینه های پایدار کل بین 700 تا 800 دلار برای هر اونس برای پنج سال اول عملیات اضافه کند. از آنجا که منابع اکسید معدن روباز (open pit) یاناکوچا نزدیک به تخلیه کامل است، این پروژه برای ادامه استخراج مواد سولفید در زیر زمین طراحی شده است.

فاز اول بر توسعه رسوبات معادن یاناکوچا ورده و چاکوئیکوچا جهت ادامه عملیات پس از سال 2040 متمرکز است. پالمر عنوان کرد که فازهای دوم و سوم می توانند عمر معدن را برای «چندین دهه» افزایش دهند.

نیومونت می گوید Yanacocha Sulfides یکی از مهمترین پروژه های استخراج معادن است که برای پنج سال آینده در پرو برنامه ریزی شده است.

تمام زیرساخت های جدید در محدوده موجود معدن ساخته خواهد شد و این پروژه شامل فناوری از راه دور برای نظارت به هنگام است.

چشم انداز خوش بینانه

پالمر در پاسخ به سوالی در مورد دولت جدید چپگرای پدرو کاستیلو، گفت که این شرکت آماده است تا در شش ماه آینده درگیر بحث شود و افزود که او نسبت به نتیجه خوش بین است.

او گفت: «ما 30 سال در پرو هستیم. پروژه Yanacocha Sulphides باعث می شود حداقل 30 یا 40 سال دیگر در پرو باشیم.»

این مدیر عامل شرکت معدنی مستقر در شهر دنور ایالت کلرادو می گوید که معدن طلای پرو از زمان شروع به کار در دهه 1990 بیش از یک میلیارد دلار پروژه های مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی فراهم آورده است.

حدود دو سوم درآمد یاناکوچا از طریق دستمزد، مالیات، کالاها و خدمات به اقتصاد محلی باز می گردد، زیرا در این عملیات 1400 کارگر به طور مستقیم استخدام می شوند و از 40 هزار شغل دیگر پرو پشتیبانی می شود. دو سوم کارگران این معدن ساکنان کاخامارکا هستند.

پالمر به سرمایه گذاران می گوید: «ما یاناکوچا را به عنوان یك دارایی اساسی در یك منطقه مهم می بینیم كه می خواهیم مدت زمان زیادی در آن به سر ببریم.»

پرو در نوامبر سال گذشته یکی از بدترین بحران های سیاسی خود را در تاریخ تجربه کرد و در یک هفته پس از نبرد بین ریاست جمهوری و کنگره شاهد سه رئیس دولت همراه با اعتراضات خشونت آمیز بود که منجر به کشته شدن دو نفر شد.

در طی یک روند پرتنش و دوقطبی انتخابات، کاستیلو به عنوان فعال اتحادیه روستایی از یک حزب مارکسیست قول داد که دارایی های انرژی را ملی کند، پروژه های خاصی را مسدود کند و سهم بیشتری از درآمدهای مواد معدنی را برای مبارزه با فقر بگیرد.

افزایش محبوبیت کاستیلو سرمایه گذاران را غافلگیر کرد و نگرانی ها را در مورد اینکه یک محیط عملیاتی طاقت فرساتر پروژه های مورد نیاز برای تأمین تقاضای جهانی مس را به خطر اندازد، افزایش داد.

منبع :mining..com

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلا

معدن

پیشنهاد ویژه

پرو

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت