هند در اندیشه صادرات 43 میلیارد دلاری جواهرات

هند در اندیشه صادرات 43 میلیارد دلاری جواهرات

گروه بین الملل گلدنیوز: آنوپریا پاتل، وزیر بازرگانی و صنعت هند معتقد است طرح اصلاح درآمدزایی طلا و کاهش عوارض واردات فلز زرد به این صنعت کمک می کند تا به سطح بالاتری برسد.

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/27 | 00:06

نظری ثبت نشده

هند در اندیشه صادرات 43 میلیارد دلاری جواهرات

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت Republic World، آنوپریا پاتل از این واقعیت که هند به رغم عدم تولید مواد اولیه داخلی قابل توجه، در صدر رتبه تولید و صادرات الماس قرار گرفته است، ابراز خوشحالی کرد. هند علاوه بر تولید جواهرات طلا و نقره، سنگهای قیمتی رنگی و سنگهای مصنوعی، صادرکننده عمده این اقلام است. در نتیجه، صنعت سنگ های قیمتی و جواهرات نمونه ای عالی از هدف نخست وزیر برای «ساخت هند» است.

وی اظهار داشت که بخش سنگهای قیمتی و جواهرات یکی از بدترین آسیبها را در هند در طول همه گیری کووید-19 تجربه کرد. صادرات آن به دلیل قرنطینه کل این کشور به میزان 98 درصد در سال 2020 کاهش یافت.

تجارت سنگهای قیمتی و جواهرات یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد هند است که بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی، 10-12 درصد از کل صادرات کالا را شامل می شود و یکی از صنایع برتر از نظر ایجاد اشتغال است. این صنعت تقریباً 5 میلیون کارگر ماهر و نیمه ماهر مشغول به کار کرده است.

هدف صادرات 43 میلیارد دلاری سنگهای قیمتی و جواهرات

پاتل افزود که اطمینان دارد که طرح اصلاح درآمدزایی طلا و کاهش عوارض واردات فلز زرد به این صنعت در تغییر و پیشبرد صادرات به سطوح بالای جدید کمک می کند. این امر به این صنعت در دستیابی به هدف صادراتی 43.75 میلیارد دلار در سال جاری و همچنین هدف شورای ارتقای صادرات سنگ های قیمتی و جواهرات هند (GJEPC) برای افزایش صادرات به 75 میلیارد دلار در سالهای بعد کمک می کند.

وی اظهار داشت که نمایشگاه بین المللی جواهرات هند موسوم به IIJS Premiere بزرگترین نمایشگاه بنگاه به بنگاه (Business-to-Business) این کشور در بخش سنگهای قیمتی و جواهرات و اولین نمایشگاهی است که توسط GJEPC در قالب فیزیکی از زمان شیوع کووید-19 سازماندهی شده است. وی پیشتر اعلام کرده بود که صادرات هند به کشورهای «آسه آن» در سال مالی 2022-2021، 46 میلیارد دلار بوده است.

او گفت: «من اطمینان دارم که این نمایشگاه بستری را برای تولیدکنندگان جواهرات هند فراهم می کند تا جواهرات متنوعی را که با بالاترین استانداردهای طراحی ساخته شده اند به نمایش بگذارند و همچنین با خرده فروشان همکاری کنند، و آنها را به بینش هایی در مورد روند تقاضا و طراحی محصولات برساند. از سوی دیگر، این نمایشگاه نیازهای خریداران داخلی و بین المللی را قبل از شروع فصل فستیوال ها تامین می کند.»

طرح درآمدزایی طلا: کاهش عوارض واردات به کمک رشد صنعت می آید

شورای ارتقاء صادرات سنگ های قیمتی و جواهرات به عنوان نهاد اصلی صادرکنندگان سنگ های قیمتی و جواهرات اقدام فوری برای تعامل مداوم با صنعت، درک نیازهای آنها و همکاری نزدیک با دولت انجام داده است. GJEPC تلاش خواهد کرد تا اقدامات لازم را برای پایداری، بقا و احیای صنعت، حتی در مواجهه با کووید-19، ابداع کند. بر اساس گزارش دولت هند، این کشور در چندین مورد اصلاحاتی در سیاستها اعمال کرده است.

این اصلاحات شامل طرح اصلاح درآمدزایی طلا، کاهش عوارض واردات طلا، مشخصه گذاری و سایر اقدامات است که به صنعت کمک می کند تا از پتانسیل کامل خود استفاده کند. سایر موضوعاتی که توسط GJEPC و صنعت به طور مرتب مطرح می شود نیز در حال بررسی است و انتظار می رود به زودی حل شود.

سال گذشته، GJEPC چندین رویداد تجاری مجازی را با حمایت دولت برگزار کرد. با فروکش کردن همه گیری کرونا و باز شدن بازارهای جهانی، این ابتکارات به بهبود سریع این صنعت کمک کرد.

منبع: republicworld.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

صادرات طلا

صلای هند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت