واردات طلای هند در آگوست دو برابر شد

واردات طلای هند در آگوست دو برابر شد

به گفته یک منبع دولتی، واردات طلای هند در ماه آگوست نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شده و به بالاترین میزان در پنج ماه گذشته رسید.

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/17 | 00:06

نظری ثبت نشده

واردات طلای هند در آگوست دو برابر شد

به گزارش گلدنیوز به نقل از رویترز، واردات بالاتر دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان می تواند از قیمت معیار طلا پشتیبانی کند که تقریباً 12 درصد از بیشترین سطح تاریخی آن یعنی 2072 دلار در آگوست 2020 اصلاح شده است. افزایش واردات طلای هند می تواند کسری تجاری هند را افزایش داده و روپیه را تحت فشار قرار دهد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود روز دوشنبه گفت که هند در ماه آگوست 121 تن طلا وارد کرده است. در حالی که آگوست سال گذشته 63 تن واردات اعلام شده بود.

از نظر ارزش، واردات ماه آگوست از 3.7 میلیارد دلار در سال گذشته به 6.7 میلیارد دلار رسید.

یک معامله گر از یک بانک واردکننده طلا مستقر در بمبئی گفت که اصلاح قیمت در نیمه اول ماه فرصتی ایده آل برای جواهرفروشانی است که می خواهند برای فصل فستیوال آینده طلای ذخیره خود رو افزایش دهند.

قیمت آتی طلای محلی در 10 آگوست به 45662 روپیه در هر 10 گرم رسید. که کمترین میزان در چهار ماه گذشته است.

هرشاد اجمرا، عمده فروش طلا در کلکته می گوید: «تقاضای خرده فروشی در ماه آگوست خوب بود زیرا موارد ابتلا به ویروس کرونا کاهش یافت و مردم برای خرید بیرون آمدند.»

واردات طلای هند
گنجینه تریبلون دلاری معبدی در هند
  • واردات طلای هند از 63 تن در آگوست سال گذشته به 121 تن در همین ماه سال جاری میلادی رسید.
  • اصلاح قیمتی جواهرسازان را ترغیب به افزایش خرید طلا کرد.
  • واردات در سپتامبر هم به نظر پیش از رسیدن فصل فستیوال ها افزایشی است.

کووید-19

مقامات هند در سه ماه منتهی به ژوئن قرنطینه های محلی را اعمال کرده بودند زیرا موارد ابتلا به کووید-19 به بالاترین حد خود رسیده بود، اما با کاهش موارد، کسب و کارها به صورت مرحله ای بازگشایی شدند.

این مقام دولتی گفت واردات طلای هند در هشت ماهه اول سال 2021 به 687 تن رسید که نسبت به همین دوره در سال 2020، سه برابر شد چراکه در آن زمان شیوع ویروس کرونا مقامات را مجبور به تعطیلی سراسری کرد.

یک فروشنده شمش در چنای در این باره گفت در صورت ثابت ماندن قیمت ها در آستانه فصل فستیوال ها، واردات طلای این کشور در ماه سپتامبر می تواند از 12 تن در سال گذشته به بیش از 80 تن برسد.

آرامش طلافروشان با تعویق 3 ماهه قانون نشانه گذاری

دولت موج عظیمی از آرامش را برای جواهرسازان سراسر هند در آستانه فصل فستیوال ها به ارمغان آورده است. دولت اعلام کرد که مهلت اجرای نشانه گذاری طلا سه ماه دیگر تمدید شد. مهلت اولیه 31 آگوست 2021 بود، اما با تغییر مهلت جدید  جواهرفروشان تا 30 نوامبر فرصت دارند تا علامت گذاری اجباری طلا را اعمال کنند.

به گزارش نیوز 18، علاوه بر این، همچنین اعلام شد که جواهرسازان می توانند از نوعی تخفیف در قوانین مربوط به شناسه منحصر به فرد نشان گذاری(HUID) استفاده کنند. این قوانین فقط برای مراکز مشخص و جواهرسازان قابل اجرا خواهد بود. با این حال، مشتری با استفاده از شماره ردیابی نمی شود. در ابتدا، برخی نگرانی ها در مورد قوانین میان جواهرسازان وجود داشت.

دلیل اینکه این امر مشکل بزرگی برای جواهرسازان ایجاد می کند این است که وقتی علامت گذاری با استفاده از شماره HUID انجام می شود، به طور رسمی ثبت می شود. ایجاد هرگونه تغییر در قطعه طلا و جواهر یا طرح آن پس از ثبت به این معنی است که باید قطعه طلا دوباره ثبت شود. می توان حدس زد که چگونه این موضوع می تواند مانع بزرگی در فعالیت های روزانه یک جواهرساز باشد. در نتیجه این امر، برخی واحدها از فرایند مشخصه گذاری معاف شده اند.

در حال حاضر، طبق قوانین، مشخصه اجباری طلا در حدود 256 منطقه قابل اجرا است. نشانه گذاری باید به طور اجباری روی طلای قدیمی و همینطور نو اعمال شود. معافیت طلا برای یک دسته دیگر نیز انجام می شود که شامل ساعت و ... می شود.

منبع: خبرگزاری رویترز، news18.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

واردات طلای هند

افزایش روپیه

طلا در هند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت