سفارشی‌ سازی ؛ باب میل زرگران اهوازی

سفارشی‌ سازی ؛ باب میل زرگران اهوازی

بهشتی درباره وضعیت تولیدکنندگان طلا در اهواز اظهار کرد: وضعیت خوب است ولی تولیدات عموما به شکل سفارشی و تک ساخت می باشد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/06/22 | 00:06

نظری ثبت نشده

سفارشی‌ سازی ؛ باب میل زرگران اهوازی

به گزارش گلدنیوز ؛ یک تولیدکننده طلا که در اهواز مشغول به کار است، از وضعیتی خاص در این شهر یاد می‌کند که تولید را به سفارشی‌ سازی محدود کرده است.

علی بهشتی درباره وضعیت تولیدکنندگان طلا در اهواز اظهار کرد: وضعیت خوب است ولی تولیدات عموما به شکل سفارشی‌ و تک ساخت می باشد. اهواز تولیدکننده صنعتی طلاوجواهرات ندارد و نیاز انبوه طلافروشان اهوازی از شهرهای دیگری همچون تهران، اصفهان و یزد تامین میشود.

وی با بیان اینکه اهواز شهری صنعتی و بزرگ است و قاعدتا باید کارگاه های صنعتیِ بزرگ طلاسازی در آن فعال می بود، گفت: طرف حسابِ تولید انبوه، طلافروشان هستند نه مردم و اهوازی ها مایل هستند از تولیدات اصفهان و اهواز استفاده کنند.

سفارشی‌ سازی ؛ باب میل زرگران اهوازی

چرا تولید انبوه طلا در اهواز پا نمی گیرد؟

بهشتی که کار را همچون هم صنفان خود بر اساس نظرات مشتریان پیش می برد، گفت: شخصا مایل هستم کارگاه بزرگ تولیدی راه اندازی کنم ولی این مسیر شدنی نیست.

وی همچنین تاکید کرد همکارانِ قدرتمندی در این صنف در اهواز وجود دارد اما سرمایه گذاری برای تولید انبوه مصنوعات طلا به ندرت در این شهر اتفاق می افتدو لذا کار بادست و سفارشی‌ رواج زیادی دارد.

رویای این تولید کننده تغذیه کل کشور است ولی معتقد است قدرت و نفوذ کیفی ها باعث می شود تولید انبوه در اهواز پا نگیرد.

همین امر موجب شده است فروشنده ها به تولیداتِ انبوه بی نیاز باشند.به سفارشی‌ سازی روی بیاورند اما با این وجود هم بازار تولید و فروش طلا در اهواز  رونق دارد.

بهشتی گفت: اولین کسی بودم که پلاک های اسم و حروف را در استان به راه انداختم ولی امروز میزان تولیدگرانِ این حوزه فزونی گرفته است. البته کار ما به ساخت پلاک محدود نیست و هرچه که قابلیتِ تولید با دست را داشته باشد، انجام می دهیم.

او تنها مشکل را، متوجه سطحِ عمومی کشور معرفی و تاکید می کند در شرایط کنونی خرید طلا در اولویت دهمِ سبد معیشت مردم قرار دارد.

هنر دست /علی بهشتی

کم مهری به کار هنری

بهشتی در ادامه به خبرنگار "گلدنیوز" می گوید برخی مصنوعات ساخته شده در کارخانه های تهران یا اصفهان ، اجرتی به مراتب بالاتر از طلای دست ساز دارند. به عنوان مثال یک زنجیر کارتیر با اجرت بسیار بالا توزیع می شود چراکه برند بزرگی پشت آن است. ساخت طلا با دست به نوعی کار هنری محسوب میشود و باید اجرت بالاتری داشته باشد اما دنیای امروز دنیای برندها و نام هاست و لذا به کارهنری در سایه این نام ها کم مهری می شود.

بهشتی ادامه داد: خوزستانی ها به طور کلی طلا دوست هستند؛ خاصه هموطنان دزفولی و به طورکلی بازار کار و اقتصاد در استان خوزستان نسبت به سایر شهرها بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: کیفی ها از تهران، اصفهان و یزد، طلا وارد استان می کنند و در این بین اتحادیه نظارتی دقیق نسبت به واردات طلای قاچاق و خارجی دارد.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

تولیدکننده اهواز

سفارشی سازی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت