دورنمای شورای جهانی طلا درباره بازار

دورنمای شورای جهانی طلا درباره بازار

شورای جهانی طلا یک دورنمای وسیع برای بازار طلا ارائه داده است که بر یکپارچگی (integrity)، دسترسی (accessibility) و معاوضه پذیری (fungibility) تمرکز دارد

حسین راشدی(مترجم)

1400/05/20 | 00:05

نظری ثبت نشده

دورنمای شورای جهانی طلا درباره بازار

گروه بین الملل گلدنیوز: کووید-19 نقش طلا را برجسته تر کرد و نااطمینانی عمیق اقتصادی موجب علاقه بیشتر به فلز زرد به عنوان پناهگاه سرمایه ها شده است. به همین دلیل است که برای مثال علاقه به سرمایه گذاری بی سابقه ای در طلا مشاهده کردیم همانطور که در رکورد ورود آنها به صندوق های طلای فیزیکی قابل معامله در بورس نشان داده شد.به این بهانه نگاه موشکافانه تری به دورنمای شورای جهانی طلا خواهیم داشت.

به گزارش گلدنیوز، اندرو نِیلر، رئیس بخش «آسه آن» و سیاست عمومی شورای جهانی طلا در گزارشی به دورنمای این صنعت پرداخته که به خوبی چشم انداز این بخش را از منظر شورا عیان می کند.  

اما 18 ماه گذشته برخی از مسائل را نیز پیش روی ما گذاشته است: تقاضای مصرف کننده به شدت تحت تأثیر قرنطینه بازار قرار گرفت و محدودیت های لجستیکی در ابتدای همه گیری منجر به قطع موقت ارتباط بین بازارهای نیویورک و لندن شد. در حالی که ما به سرعت بر این چالش ها غلبه کردیم، می توانیم در آینده با درک فرصت های انقلاب دیجیتال از بسیاری از آنها جلوگیری کنیم.

محیط زیست

مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) سالهاست که مورد توجه سرمایه گذاران است، اما کووید-19 منجر به تمرکز مجدد بر توسعه پایدار شده است. سرمایه گذاری پایدار به دلایل متعددی از جمله افزایش آگاهی مصرف کننده و سرمایه گذاران افزایش یافته است. دلیل دیگر آن این است که کسب و کار های پایدار اینطور دیده می شوند که می توانند چالش های بیرونی مانند پاندمی ها را بهتر مدیریت کنند.

گزارش اخیر گروه Cicero نشان داد که 69 درصد مردم معتقدند حفاظت از محیط زیست پس از همه گیری اهمیت بیشتری پیدا می کند. همین گزارش نشان داد که تقریبا سه چهارم پاسخ دهندگان (73 درصد) معتقد نیستند که برند ها در زنجیره تامین خود شفاف هستند. حفاظت از محیط زیست و افزایش یکپارچگی زنجیره تامین، سالها دو اولویت اصلی بازار طلا بوده است و این نظرسنجی نشان می دهد که ما باید تلاش های خود را برای افزایش پایداری صنعت خود مضاعف کنیم.

فرصت های انقلاب دیجیتال

 ما در آستانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم. همه بخشهای اقتصاد، و در واقع شیوه زندگی ما، از طریق پیشرفت فناوری دیجیتال تحت تأثیر قرار گرفته است.

بازار طلا نیز مصون نیست. برای اطمینان از اینکه طلا همچنان نیازها و آرزوهای افراد و سرمایه گذاران را در قرن 21 برآورده می کند، بازار باید به طور کامل از فرصت هایی که فناوری های جدید فراهم می کنند، استفاده کند. به همین دلیل است که شورای جهانی طلا یک دورنمای وسیع برای بازار طلا ارائه داده است که بر یکپارچگی (integrity)، دسترسی (accessibility) و معاوضه پذیری (fungibility) تمرکز دارد. این دورنما بر پایه چیزی ساخته شده که ما تاکنون به طور جمعی به دست آورده ایم و از آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری های بازار مالی بهره می گیرد.

ارتقای یکپارچگی در کل زنجیره ارزش طلا
اطمینان از دسترسی جهانی به طلا

ارتقای یکپارچگی در کل زنجیره ارزش طلا

صنعت طلا سخت تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که شیوه های کاری ما پایدار بوده و در صورت امکان از انتظارات سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و سیاست گذاران فراتر می رود. کار تا به امروز شامل راه اندازی اصول استخراج طلای مسوولانه در شورای جهانی طلا (RGMP) است، که انتظارات روشنی را برای مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و زنجیره تامین پایین دستی طلا در مورد استخراج مسئولانه طلا در بر می گیرد. این اصول شامل استانداردهای موجود مانند اصول راهنمای سازمان ملل متحد، راهنمای بررسی دقیق سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) و انتظارات عملکرد ICMM را در یک چارچوب واحد به رسمیت می شناسند و ادغام می کنند. این امر موجب می شود آگاهی بیشتری نسبت به نحوه عملکرد تولیدکنندگان طلا در مورد انتظارات زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) به وجود آید و گزارشگری در این موراد را بالا می برد.

سایر زمینه های کاری شامل تجزیه و تحلیل ردپای کربن در صنعت طلا و افزایش آگاهی از نحوه کمک صنعت ما به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است.

سرمایه گذاری در طلا

سال گذشته ما اصول سرمایه گذاری در خرده فروشی طلا را راه اندازی کردیم. اینها برای افزایش اعتماد به بازار خرده فروشی طلا طراحی شده اند، بخشی که سالانه سهمی 50 میلیارد دلاری دارد. اعتماد یک مانع مهم برای رشد بخش خرده فروشی است و اصول به منظور تقویت یکپارچگی بازار خرده فروشی از طریق بهترین شیوه ها که همه چیز را از رفتار تجاری مسئولانه گرفته تا شفافیت پوشش می دهند، طراحی شده اند.

یکی از حوزه هایی که در آن به یک راه حل جهانی و گسترده در صنعت نیاز است، یکپارچگی زنجیره تامین است. ما نیاز به توافق مشترک در مورد یک سیستم واحد برای ردیابی منبع همه انواع طلا در کل زنجیره تامین داریم. ما باید استانداردهای موجود را توسعه دهیم تا راه حلی جهانی برای کل بازار ارائه دهیم. در حالی که ما استانداردهای بالایی در زمینه ردیابی مسوولانه طلا داریم، فرصتی برای استفاده از پیشرفت های تکنولوژیکی جدید برای ایجاد یک سیستم واقعا جهانی یکپارچگی زنجیره تامین وجود دارد که طلا را در تمام اشکال آن پوشش دهد.

اطمینان از دسترسی جهانی به طلا

اولویت دوم برای بازار طلا باید حداکثر دسترسی به طلا باشد. مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان نهایی طلا باید بتوانند 24 ساعت شبانه روز به طور یکپارچه و با بهترین قیمت معامله کنند. شورای جهانی طلا تاکنون برای ارتقاء دسترسی کار کرده است، خواه از ایجاد مکان های تجاری جدید در هند حمایت کرده باشد یا به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه محصولات جدید در چین، هند و ژاپن عمل کرده باشد. بازار طلا می تواند با توسعه زیرساخت های بازار جهانی که دسترسی به طلای فیزیکی را از طریق بسترهای آنلاین یا دیجیتال تسهیل می کند، از انقلاب مالی دیجیتال سود ببرد.

طلا در بسیاری از بازارها، به ویژه در جنوب شرقی آسیا، یک دارایی مالی بسیار مهم خانوار است. مدل خرید طلای فیزیکی از جواهرات یا شمش فروشی هنوز وجود دارد، اما ما باید برای تسهیل توسعه کانال های جدید دسترسی تلاش کنیم. اگر ما بخواهیم اطمینان حاصل کنیم که طلا نقش بهینه ای در امور فردی مصرف کنندگان جوانتر و با فن آوری دارد، این موضوع اهمیت دارد.

سرانجام، و دست در دست هم با دسترسی، می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که طلا کاملاً قابل تعویض است. این بدان معناست که ما باید تلاش کنیم تا تکه تکه شدن بازارها را کاهش دهیم و اطمینان حاصل کنیم که بازارهای طلای محلی و منطقه ای کاملاً قابلیت همکاری کردن را دارند. از طریق ترکیبی از استانداردهای هماهنگ، مقررات هوشمند و فناوری، باید امکان پذیر باشد که طلا را در سراسر سیستم مالی جهانی، از جمله واریز یا برداشت طلا در شبکه ای از موقعیت های جغرافیایی جهانی، مستقر کرد.

فعال کردن تعویض پذیری طلا

این امر به دلایل متعددی مفید است، از جمله ایجاد اعتماد از طریق شفافیت و اطمینان قانونی، و همچنین افزایش مشارکت در بازار به دلیل افزایش نقدینگی، موارد مصرف جدید و کاهش هزینه های معاملاتی در همه بازارها.

بازاری متنوع

همه اینها را می توان با توافق مشترک در مورد استانداردها، فناوری ها و مقررات به دست آورد. بازار طلا جهانی و متنوع است. اشکال مختلف طلا نیازها و ترجیحات مختلف مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و کاربران نهایی را برآورده می کند.

اما برای موفقیت در ارائه این چشم انداز، کل زنجیره تأمین باید گرد هم آیند تا راه حلی سازگار و هماهنگ برای چالش های قرن بیست و یکم و فرصت هایی که انقلاب دیجیتال در اختیار ما قرار می دهد، ایجاد کنند.

منبع: sbma.org

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلا

بازار طلا

پیشنهاد ویژه

شورای جهانی طلا

زنجیره ارزش طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت