سکه همچنان در مسیر کاهش قیمت

سکه همچنان در مسیر کاهش قیمت

قیمت سکه در معاملات امروز روند کاهشی داشت و مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. قیمت طلا در بازار امروز به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان رسید.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/06/27 | 00:06

نظری ثبت نشده

سکه همچنان در مسیر کاهش قیمت

قیمت سکه در معاملات امروز روند کاهشی داشت و مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. قیمت طلا در بازار امروز به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان رسید.

به گزارش گلدنیوز به نقل از تجارت نیوز اونس جهانی طلا با روند کاهشی به ۱۷۵۵ دلار رسید. قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان کاهش یافت.

ادامه روند کاهشی اونس جهانی و کاهش نرخ ارز در بازار موجب شد قیمت سکه همچنان در مسیر کاهشی باقی بماند و مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

ارزان شدن سکه در کنار افت معاملات بازار طلا

قیمت انس جهانی طلا روز گذشته در کانال یک هزار و ۷۵۴ دلار معامله شد. تحلیلگران وال استریت می‌گویند پس از گزارش تورم آمریکا وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمریکا نامشخص است. حال آیا ریزش انس جهانی طلا ادامه‌دار است و بر بازار طلای ایران هم اثر می‌گذارد؟

سایت اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش نوشته است: « قیمت جهانی طلا در معاملات دیشب هم افت اندکی را به ثبت رسانده بود. این نوسان‌های کوچک نشان‌دهنده وجود عدم قطعیت و آینده‌ای نامشخص در بازار است.»

حال با روند نزولی قیمت دلار فروشندگان طلا این روزها به ارزان شدن طلا و سکه خوشبین هستند. آنها معتقدند با ساماندهی کابینه دولت سیزدهم روند بازار آرام شده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد قیمت دلار و طلا در روزهای پایانی تابستان نوسان زیادی نداشته باشد.

هفته نزولی سکه

قیمت سکه در هفته‌های اخیر توانسته است در بدترین شرایط نزولی نیز خط حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. اونس طلای جهانی روز پنج‌شنبه بار دیگر به زیر مرز ۱۸۰۰ دلاری نزول کرد و این عامل به‌عنوان متغیری کاهنده بر بازار فلز گرانبهای داخلی تاثیر گذاشت.

از سوی دیگر، محرک داخلی سکه نیز تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی و انتظارات کاهشی، هفته منفی را به ثبت رساند. عقبگرد این دو به‌عنوان مولفه‌های موثر بر بازار طلا در‌ کنار عرضه و تقاضا سبب پیشی‌گرفتن سکه امامی در مسیر کاهشی شد.

به این ترتیب هر قطعه سکه امامی در معاملات روز پنج‌شنبه به سطح ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی رسید و با افت ۶/ ۲درصد به معاملات خود در هفته گذشته پایان داد. از سوی دیگر کمرنگ شدن داد و ستدها و تقاضا در بازار کاهش حباب سکه را نیز به همراه داشت.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

قیمت سکه

قیمت طلا

تحلیل بازار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت