شغل ما فقط اسم دارد!

شغل ما فقط اسم دارد!

در اکثر اخبار فضای مجازی تیتر می زنند که ارزش افزوده حذف شد و بیشتر مردم به همین تیتر اکتفا کرده و محتوای خبر را نمی خوانند. همین مسئله ذهن مشتریان ما را خراب کرده [چون از ما توقع دارند ارزش را دریافت نکنیم]. همین مسئله باعث می شود معامله‌ای سر نگیرد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/05/30 | 00:05

نظری ثبت نشده

شغل ما فقط اسم دارد!

مجید مولایی، از فروشنده های خوش اخلاق صنف طلا وجواهر است. مشکلات شغل خود را با چاشنی خنده و شوخی بیان می کند و می گوید اگر کسی بخواهد سمت طلافروشی بیاید، او را دار می زنم. درادامه گفتگوی خبرنگار گلدنیوز را با این فروشنده بخوانید:

ویترین مغازه آقای مولایی پر شده از زیورآلاتی زیبا از برندهای مختلف.او معتقد است به دلیل گرانی طلا، مردم بیشتر کارهای سبک را می برند. به شوخی می گوید به اتحادیه بگویید وضع بازار خیلی خراب است! می خندد. ما را هم می خنداند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار گلد نیوز که درباره سلیقه این روزهای مشتریان می پرسد، می گوید: مردم بیشتر کارهای سبک را می پسندند. اوایل دهه 90 یک کار نیم‌ست تا یک میلیون تومان فروخته می شد ولی در حال حاضر بیشتر کارهابه صورت پیش ساخته یا کارتیر –cartier- فروش می رود.

ارزش افزوده بی‌رحم است

مغازه آقای مولایی از قدیمی های محله "هفت‌حوض" است و مشتری های ثابت دارد. او میگوید گاهی هم پای خریداران گذری به اینجا باز می شود.ین فروشنده قدیمی مالیات بر ارزش افزوده را بی رحمی می داند و به یاد می آورد که سال گذشته حدود 300 گرم طلا آب کرده اند تا مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند.

یک مغازه دار جنس و سرمایه و امنیت و حتی جان خود را در مغازه گذشته است و در پایان، ازیک سودِ 7درصدی نصیب می برد ولی 9درصد ارزش افزوده را باید از مردم بگیرد و به [دولت] بدهد. این بی انصافی است. ما سرمایه را وارد کار کرده ایم و درست بود که 9درصد سهم فروشنده و 7درصد سهم دولت باشد.

این را مولایی می گوید و ادامه می دهد: در اکثر اخبار فضای مجازی تیتر می زنند که ارزش افزوده حذف شد و بیشتر مردم به همین تیتر اکتفا کرده و محتوای خبر را نمی خوانند. همین مسئله ذهن مشتریان ما را خراب کرده [چون از ما توقع دارند ارزش را دریافت نکنیم]. همین مسئله باعث می شود معامله‌ای سر نگیرد.

چتر امنیتی

در حالیکه بخش اعظمِ گلایه‌ فعالان این صنف، از دزدان و مال‌بَران و نیز نبود چتر امنیتی است، مولایی به پدیده ای تاسف بار اشاره می کند که از سوی برخی افراد رقم می خورد: ممکن است در مغازه نشسته باشید که یکباره پلیس آگاهی وارد شود و انگشتِ یک فرد شما را نشان دهد که: (جنس را از او خریده ام!)

جریان از این قرار است که یک دزد خانگی طلای مسروقه ای را به اصطلاح، در یک مغازه آب می کند و وقتی پای پلیس به پرونده باز می شود، فروشنده‌ بخت برگشته هم یک پایِ اتهامات خواهد بود.

این قضیه از فحوای کلام آقای مولایی دستگیرمان شد که چنین معضلاتی را از آفت های این شغل می داند و در پاسخ به این سوال گلدنیوز که فروشندگی طلا چه مزیت هایی دارد، می گوید: شغل ما فقط اسم دارد! او راضی و شاکر است اما ورود به این کسب و کار را به دیگری پیشنهاد نمی کند.

وقتی از او درباره شرکت در نمایشگاه ها می پرسیم، از بنکداران و تولیدکنندگان به عنوان پای ثابتِ نمایشگاه ها نام می برد.

مولایی می گوید: در حال حاضر نوسان طلا در هر دقیقه اتفاق می افتد و در این بین برخی سایت ها، قیمت ها را با تاخیر بارگذاری می کنند. [همین مسئله مشتری را به گمراهی می کشاند]. برخی از مشتریان گوشی به دست وارد مغازه می شوند و طلا را با قیمت دو ماه پیش از ما طلب می کنند. به آن ها می گوییم اول تاریخِ به روزرسانی سایت مرجع را چک کنید! این هم از دیگر مشکلات شغل ماست.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلا و جواهر

فروشنده طلا

مالیات برارزش افزوده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت