قیمت دلار و سکه اوج گرفت

قیمت دلار و سکه اوج گرفت

قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 850 تومان بود . قیمت سکه امامی نیز تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی و دلار افزایش یافت و تا 12 میلیون و 300 هزار تومان بالا رفت.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/06/02 | 00:06

نظری ثبت نشده

قیمت دلار و سکه اوج گرفت

قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 850 تومان بود اما در ادامه قدری کاهش یافت و در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 770 تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی نیز تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی و دلار افزایش یافت و تا 12 میلیون و 300 هزار تومان بالا رفت.

به گزارش گلدنیوز به نقل از اقتصادنیوز ؛ در معاملات روز گذشته طلای جهانی، قیمت فلز گرانبها از مرز 1800 دلار عبور کرد و باعث شد سکه معاملات امروز را با تغییرات مثبت قیمتی آغاز کند.
قیمت سکه در شروع معاملات امروز  12 میلیون و 280 هزار تومان بود. قیمت طلای جهانی در ساعت 11 و 50 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1804 دلار قرار داشت. قیمت دلار در این مقطع 27 هزار و 740 تومان بود. بر این اساس اندازه حباب سکه حدود 4 درصد (4.23 درصد) به دست می‌آمد. قیمت دلار در ادامه معاملات قدری افت کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 12 میلیون و 250 هزار تومان قرار گرفت.

طلا تحت تاثیر دلار

در همین رابطه مسعود ضرابي رييس اتحاديه طلا و جواهر استان البرز به گلد نيوز گفت : تمام نوسانات بازر طلا وابسته به قيمت دلار است، در صورتيكه اونس جهاني دچار تغيير شود يا قيمت دلار با افزايش يا كاهش همراه باشد بصورت مستقيم بر قيمت طلا تاثير گذار خواهد بود.
رييس اتحاديه طلا و جواهر استان البرز افزود:وضعيت اقتصاد كلي كشور نيز ميتواند عامل موثري بر قيمت ها باشد.
وي معتقد است نوسانات و افزايشي كه در هفته ي گذشته شاهد آن بوديم به دليل افزايش قيمت دلار بود كه در نهايت منجر به افزايش قيمت طلا و سكه شده است.
ثبات در ارز ، اصلي ترين عامل موثر بر بازار طلا و سكه است و اينكه تصور ميشود مسائل سياسي ميتواند بر اين موضوع اثر گذار باشد نظريه ي قابل اتكايي نميباشد و در موارد نادري توانسته بر بازار اثرگذار باشد.

آیا کمبود عرضه علت رشد قیمت دلار است؟

در میان اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام، اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه که شروع دور جدید مذاکرات را منوط به تکمیل تغییر و تحولات در قوه مجریه ایران عنوان کرده، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

خبر دیگری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است به گزارش منابع اسرائیلی از استراتژی نخست‌ وزیر اسرائیل  برای ممانعت از بازگشت واشنگتن به برجام حکایت دارد. بر این اساس "نفتالی بنت" در دیدار خود  با رئیس جمهور آمریکا تلاش خواهد کرد با ارائه یک استراتژی جدید ضد ایرانی مانع بازگشت آمریکا به برجام شود.

جهت اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام نسبتا منفی است و با وجود عرضه بالای دلار در بازار متشکل روز گذشته، قیمت دلار امروز مسیر افزایشی را دنبال کرد. علاوه بر اخبار برجام و امیدها و انتظارات فعالان بازار، ممکن است کمبودی که به واسطه 6 روز تعطیلی بازار متشکل در عرضه دلار به وجود آمد، در افزایش قیمت دلار نقش ایفا کرده باشد.

در نتیجه اگر عرضه بالای دلار در روزهای آتی ادامه داشته باشد، شاید قیمت دلار بازگشت کند. برخی تحلیل‌گران نیز معتقدند استقرار وزرای جدید و تثبیت شرایط ممکن است از تب و تاب بازار دلار بکاهد و قدری قیمت‌ها را تعدیل کند.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

طلا

برتر

سکه

دلار

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت