روش های اکتشاف طلا به چه سمتی می روند؟

روش های اکتشاف طلا به چه سمتی می روند؟

هاردراک ماینینگ به روشی برای استخراج طلا از صخره ها در عوض رسوبات اطلاق می شود. بیشتر معادنی که با این روش استخراج می شوند زیرزمینی یا روباز هستند.

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/10 | 00:06

نظری ثبت نشده

روش های اکتشاف طلا به چه سمتی می روند؟

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت ماینینگ گلوبال، در راستای روش های اکتشاف طلا مردم از زمان ایجاد تمدن از تکنیک های استخراج برای دسترسی به مواد معدنی در زمین استفاده می کردند.

فناوری استخراج طلا در سالهای اولیه بسیار ساده بود. این کار عمدتاً شامل کار دستی و ابزار ابتدایی بود که با پاداش کمی همراه بود. استخراج از کف رودخانه های معدنی که در تب طلای کالیفرنیا و کلرادو مشهور شد، انواع و اقسام مختلفی را شامل می شود، از جمله پنینگ (شستن شن در تابه برای جدا کردن طلا)، استخراج هیدرولیک و لایروبی. همه این تکنیک ها از گرانش و آب برای جدا کردن طلا که متراکم تر از شن و ماسه است استفاده می کنند.

عملیات تجاری استخراج

برای بیشتر طلایی که در حال حاضر تولید می شود از عملیات های تجاری استخراج «هاردراک» استفاده می شود. هاردراک ماینینگ به روشی برای استخراج طلا از صخره ها در عوض رسوبات اطلاق می شود. بیشتر معادنی که با این روش استخراج می شوند زیرزمینی یا روباز هستند.

معدن زیرزمینی تونلی است که به منبع سنگ معدن حفر شده یا متصل شده است، در حالی که در معدن روباز جداسازی یا استخراج سنگ و مواد معدنی از یک گودال روباز اتفاق می افتد. معادن روباز زمانی استفاده می شوند که ذخایر مواد معدنی مفید یا سنگ طلا در نزدیکی سطح یافت شوند. تقریباً دو سوم طلای جدید استخراج شده از معادن روباز تأمین می شود.

روش ها، تکنیک ها و ابزار استخراج طلا

روشهای معدنکاری و استخراج طلا در طول سالها به سرعت تغییر کرده است. در جامعه امروز که در آن فناوری پیشرفته است، ماشینهای جدید برای حفاری با دقت بیشتر و آسیب کمتر به محیط اطراف ایجاد شده اند. معدنچیان اکنون می توانند از ماشین آلات برتر برای استخراج توده های بزرگتر طلا در مناطق وسیع تر و در اعماق فوق العاده زیرزمینی استفاده کنند. پیشرفت تجهیزات و ابزار شامل کامیون، مته، مواد منفجره، کارخانه های پالایش و حتی روبات های خودکار می شود.

با پایان یافتن ذخایر بسیاری از بهترین معادن طلای زمین، معدنچیان اکنون برای استخراج، جداسازی و تصفیه طلا از مواد شیمیایی خطرناک استفاده می کنند و این امر نه تنها بر محیط زیست، بلکه روی معدنچیان نیز تأثیر زیادی دارد. تکنیک های خطرناک استخراج شامل شستشو توده ای است.

در طول این سالها، نشت های فاجعه بار صنعت طلا را مجبور کرده است تا نحوه تنظیم سیانید را با تعیین استانداردهای جدید برای حمل و نقل و ذخیره مواد شیمیایی تغییر دهد. عملیات استخراج نیز در طول چرخه زندگی آنها، از اکتشاف و ساخت تا بهره برداری و تعطیلی، تأثیر بالقوه قابل توجهی بر محیط زیست دارد. همه این عوامل نقش مهمی در فهمیدن روش های استخراج بازی کرده اند و احتمالاً می توانند نقش بزرگتری در آینده اکتشاف طلا ایفا کنند.

آینده استخراج طلا

شرکت های معدنی مانند ریو تینتو و باریک گلد در حال اتخاذ فناوری ها و شیوه های سبزتری هستند که با هدف کمک به صنعت معدن برای پاکسازی پس از صدها سال ناکارآمدی و ضایعات پا به عرصه گذاشته اند. باریک گلد در حال حاضر در 140 پروژه بهره وری انرژی در طول عملیات خود مشغول است و حالا بیش از 19 درصد از نیروی الکتریکی خود را از انرژی های تجدید پذیر تأمین می کند. به همین ترتیب، ریو تینتو در حال حاضر یک معدن آزمایشی را در نیو ساوت ولز در استرالیا اجرا می کند که فناوری های جذب متان و پروژه ذخیره دی اکسید کربن را در ویکتوریای استرالیا آزمایش می کند.

این شرکت قصد دارد فناوری های جدیدی را با هدف جذب و کاهش انتشار دی اکسید کربن و متان آزمایش کند. شرکتهایی مانند Ecosphere Mining تمرکز خود را بر روی بازیابی و بازیافت آب گذاشته اند در حالی که جدیدترین تأسیسات شرکت Consol Energy در حال تصفیه آب معادن زیرزمینی است. شرکت های بیشتری در حال ظهور هستند تا با ارائه فناوری های دوستدار محیط زیست به این عملیات معدنی تازه و سبز کمک کنند.

طرح استخراج معدنی سبز

در سال 2009، یک نهاد دولتی کانادایی به نام منابع طبیعی کانادا (NRCan) طرح استخراج معدنی سبز را برای تمرکز تلاشها و پیشرفتها بر کاهش ردپای زیست محیطی معادن از طریق مدیریت پسماند، تعطیلی معادن و بازسازی و مدیریت اکوسیستم راه اندازی کرد.

آزمایشگاه علمی این نهاد در حال بررسی مراحل استخراج سبزتر و همچنین آزمایش روشهایی برای حذف استفاده از مواد منفجره است.

این آزمایشگاه همچنین در حال توسعه فرآیندهایی برای مدیریت پسماند است که شامل روشهای جایگزین دفع زباله و جلوگیری از آسیب های محیطی مرتبط با اسید است. این آژانس با استخراج مجدد مواد زائد به سمت فرآیندهای «تخلیه صفر» کار می کند.

نشاسته ذرت جای سیانید

علاوه بر این، دانشمندان دانشگاه نورث وسترن یک روش ارزان قیمت و زیست محیطی را کشف کرده اند که از نشاسته ذرت ساده - به جای سیانید - برای جداسازی طلا از مواد اولیه به روش انتخابی استفاده می کند. تقریباً همه شرکت های استخراج طلا از این فرآیند سمی شستشوی طلا برای جداسازی این فلز گرانبها استفاده می کنند.

با پیشرفت صنعت استخراج طلا، این صنعت به خوبی می تواند به سمت ابتکارات سبز حرکت کند و همچنین از فناوری خودکار با مشارکت کمتری از معدنچیان به طور کامل استفاده کند.

منبع: miningglobal.com

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

اکتشاف طلا

پیشنهاد ویژه

اکتشاف

روش های اکتشاف طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت