آموزش و پژوهشچند رسانه ای

فوت کوزه گری

هر فروشنده ایی فروشنده نیست !

دكتر محمدساعي مشاوربازاريابي و كسب و كار

تعدادي از مشتري هاي طلا و جواهر عادت دارند از يك واحد صنفي خاص خريد كنند.عده اي هم هستند كه بعد از بررسي از بين چند طلافروشي تعداد خاصي را انتخاب ميكنند!

اما با به عنوان فروشنده و عرضه كننده چه اقداماتي انجام دهيم تا انتخاب مشتريان باشيم؟

در خصوص علم فروش مطالعه داشته باشيم، شايد تصور كنيد علم كافي داريد اما با مطالعه تكنيك هاي جديد ياد ميگيريد که در مورد محصولتون اطلاعات داشته باشيد.

محصول شما متعلق به كدام كشور يا استان است؟ساخته ي كدام برند يا دستسازه ي كدام استاد يا هنرمند است؟

ميتوانيد بابه همراه داشتن اثري از سازنده مانند امضا بر روي محصول حس بهتري به مشتري منتقل كنيد،

متوجه نيت خريدار از خريدش بشويد(سرمايه گذاري يا استفاده ي شخصي) سوالات از قبل آماده شده داشته باشيد.

به عنوان مثال :

تصميم داريد اين گردنبند را در چه نوع مهماني اي استفاده كنيد؟

رسمي ،كاري يا اسپرت؟

معمولا چه نوع لباسي در مهماني ها ميپوشيد؟

اگر سلبريتي داخلي يا خارجي ازين محصول استفاده كرده است عكس آن را در دسترس داشته باشيد تا به مشتري نشان دهيد.

فراموش نكنيد مشتري ها در بسياري موارد كالا را نميخرند چون ميترسند انتخاب آنها اشتباه باشد،در اين پروسه به آنها كمك كنيد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا