افت تقاضا در بازار طلا ؛ واکنش قیمت دلار به سفر گروسی

افت تقاضا در بازار طلا ؛ واکنش قیمت دلار به سفر گروسی

ابراهیم محمد ولي: نوسانات چند روز اخیر در بازار ارز باعث کاهش داد وستد و افت تقاضا در بازار طلا شده است.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/06/21 | 00:06

نظری ثبت نشده

افت تقاضا در بازار طلا ؛ واکنش قیمت دلار به سفر گروسی

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران به گلدنیوز گفت: در روزهاي گذشته، به دليل نوسان بازار ارز و اونس جهاني ، قيمت طلا با افزايش و گاهي كاهش همراه بود. به دنبال این نوسانات كاهش تقاضا و داد و ستد را را در بازار شاهد بودیم.

نوسانات بازار طلاوسکه در چند روز گذشته در محدوده 40 تا 50 هزار تومان بوده است. لذا ماشاهد نوسانات التهاب آور در این بازارها نبودیم.

کاهش داد و ستد، افت تقاضا در بازار طلا

ابراهیم محمد ولي در خصوص تاثير این نوسانات بر بازار گفت: ثر اين نوسانات بر بازار، كاهش داد و ستدها خواهد بود كه در بازار نيز شاهد آن هستيم .

در حال حاضر اونس جهاني به ١٧٨٧دلار و ٨٠سنت و هر مثقال طلاي آب شده ي طلا نيز ٥ميليون٤٣هزار تومان رسيده است و هر گرم هر يك ميليون و ١٦٤هزار تومان در بازار داد و ستد مي شود.

منشا نوسانات کجاست؟

محمد ولي افزود: منشا اين نوسانات به بازار ارز برميگردد و هرچقدر در بازار داخل شاهد افت و خيز قيمتها باشيم اثر مستقيم بر قيمت طلا و سكه ميگذارد.

اونس جهاني نیز  تحت تاثير ميزان خريد سايركشورها و رخدادهاي ديگر كشورها مانند افغانستان در هفته گذشته نوسانات محسوسی را تجربه کرد.

واکنش قیمت دلار به سفر گروسی

به گزارش اقتصاد نیوز ؛ گروسی صبح امروز وارد ایران شد، بازتاب خبر سفر گروسی در حال گسترش بود و در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز اخباری مبنی بر به تعویق افتادن قطع‌نامه ضد ایرانی شورای حکام به چشم می‌خورد. علت اصلی از دست رفتن مرز 27 هزار و 800 تومان برای دلار نیز همین امر عنوان می‌شد. با این وجود احتمالا عرضه بالای دلار در روز گذشته نیز به بازگشت قیمت این ارز در معاملات صبح امروز کمک کرد. مقدار عرضه دلار در روز گذشته 39 درصد نسبت به روز پنج‌شنبه رشد داشت و روی 9 میلیون و 55 هزار قرار گرفته بود. دیروز یازدهمین روز پرتزریق سال جاری بود و مقدار عرضه 55 درصد از متوسط سال بالاتر بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت، قیمت دلار آمریکا تحت تاثیر خیر سفر رئیس کل آژانس به ایران و عرضه بالای روز گذشته افت کرد و زیر مرز حساس 27 هزار و 800 تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و به کانال 11 میلیون تومانی وارد شد اما این ورود پایدار نماند و دوباره به کانال 12 میلیون تومان بازگشت.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت