رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز

طلای تبریز هم تراز تولیدات ترکیه

تبریز جزء سه منتخب اول طلای کشور و رتبه دوم نقره

امیر کشانی(سردبیر)

1402/08/29 | 14:08

نظری ثبت نشده

طلای تبریز هم تراز تولیدات ترکیه

به گزارش گلدنیوز ، رئیس اتحادیه طلا، جواهر وسکه تبریز جزء پیشکسوتان با یک دهه تجربه مسئولیت این صنف است. از خاطرات سال های دور یاد می‌کند؛ زمانی که ترک‌ها طلای تبریز را با دیده‌منت می‌خریدند و در کشور خود به فروش می‌رساندند. کشوری که امروز به قطب صادراتی طلای جهان ومنطقه تبدیل شده و ما برای بازستاندنِ این جایگاه مسیری طولانی پیش‌‌رو داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز بهرمانی از احتمال بهبود وضعیت اقتصاد اروپا و امریکا و کاهش انس جهانی خبر داد و این روند را منجر به تعادل رسیدن نسبی قیمت طلا و سیر نزولی آن دانست.

وی با اشاره به نرخ بهره و امار بیکاری و فروش اوراق و تاثیر آن در کاهش قیمت انس جهانی گفت : در صورت کنترل کرونا و افزایش مراودات اقتصادی و تجاری روند کاهش انس جهانی فزونی می گیرد

طلای تبریز هم تراز تولیدات ترکیه

بهرمانی در ادامه مصاحبه با خبرنگار “گلد نیوز” به تشریح وضعیت صنف طلا و جواهرو نقره در تبریز پرداخت و این شهر را جز سه منتخب اول کشوری معرفی کرد. صنعت طلا در تبریز به مدد سابقه این صنعت در تبریز وهمکاری و تبادل تکنولوژی با صنعت گران ترکیه از پیشرفت چشم گیری برخوردار بوده و مصنوعاتی در قد و قواره صادرات روانه بازار کرده است.

وی همچنین این شهر را دارای رتبه دوم در تولید مصنوعات نقره  بعداز مشهد- خواند و ثبت قلم تبریز در سازمان جهانی یونسکو را از افتخارات صنعت نقره تبریز بر شمرد . مالیات بر ارزش افزوده ضربه مهلکی برای صنف و صنعت طلا و جواهر بود و حاشیه درگیری ما نیز با این قانون بیش از سایر صنوف بوده است.

سرانجام همدلی و همراهی فعالان این صنف از تولیدکننده گرفته تا فروشندگان به بار نشست و مسئولان را بر آن داشت که حق تضییع شده این رشته صنعتی-هنری را جبران کنند.و امیدواریم که حذف مالیات ارزش افزوده  از اصل طلا باعث افزایش خرید توسط مصرف کنندگان وشاهد رونق کسب و کار در صنف و صنعت بوده باشیم

بهرمانی در عین حال از تعدیل نیروهای بسیاری و تعطیلی واحدهای تولیدی به میزان ۷۰ درصددر این صنف خبر داد و افزود: علی رغم کاهش نیروی انسانی تا یک سوم، تولیدات سه برابر مصرف داخلی بوده است که اگر راهکاری صادراتی ارائه نشود، صنف وصنعت طلا و نقره رو به اضمحلال می گذارد.

گلدنیوز

معضلات صادرات طلای تبریز

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه تبریز عمده مشکلِ صادراتی این حوزه را تشریح کرد و گفت: مالیات از واردات شمش طلا و پلاتین حذف شده است و لذا از دولت سیزدهم تقاضا داریم ضمن صفر کردنِ مالیاتِ واردات شمش نقره ، مجوز ورود گرانول نقره را صادر کند.

بهرمانی افزود: ما حتی از حضور نماینده بانک مرکزی در استان بی بهره هستیم و تولید کنندگان برای کارشناسیِ تولیدات خود باید محصول را به تهران بیاورند و سپس به کشور مقصد صادر کنند.

همچنین هزینه انبارداریِ گمرکات پس از ورود شمش به کشور و عدم ارایه مشوقهای صادراتی  و تخفیفات مالیاتی و  وام طلا با بازپرداخت ان بصورت طلا و........باعث میگرددکه دست صادرکننده تولید ات ایران را در میدان رقابت می بندد. این در حالی است که اجناس ایرانی باید با قیمتی به مراتب کمتر از ترکیه بعلت ارزان بودن انرژی و هزینه نیروی انسانی به بازارهای جهانی ارائه شود.

تقویت نمایشگاهها و راهکار برای حضور تجار کشورهای همسایه و منطقه و امکان خرید مصنوعات طلا و نقره در تقویت این صنعت موثر خواهد بودکه نظارت بر موازنه پایاپای طلای خام ورودی و خروجی مصنوعات و یا اینکه  تجار کشورهای همسایه با ارائه ارز، مصنوعات طلا و نقره با نظارت بانک مرکزی خریداری کنند، معامله ای قابل دفاع شکل می گیرد.

دولت سیزدهم حرف ما را بشنود

به گفته بهرمانی صنعت طلا، نقره و جواهر از گزینه های قابل قبول برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. فعالان این حوزه راهکاری اساسی برای بهبود این صنعت دارند و در انتظار گوش شنوایی در دولت سیزدهم هستند تا در ارزاوری و اشتغال دولت محترم را همراهی نمایند.  با صدور مجوز وارداتِ دستگاه های روز و قطعات اماده جدید طلا از ایتالیاو ترکیه ، تولیدکنندگان میتوانند تولیدات  خودشان را بروزرسانی کرده و روش مناسبی در جهت پیشگیری از قاچاق میباشد

بهرمانی با بیان این مطلب، از دیگر درخواست های اهالی صنف طلا و جواهرونقره از دولت را مبنی بر ساخت “برج طلا” مشابه آنچه در ترکیه است، دانست. این مهم مستلزم کمک دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز مکان یابیِ مناسب در یک شهرک تولیدی است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه تبریز در ادامه سخنان خود در مصاحبه با “گلد نیوز” وضعیت تولید و فروش طلاو نقره وجواهر را به دلیل کرونا و عدم برگزاری مراسمات و تعطیلی بازار به دفعات بنا به دستور ستاد کرونا اسفناک وبی سابقه خواند و از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد ملاک مالیات ستانی را بر اساس نرخ های پایه ای در نظر نگیرد و ملاحضات ویژه ای برای اصناف لحاظ کنند

بهرمانی خاطرنشان کرد: صنف و صنعت ما در مقایسه با سایر صنوف و صنایع هیچ هزینه ای در این مدت برای دولت نداشته است و امروز هم چشم انتظار هیچ گونه کمک مالی نیستیم و همین که ما را در روندِ امورات حمایت کنندو طبق فرمایش مقام معظم رهبری مانع زدایی و پشتیبانی کنند از دولت محترم بسیار سپاسگزار خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

اتحادیه طلا تبریز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت