حباب قیمت سکه دورقمی شد

حباب قیمت سکه دورقمی شد

فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به بالای ده درصد رسید.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/03/09 | 00:03

نظری ثبت نشده

حباب قیمت سکه دورقمی شد

عدم تناسب رشد سکه در مقایسه با افزایش دلار موجب شد که فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی (حباب قیمت سکه) به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان(معادل 10/6) درصد برسد.

به گزارش گلدنیوز به نقل از اکوایران، روز گذشته ارزش دلار در بازار داخلی تنها نزدیک به ۲۵۰ تومان افزایش یافت ولی واکنش سکه به این  میزان افزایش اسکناس آمریکایی، صعود ۳۰۰ هزار تومانی و نزدیک شدن به محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بود.

photo_۲۰۲۲-۰۵-۳۰_۰۹-۳۹-۴۵

عدم تناسب رشد سکه در مقایسه با افزایش دلار موجب شد که فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان(معادل ۶/۱۰) درصد برسد.

به باور بیشتر فعالان، رشد حباب نشان می دهد که تمایل به ریسک پذیری در بازار به طور قابل توجهی بیشتر شده است و معامله گران حاضرند که فلز گران بهای داخلی را بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود خرید کنند.

دیشب در بازار پشت خطی نیز تمایل به خرید در میان معامله گران بیشتر بود. فلز گران بهای داخلی که بعدازظهر روز دوشنبه در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان حضور داشت،‌ در انتهای روز تا محدوده ۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند. این موضوع می تواند روند قیمتی فلز گران بهای داخلی در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه بالای محدوده ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باقی بماند، حتی احتمال رشد این فلز گران بها به بالای کانال ۱۵ میلیون تومانی وجود خواهد داشت.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

قیمت سکه

قیمت طلا

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت