آیا کاهش قیمت دلار ادامه دارد و سکه سقوط خواهد کرد؟

آیا کاهش قیمت دلار ادامه دارد و سکه سقوط خواهد کرد؟

ریزش قیمت دلار ظرف دو روز حالا این سوال را ایجاد کرده که آیا روند بازار نزولی است و دولت رئیسی واقعا توان کاهش قیمت ارز را دارد؟ قیمت دلار زیر 27 هزار می تواند موجب سقوط مرز مهم در بازار سکه شود.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/06/09 | 00:06

نظری ثبت نشده

آیا کاهش قیمت دلار ادامه دارد و سکه سقوط خواهد کرد؟

دلار ۲۸ هزار تومانی روز گذشته وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. کاهش قیمت دلار ظرف دو روز حالا این سوال را ایجاد کرده که آیا روند بازار نزولی است و دولت رئیسی واقعا توان کاهش قیمت ارز را دارد؟ قیمت دلار زیر 27 هزار می تواند موجب سقوط مرز مهم در بازار سکه شود.

به گزارش گلدنیوز به نقل از تجارت نیوز ؛ دو سیگنال داخلی و خارجی می‌گوید روند بازار ارز باید نزولی باشد. اول اینکه رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی، تیم اقتصادی دولت را مکلف کرد که درخصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان‌یافته انجام دهد.

پیداوپنهان کاهش قیمت دلار

برخی از کارشناسان این دستور رئیسی را مقدمه ارزپاشی در بازار ارز می‌دانند و می‌گویند دولت از طریق عرضه ارز به بازار سعی در کاهش قیمت دلار دارد و موفق هم شده است. چون قیمت دلار روز گذشته کاهش محسوس داشت.

اما برخی معتقدند که تزریق ارز به بازار امری موقتی است و دولت نمی‌تواند با این کار قیمت دلار را پایین بیاورد و اگر هم بتواند مقطعی است و دوباره نرخ‌ها مسیر صعودی را طی می‌کند.

سیگنال دیگر هم سیگنال مذاکرات بغداد است که گفته می‌شود عراق در حال میانجی‌گری برای حل تنش ایران و عربستان است و اگر این تنش حل شود، احتمالا مذاکرات برجام سرعت می‌گیرد. این یعنی انتظار کاهش قیمت دلار که این مساله هم تاثیر خود را بر بازار گذاشت.

سرنوشت قیمت سکه

سرنوشت قیمت سکه در روز سه شنبه به قیمت دلار گره خورده است. قیمت دلار زیر 27 هزار می تواند موجب سقوط مرز مهم در بازار سکه شود. مرزی که اگر سقوط کند قیمت سکه را به دلیل فروش بالا وارد فاز نزولی می کند

به گزارش گلدنیوز به نقل از اقتصادنیوز، بسیاری از معامله گران انتظار ندارند که سکه امامی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد. روز دوشنبه نیز در مقاطع کوتاهی فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد ولی به سرعت توانست خود را به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازگرداند.

به باور فعالان، سکه بازان در صورتی که اطمینان پیدا کنند، دلار از مرز ۲۷ هزار تومانی پایین خواهد رفت، فشارهای فروش خود را بیشتر خواهند کرد و حمایت سکه از دست خواهد رفت. با این حال، تا زمانی که دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی قرار دارد، بعید است که سکه افت معناداری را تجربه کند.

زمان مذاکرات تعیین کننده خط بازار

شواهد و صحبت ها نشان می داد که بخشی از معامله گران بازار سکه باور دارند که امروز دلار افت زیادی را تجربه نخواهد کرد، در نتیجه انتظار کاهشی را در بازار فلز گران بهای داخلی ندارند. آن ها اشاره می کردند که وزیر امورخارجه ایران به صورت تلویحی اشاره کرده است که تا دو ماه آینده خبری از مذاکرات جدید نخواهد بود، حال آنکه روز دوشنبه برخی معامله گران ارزی چنین باوری را در بازار ترویج کردند که مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

امیرعبداللهیان دیشب در مصاحبه ای عنوان کرد که زمان برگزاری دور بعد مذاکرات مشخص نیست و طرف مقابل این درک را دارد که دولت جدید 2-3 ماهی زمان لازم دارد تا مستقر شود.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

قیمت سکه

قیمت طلا

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت