صعود اونس طلا به بالای مرز 1800 دلار

صعود اونس طلا به بالای مرز 1800 دلار

صعود اونس طلا به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری، شانس قیمت سکه برای شکست یک مقاومت جدید را بالا برده است.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/06/02 | 00:06

نظری ثبت نشده

صعود اونس طلا به بالای مرز 1800 دلار

صعود اونس طلا به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری، شانس قیمت سکه برای شکست یک مقاومت جدید را بالا برده است.

به گزارش گلدنیوز به نقل از اقتصاد نیوز،صعود اونس طلا به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری، شانس سکه برای شکست یک مقاومت جدید را بالا برده است. سکه امامی که در ابتدای هفته موفق به شکست مقاومت ۱۲ میلیون تومانی شده بود، ممکن است امروز بتواند از سد مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عبور کند. تثبیت سکه بالای مقاومت یاد شده می تواند زمینه ساز صعود این فلز گران بها به بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومانی شود. چنین رشدی در شرایطی ممکن است رخ دهد که یک ماه پیش، فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت.

به باور فعالان دیشب اونس طلا به یکباره سیر صعودی گرفت و توانست از مرز هزار و ۸۰۰ دلاری عبور کند. همین عامل موجب شد که خریدهای پشت خطی سکه زیاد شود.

تمایل معامله گران بزرگ به سکه

سکه از نگاه برخی معامله گران هم چنان بازاری با قابلیت رشدی بیشتر از دلار است و همین عامل هم موجب شده است که فلز گران بهای داخلی در یک ماه اخیر از لحاظ بازدهی از اسکناس آمریکایی سبقت بگیرد. به گفته فعالان، معامله گران بزرگ از آن جایی که احتمال مداخله در بازار طلا از سوی بازارساز را بیشتر می دانند،‌ ترجیح می دهند به جای یورو و دلار، اقدام به خرید سکه کنند.

 در این شرایط، خرید سکه های بزرگ تر معمولا بیشتر مورد تمایل بازیگران بزرگ است، چرا که سکه های کوچک از حباب قابل توجهی برخوردارند. به عنوان مثال، دیروز در حالی که حباب سکه امامی نزدیک به ۴ درصد بود،‌فاصله ارزش ذاتی و بازاری ربع سکه به بالای ۳۰ درصد می رسید و سکه گرمی نیز حدود ۶۰ درصد گران تر از ارزش ذاتی مورد معامله قرار گرفت. معامله گران بزرگ تمایل به خرید سکه ای دارند که ارزش طلایی آن تفاوت چندانی با قیمت بازار نداشته باشد.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلا

برتر

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت