آموزش و پژوهشچند رسانه ای

تاثیر رایحه بر فروش

افزایش کیفیت ادراکی 

دکتر محمد ساعی مشاور و مدرس کسب وکار و فروش

رایحه را جدی بگیرید!

گلدنیوز :شما از تاثیر رایحه در فروش چیزی شنیدین ؟در یک آزمایش که واشنگتن پست با همکاری شرکت نایکی در سال ۲۰۰۳ انجام داد یک عدد کفش نایکی از یک جفت کفش را در یک اتاق و لنگه دیگر همان کفش را در اتاق دیگری قرار دادند.

 شکل اتاقها ، سکویی که کفش روی آن بود ، میزان و زاویه نور تابیده شده به کفش ها همگی برابر بودند تفاوت فقط در عطر پیچیده در هوای اتاق بود در اتاق شماره ۲ هوا معطر شده بود. .

از افراد زیادی خواسته شد که بگویند کدام کفش کیفیت بهتری داشته است؟

رایحه و نظر افراد

 بیش از ۸۲ درصد اظهار داشتند که به نظر آنان کفش واقع در اتاق شماره دو یعنی همان اتاق معطر کیفیت بالاتری داشته است!  عدد ۸۲% همه را شگفت زده کرد ه بود!.دقیقا فکر شما درست است تاثیر رایحه بر فروش!

 شما به من بگویید در فروشگاه شما از چه عطری استفاده میشود؟

 پیشنهاد دارم ابتدا در مورد تاثیر رایحه بر فروش مقاله بخوانید بعد با توجه به دانشی که کسب کردید یک بوی خاص را انتخاب و سعی کنید همیشه از همان رایحه ثابت استفاده کنید..

 بگذارید مشتری‌ها عطر فروشگاه شما را به خاطر بسپارند.

 پس از چندی آنها رایحه موجود در هوا را با شکل طلا و جواهری که می فروشید ارتباط می دهند .

 این ارتباط ناخواسته و در ضمیر ناخودآگاه خواهد بود.

 دفعه بعد که به فروشگاه شما آمده اند و همان عطر آشنا و همیشگی را استشمام کردند، حس آرامش از حضور در یک مکان آشنا را تجربه خواهند کرد..

تاثیر رایحه بر فروش
تاثیر رایحه بر فروش
تاثیر رایحه بر فروش

شما هم نظر بدهید

 به نظر شما این عطر چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

نظر من این است:

افزایش کیفیت ادراکی  همان طور که در کفش نایکی اتفاق افتاد.( کیفیت جواهر آلات شما را بالاتر میپندارند)

ربط دادن ذهنی یک بو به برند شما

بهتر شدن تجربه مشتری نزد شما

  افزایش زمان حضور مشتری در مغازه

ایجاد حس مثبت در مشتری به محض ورود

بهبود خلق و خوی مشتری و نیز فروشنده های تان

پوششی مناسب برای بوهای ناخوشایند احتمالی

در پایان اضافه کنم از بوهای تند و زننده استفاده نکنید از بوهای تکراری هم استفاده نکنید و سعی کنید میزان رایحه در هوا خیلی زیاد نباشد.

ا

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا