بازار طلای هند در آگوست

بازار طلای هند در آگوست

واردات رسمی طلا در هند طی ماه آگوست به بالاترین حد در 5 ماه گذشته رسید و به 121.8 تن در آگوست 2021 ارتقا یافت.

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/31 | 00:06

نظری ثبت نشده

بازار طلای هند در آگوست

گروه بین الملل گلدنیوز: در ماهی که قیمت طلا اندکی کاهش یافت، شاخص های اقتصادی متعددی نشانه های ریکاوری را نشان دادند چراکه برنامه واکسیناسیون شامل حال افراد بیشتری شد و تسهیل محدودیت های کرونایی موجب افزایش تقاضا شد. به گزارش شورای جهانی طلا، همین موضوع باعث شد آژانس رتبه بندی CRISIL چشم انداز اعتباری خود برای هند از «با احتیاط خوشبینانه» به «مثبت» ارتقا دهد.

تقویت تقاضای خرده فروشی طلا در آگوست

به دنبال بهبود در ماه جولای، تقاضای خرده فروشی در ماه آگوست تقویت شد. اصلاح قیمت داخلی طلا در 9 آگوست به میزان 2.4 درصد، افزایش تقاضای طلا را در نیمه اول ماه - که عمدتاً ناشی از خریدهای عروسی بود - فراهم کرد، اگرچه پس از بهبود قیمت بعدی، تقاضا کمی کاهش یافت. خرده فروشان سازمان یافته گزارش دادند که تراکنش های تجاری طلا نشان از افزایش 35 تا 40 درصدی تقاضای خرده فروشی در این ماه نسبت به آگوست 2020 داشت.   

انتظار می رود تقاضای خرده فروشی در ماه سپتامبر با توجه به اصلاح قیمت طلا در وضعیت سالمی باقی بماند، اما ممکن است با شروع مراسمات Pitru Paksha از 20 سپتامبر که برای خرید طلا یک دوره نامطلوب محسوب می شود،  تا حدودی تضعیف شود.

واردات رسمی طلای هند به اوج 5 ماهه رسید

واردات رسمی طلا در هند طی ماه آگوست به بالاترین حد در 5 ماه گذشته رسید و به 121.8 تن در آگوست 2021 ارتقا یافت یعنی بیش از دو برابر 58.5 تن در آگوست 2020 و 68 درصد بیشتر از 72.3 تن در جولای 2021. افزایش واردات رسمی در ماه آگوست عمدتا تحت تاثیر عوامل زیر انجام شد:

  • تقاضای سالم خرده فروشی در آگوست و ذخیره مجدد خرده فروشان پیش از فصل جشن و عروسی در فصل آخر 2021
  • کاهش نرخ تعرفه مشتریان به 563 دلار در 10 گرم از 589 دلار در 10 گرم از 14 آگوست تا پایان ماه، که باعث شد واردات طلا ارزان تر شود و در نتیجه تجارت با واردات بیشتر افزایش یابد، به طوری که 64 درصد از واردات رسمی در این ماه پس از 14 آگوست اتفاق افتاد
  • شتاب گیری فعالیتهای تولیدی پیش از نمایشگاه جواهرات بنگاه به بنگاه (B2B) هند به نام IIJS 2021، که بین 15 تا 19 سپتامبر در بنگلور برگزار شد
  • افزایش شدید صادرات جواهرات طلا به ایالات متحده، هنگ کنگ و چین با بهبود مداوم این اقتصادها. صادرات طلا و جواهر از هند بین آوریل و آگوست بیش از سه برابر افزایش یافته است. صادرات ممکن است بیش از پیش به دلیل توافقنامه تجارت آزاد پیشنهادی با امارات متحده عربی تقویت شود، زیرا امارات یکی از سه بازار برتر صادرات جواهرات برای هند است

در مجموع 12 بانک، نهادهای معرفی شده و صادرکنندگان 104.7 تن شمش وارد کردند و 19 تصفیه خانه معادل 17.1 تن طلای با کیفیت بالا را به شکل دوره (doré) طلا وارد کردند.

شش هفت بانک خارجی مسئولیت این واردات را بر عهده داشتند که JP Morgan، ANZ ، Rand Merchant Bank  و Citi Bank  سهمی 84 درصدی در این امر داشتند.

ما پیش بینی می کنیم که واردات رسمی در ماه سپتامبر در وضعیت سالمی باقی بماند. اصلاح بیشتر قیمت طلا در ماه سپتامبر و ذخیره مجدد تجار ممکن است از واردات طلا در این ماه حمایت کند.

افزایش 15 تنی ذخیره طلای بانک مرکزی هند

پس از خرید 7.5 تن طلا در ماه گذشته (جولای)، بانک مرکزی هند (Reserve Bank of India (RBI)) 14.9 تن دیگر طلا در ماه آگوست خریداری کرد و ذخایر طلای خود را به 726.1 تن یا 6.6 درصد از کل ذخایر رساند. خرید ماهانه در ماه آگوست بالاترین خرید از زمانی است که RBI خرید طلا را از دسامبر 2017 شروع کرده است. بانک مرکزی هند طی سال های اخیر خرید طلا را افزایش داده و 49.56 تن به ذخایر طلای خود از ابتدای سال جاری میلادی اضافه کرده است.

امید به فصل جشن­ها برای رشد تقاضا

به گزارش وبسایت The Star، عقب نشینی قیمت های داخلی باعث نشد تقاضای فیزیکی طلا در هند طی هفته جاری احیا شود، زیرا جواهرفروشان روی شروع فصل مراسم عروسی و جشن های آینده امید بسته اند، در حالی که چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا شاهد افزایش خرید بود.

یک معامله گر شمش در یک بانک خصوصی واردکننده طلا در این مورد گفت: « هیجانات بازار ضعیف است. تقاضای خرده فروشی کمتر از حد معمول است زیرا بسیاری از مصرف کنندگان پول نقد خود را حفظ می کنند.»

پنجشنبه گذشته، قیمت آتی طلای محلی به ازای هر 10 گرم به 45،812 روپیه کاهش یافت.

طلا فروشان در هند در ازای هر اونس پریمیوم 3 دلاری (12.51 روپیه) روی قیمت رسمی داخلی - شامل 10.75 درصد واردات و 3 درصد عوارض فروش - در مقابل 2 دلار در هفته گذشته (84.34 روپیه) دریافت می کردند.

یکی دیگر از فروشندگان شمش مستقر در بمبئی گفته قیمت طلا در روزهای آینده با اصلاح قیمت ها و نزدیک شدن به فصل اوج تقاضا افزایش می یابد. او ادامه داد: «قیمت فعلی برای جواهرسازان جهت انبارسازی بسیار جذاب است.»

با شروع فصل عروسی ها و جشنواره هایی مانند Dhanteras و Diwali، سه ماهه منتهی به دسامبر معمولاً حدود یک سوم فروش طلای هند در کل سال را به خود اختصاص می دهد.

منبع: شورای جهانی طلا و وبسایت thestar.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلا

قیمت طلا

طلای هند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت