شهرک طلا در سال1400 کلید می خورد

شهرک طلا در سال1400 کلید می خورد

هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلاوجواهر اصفهان

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/06/01 | 00:06

نظری ثبت نشده

شهرک طلا در سال1400 کلید می خورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ هوشنگ شیشه بران استان اصفهان را قطب تولید در حوزه طلای کشور معرفی کرد و از راه اندازی شهرک طلا در این استان خبر داد.

صنوف طلا اعضای یک خانواده بزرگ‌اند

رئیس اتحادیه طلاوجواهر اصفهان گفت: اصفهان طی سال های گذشته پایتخت طلایی ایران نامیده می شد و می توان گفت رتبه نخست جهان را از لحاظ تولید النگو داریم.

وی افزود: ماشین های سی ان سی تماما در اصفهان ساخته می شود و شرایط در این حوزه مطلوب است.

شیشه بران از فعالیتِ خانه های کارگاهی در محلاتِ قدیمی اصفهان سخن گفت؛ به گونه ای که 1100 واحد در نقاط مختلف اصفهان مشغول به تولید هستند و مابقی صنف نیز به صورت بنکداری و فروشگاهی در سطح استان فعال است.

وی در رابطه با چرایی رونقِ تولید طلا در اصفهان گفت: اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، حرفه طلاسازی را نزد مردم اصفهان به عنوان شغلی بومی خواهیم شناخت. اکثر فعالانِ بازارِ طلای تهران، اصفهانی هستند. این شغل پدری در میان مردم این شهر گسترش یافته است و کارگاه های تولیدی ما از 4 نفر شروع و به 250 نفر تولیدگر می رسد.

طلاسازی با نام اصفهان عجین است

به گفته رئیس اتحادیه طلا وجواهر اصفهان، طلاسازی و نقره سازی با نام اصفهان عجین شده است. اصفهان اولین شهری است که استاندارد سازی تولیدات طلا را کلید زده است و از دیرباز، دست ساخته های این استان در سایر نقاط کشور به فروش می رسید و همچنین به کشورهای خارجی خاصه حاشیه نشینان خلیج فارس صادر می شد.

شیشه بران همچنین از صادرات مصنوعاتِ طلای نصف جهان به ایتالیا خبر داد و افزود: این هنر روز به روز گسترش پیدا کرده است؛ با ماشین آلات و سبک و سیاق جدید نوآوری هایی داشته ایم که برای کشورهای خارجی بسیار جذاب است.

شهرک طلای اصفهان در سال1400 کلید می خورد

وی با آرزوی شکل گیریِ شهرک طلای اصفهان اظهار کرد: یکی دو ماه پیش با این طرح موافقت صورت گرفت و زمین آن هم جانمایی شده. این زمین نزدیک به فرودگاه بوده و کارهای اداریِ آن در حال اجراست.

شهرک طلا
تندیس نماد اصفهان

شیشه بران ابراز امیدواری کرد این زمین در آینده نزدیک واگذار شود و فراخوان ثبت نام اعلام گردد. با روندی که در پیش است، ان شاالله امسال این طرح کلید زده شود.

شهرک طلا ی اصفهان، کارگاهی، نمایشگاهی و توریستی است و اگر این پروژه بدون مشکل پیش رود، این شهرک در کشور بسیار موفق و مطرح خواهد بود.

شیشه بران معتقد است کارگاه های تولیدی بنا بر مشکلاتِ زیست محیطی پساب ها، ناگزیر به جانمایی در این شهرک خواهند بود. قطعا موافقت ها در شهرداری نیز صورت می گیرد و تقاضا برای حضور در این شهرک فزونی می گیرد.

وی همچنین از اصولِ ساخت و ساز در این شهرک سخن گفت و ادامه داد: ما سعی داریم کمترین پرتی زمین را در این شهرک داشته باشیم. محوه مذکور قریب 30 هکتار و برای فاز نخست، مطلوب است.

مالیات ستانی از سرمایه مردم ممنوع!

شیشه بران در پاسخ به سوال خبرنگار "گلدنیوز" درباره نظام مالیات بر ارزش افزوده گفت: بارها این مسئله را از طریق اتاق اصناف و سمینارها آموزش داده ایم. ما باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم و پایانه های فروشگاهی را نصب نماییم.

طلا کالایی سرمایه ای است و مادامی که به صورت فلز در دست مردم است، به عنوان سرمایه تلقی می گردد و نمی توان از آن مالیات ستاند ولی به محضِ ساخت و ساز مصنوعات از این فلزِ ارزشمند، باید مالیات مشخصی نیز پرداخت شود؛ لذا حساب ها باید به صورت شفاف و روشن به اداره دارایی ارائه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین از رکود بسیار شدید اخیر در بازار سخن گفت: اُنس جهانی به دلایل مختلف گران است و از طرفی اگر اجرت ساخت به صورت درصدی، زیر فاکتور وارد شود و 9درصد ارزش افزوده در کنارِ 7درصد سودِ مغازه دار لحاظ شود، عددِ سنگینی را متوجهِ مصرف کننده خواهد کرد.

شیشه بران با تاکید بر اینکه فروشگاه های طلا و جواهر با رکودِ نزدیک به صفر فعال هستند، افزود: جواهرات به طور کلی داد و ستد نمی شود و یا در اوزان بسیار پایین معامله می شود. طلا هم به منظور سرمایه گذاری در داد و ستد مردم وارد شده است؛ لذا اگر مالیات بر ارزش افزوده از اصلِ طلا برداشته شود، بسیار کمک کننده است و می توان گفت 10درصد مسائل حل و فصل می شود.

چرا فروش مجازی جواهر مجاز نیست؟

این روزها خرید طلا در فضای مجازی خاصه رسانه اجتماعی اینستاگرام باب شده و مشتریان گرایشی خاص به این شیوه پیدا کرده اند. شیشه بران به عنوان یک فرد پیشکسوت و با تجربه در صنف طلا و جواهر به آسیب شناسی این مهم پرداخت: ارائه کالا در فضای مجازی اجتناب ناپذیر است و در حوزه فروشِ طلا مشکل خاصی پدید نخواهد آمد.

وی عقیده شخصی خود را هم نسبت به فروش جواهر در فضای مجازی مطرح کرد و گفت:که مشتری و مخاطب باید از نزدیک کلیاتِ ویژگی های جواهر را با چشم ببیند تا معامله صورت گیرد.

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان

نمایشگاه تخصصی طلا؛ فرصتی برای تعامل


شیشه بران در ادامه سخنان خود در خبرگزاری تخصصی طلا و جواهر، با اشاره به برپایی نمایشگاه موفق اصفهان و نیز نمایشگاهی که شهریور ماه در شیراز برپا خواهد شد، اظهار نظر کرد و از احاطه‌ی مجریِ این فستیوالِ صنفی-هنری بر چنین رویدادی در سطح کلان سخن گفت.
رئیس اتحادیه طلاوجواهراصفهان معتقد است یک تولیدگر یا فروشنده طلا و جواهر، تحت هر شرایطی باید خود را برای مخاطب پرزنت کند؛ چون دانستنِ حق مردم است.
امروزه نمایشگاه های این چنینی، تنها محلی برای خرید و فروش نیستند؛ بلکه به مددِ این رویداد همکاران این صنف به یکدیگر معرفی شده و فعالیت های نو و جدید در حوزه تولید و صادرات اطلاع رسانی می شود.


شیشه بران نمایشگاه اصفهان را طی 14 دوره جزو بهترین ها در کل کشور معرفی و ابراز امیدواری کرد نمایشگاه طلا در سایر استان ها، به توفیق دست یافته و گامی رو به جلو بردارند.


وی همچنین در خصوص حضور تولیدگرانِ تجهیزاتِ ساخت طلاوجواهر در نمایشگاه ها گفت: ماشین آلات حجم بالایی داشته و جا به جایی آن امری مهم در این بین است. کارگاهی که قصدِ حمل و نقل این تجهیزات را به سایر استان ها دارند، با هزینه و مشکل رو به رو هستند ولی شخصا شاهد بوده ام که دوستان ما در تهران و سایر شهرستان ها محصولاتِ خود را در نمایشگاه عرضه کردند تا تولیدگران با کارکردِ ماشین‌آلاتِ تولیدی در کشور آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

رئیس اتحادیه طلاوجواهر اصفهان

شهرک طلا

نمایشگاه تخصصی طلا

هوشنگ شیشه بران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت