طلا و جواهر

بنکداری اینترنتی

گفتگو با یک فروشنده طلاوجواهر در شیراز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلد نیوز سید سروش عاکف به بررسی وضعیت بازار شیراز می پردازد و شرایط پس از کرونا را دستخوش تغییراتی می داند. رونق فروش مجازی و بنکداری اینترنتی در شرایط کرونا باعث شده تا ویترین داران با شرایط جدیدی مواجه شوند. این فروشنده طلاوجواهر از شیوه جدید بنکداری در بستر اینترنت ابراز رضایت میکند و درمقابل فروش اینترنتی طلا به مشتریان را دارای نواقصی می داند که به مرور باید رفع شود.

رونق طلا

به گفته این فروشنده طلا در استان فارس فروشندگان خواستار کاهش قیمت طلا هستند و مایل‌اند طلا به گرمی 100 تا 105 تومان برسد. سود این صنف در رونق گرفتن خرید و فروش است و هرچه  قیمت ها پایین تر بیاید، مردم به سمت خرید طلا ترغیب می شود و بازار رونق می گیرد.

عاکف معتقد است فروشنده ها فقط در صورتِ رونق گرفتن خرید و فروش سود می کنند و لذا ارزان شدنِ این بازار مورد نظر آن هاست.

فروش اینترنتی و معایب

او فروش اینترنتی طلا را همراه با یکسری معایب می داند و می گوید: مردم برای خرجِ پول خود وسواس به خرج می دهند؛ بنابراین باید خرید را به صورت حضوری انجام دهند. ضمن اینکه طلایی که با چشم می بینیم جلوه ای دارد که شاید تصویر و عکسِ آن گویای جلوه و زیبایی‌اش نباشد.

عاکف اضافه می کند: طلا جنسی حجمی است. شاید یک انگشتر با وزن دو الی سه گرم نمایی خوب داشته باشد ولی انگشتری 8 گرمی، نمایی بهتر را بروز ندهد. این مسئله در علاقه مشتری برای خرید، تاثیر منفی می گذارد.

او تاکید دارد خرید اینترنتی و انتخاب مصنوعات طلا از روی عکس، نیاز مشتری را به خوبی پاسخ نمی دهد. می گوید: از هر 10 جنسی که برای مشتری ارسال می کنیم، 5 نفر آن ها اذعان می دارند که محصول خریداری شده با آنچه در سایت دیده اند، تفاوت داشته و دور از تصورشان بوده است.

بنکداری اینترنتی

این فروشنده طلا و جواهر شیرازی پیشنهاد می دهد اگر عکس های سه بعدی از مصنوعات تهیه شود، همه جوانب کار پیشِ چشم مشتری مشخص می شود. او برای بهبود روند خرید اینترنتی، از هر قطعه طلا فیلم هایی تهیه و حتی عکس ها را زیر نور زرد و سفید به صورت جداگانه ارسال می کند.

عاکف همچنین بیشتر خریدهای مغازه خود را از بنکداری های اینترنتی انجام می دهد. او از خرید مجازی راضی است چراکه با ماهیت طلا و ویژگی های مصنوعات آشناست و لذا نواقصِ فضای مجازی خللی در انتخاب او پدید نمی آورد. این نکته ای است که هضم آن برای مشتریان سخت تر است.

ویترین آقای عاکف سراسر تولیداتی است که منقوش به کد شناسایی شده اند و کالایی به جز آن فروخته نمی شود. طلای شیراز، اصفهان و یزد را عرضه می کند و اکثرا کارهای تهران را در مغازه خود می فروشد.

گلایه تولیدکننده شیرازی

او در پاسخ به سوال خبرنگار گلد نیوز درباره اینکه چرا تولید در شیراز به صرفه نیست چنین می گوید: تصور می کنم تجهیزات به واقع گران است و اغلب تولیدکنندگان کنونی، تجهیزات قبلی خود را نگه داشته اند؛ که البته به مرور زمان فرسوده می شود. ساخت طلا ابزارآلات را مستهلک می کند و به همین جهت پیش بینی می کنم اجرت ساخت طلا از 5 سال تا یک دهه آینده بسیار افزوده شود.

عاکف همچنین نسبت به برگزاری نمایشگاه طلای شیراز پس از دو سال ابراز خوشنودی می کند و می گوید: ما در نمایشگاه غرفه نخواهیم داشت و فقط در بین همکاران حضور داریم. امیدوارم نمایشگاه برگزار شود و بر اساس شنیده ها گویا حجم کمی نمایشگاه1400 رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا