تقاضای طلای آسیا مجددا به شدت افزایش می یابد

تقاضای طلای آسیا مجددا به شدت افزایش می یابد

آخرین ارقام برداشت طلا از SGE نشان می دهد که حداقل برای ماه آگوست، مقدار طلای برداشت شده بیشتر از سال 2020 و حتی 2019 بود که همین امر شائبه افزایش تقاضای طلای آسیا را شدت داده است.

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/22 | 00:06

نظری ثبت نشده

تقاضای طلای آسیا مجددا به شدت افزایش می یابد

گروه بین الملل گلدنیوز: در کنار گزارش هایی که نشان می دهد واردات و تقاضای طلای هند در ماه جولای به شدت افزایش یافته است، آخرین آمار خروج طلا برای ماه آگوست از بورس طلای شانگهای چین (SGE) به افزایش کل تقاضای طلا از آسیا اشاره می کند. به نظر می رسد که آثار همه گیری ویروس کووید-19در دو کشور پرجمعیت جهان و دو مصرف کننده بزرگ جهانی طلا در حال کاهش است. در حالی که نمی توان گفت هیچکدام از این دو کشور (چین و هند) از آسیب های ناشی از شیوع کرونا به طور کامل بهبود یافته اند، به نظر می رسد که ممکن است آنها با این بحران کنار بیایند و به حالت عادی بازگردند.

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت شارپس پیکسلی، آخرین ارقام برداشت طلا از SGE نشان می دهد که حداقل برای ماه آگوست، مقدار طلای برداشت شده که برخی آن را به عنوان تقاضای کلی چین برای این فلز می دانند، بیشتر از سال 2020 و حتی 2019 بود که هنوز کرونا شیوع نیافته بود.همین امر شائبه افزایش تقاضای طلای آسیا را شدت داده است.

احتمال 1500تن طلا در سال جاری

رقم تجمعی برداشت طلا از SGE تا پایان آگوست در حال حاضر بیش از 1000 تن است و بسیار جلوتر از سال گذشته است که مجموع کل سال کمی بیش از 1200 تن بود. با این حال، هنوز این میزان برداشت در مقایسه با مجموع برداشت در همین زمان سال 2019 بسیار عقب است، در حالی که مجموع سالانه آن در 2019 بیش از 1640 تن بود.

هرچند که در چند ماه پایانی سال 2019 – ماههایی که به طور معمول تقاضای طلا پیش از سال نو چینی قوی است - آمارها کاهش یافت و ما گمان می بریم که احتمال زیادی وجود دارد که مجموع برداشت نهایی امسال به 1500 تن یا بیشتر برسد.

این مقدار بسیار کمتر از بیش از 2500 تن رکورد سال 2015 است، اما به نظر می رسد در مسیر درستی پیش می رود زیرا اقتصاد چین همچنان در حال بهبود از سطوح پایین دوره شیوع شدید کرونا در سال 2020 است.

تقاضا و قیمت بالاتر

با توجه به افزایش شدید واردات طلای هند در ماه جولای طبق گزارش های غیر رسمی تأیید نشده که مدعی بود این واردات به 121 تن در آن ماه رسید و این تقاضا در آستانه فصل فستیوال ها و جشن های عروسی در آنجا همچنان قوی است، شاهد افزایش مجدد سطح تقاضای آسیایی که بسیار مهم است برای فلزات گرانبها خواهیم بود.

با این همه بلاتکلیفی ژئوپلیتیک در گوشه و کنار، به ویژه پس از خروج بیش از حد سریع آمریکا از افغانستان، و شیوع جهانی ویروس کرونای دلتا، تقاضای سرمایه گذاران مضطرب باید نسبتاً قوی باقی بماند.

به عنوان مثال ما فروش بسیار قوی تر طلا و نقره از سوی ضرابخانه ایالات متحده  شاهد بوده ایم و اینها باید در باقی مانده سال به تقاضا و قیمت بالاتر تبدیل شود.

عوامل پیشبرنده و بازدارنده

طلا در معاملات جمعه بار دیگر نتوانست از سطح 1800 دلار در اونس عبور کند، اما به گفته تحلیلگران، یک عامل پیشبرنده در حال ظهور می تواند این فلز گرانبها را از محدوده معاملاتی خود خارج کند.

به گزارش کیتکو، بسیاری از کارشناسان در این زمینه به سرمایه گذاران در مورد فروش احتمالی سهام ایالات متحده هشدار می دهند و شاید این همان چیزی باشد که طلا در پاییز امسال به آن نیاز دارد.

گروه گلدمن ساکس، مورگان استنلی، سیتی گروپ و بانک آمریکا در مورد بازار سهام ایالات متحده نگران شده اند و اظهار می دارند که ارزش گذاری ها بسیار افراطی است.

دویچه بانک هم در اواخر هفته گذشته با پیامی ضمن اشاره به افزایش ارزش سهام به حدود 21 برابر سود، به دیگر بانک ها برای هشدار دادن در مورد اصلاح بازار سهام ملحق شد.

اونس جهانی

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بازارهای کالایی بلومبرگ اینتلیجنس گفت که نوسان در بازار سهام ممکن است چیزی باشد که طلا در حال حاضر به آن نیاز دارد.

او ادامه داد: « حبس قیمت طلا در یک محدوده و گرانش به محدوده 1800 دلار در هر اونس شبیه الگوهایی است که قبلاً قبل از بازگشت به مسیر صعودی پایدارتر ظاهر شده بود.

بیت کوین تازه وارد به عنوان یک دارایی ذخیره دیجیتال ممکن است مانع تکرار الگوی آنالوگ قدیمی شود، اما از دیدگاه ما هر دو آماده از سر گرفتن روند صعودی هستند. برخی از تزلزل ها در سهام ممکن است به عنوان یک کاتالیزور عمل کند.»

منابع: sharpspixley.com و kitco.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

تقاضای طلای آسیا

طلا در سال20221

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت