بحران اِوِرگرند به سود طلای چین

بحران اِوِرگرند به سود طلای چین

گروه بین الملل گلدنیوز: تقاضای طلای چین در هفته ای که گذشت افزایش یافت چراکه خریداران به دنبال هیجانات منفی به خاطر بحران غول مستغلات این کشور «اورگرند» در پی پوششی می گشتند و در کنار آن برخی عوامل از جمله رشد فصلی فعالیت ها به این امر کمک کردند.

حسین راشدی(مترجم)

1400/07/04 | 00:07

نظری ثبت نشده

بحران اِوِرگرند به سود طلای چین

به گزارش گلدنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، پریمیوم ها در چین از 5 تا 9 دلار در هر اونس طی هفته قبل به 7 تا 12 اونس در هفته منتهی به جمعه رسید.

برنارد سین، رییس منطقه ای چین بزرگ در شرکت MKS در این مورد گفت: «افتضاح اورگرند باعث شده سرمایه گذاران به سمت طلا حرکت کنند و به حفظ سرمایه بپردازند.» او افزود: «واردات چین ممکن است در این ماه به شدت افزایش یابد.»

نگرانی ها در مورد سقوط این شرکت سازنده املاک موجب یک بازگشت در نرخ های شاخص نقدی طلا شده است.

افزایش 43 درصدی مصرف جواهرات

پیتر فانگ، سرپرست معاملات در Wing Fung Precious Metals ، می گوید: «افراد دوست دارند در مقداری طلا به عنوان پناهگاه امن در چین سرمایه گذاری کنند.»

ضعیف شدن دلار، شمش را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می کند.

تقاضای چین در بیشتر سال 2021 به طور کلی ناچیز بوده است و قیمت ها بین تخفیف و پریمیوم های کوچک نوسان می کرد.

یی یی گائو، تحلیلگر ارش Metals Focus ، پیش بینی کرد که مصرف جواهرات 43 درصد و تقاضای سرمایه گذاری 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. او می گوید: «اگرچه ما انتظار داریم که از شیوع عمده کووید-19 جلوگیری شود و هیجانات مصرف کنندگان نسبتاً سالم باقی بماند، اما خرید پیشگیرانه در نیمه اول سال بر تقاضای نیمه دوم تأثیر خواهد گذاشت.»

فعالیت در هند از قیمت های پایین تر شروع شد و پریمیوم بدون تغییر 3 دلار در هر اونس نسبت به قیمت های رسمی داخلی - شامل 10.75 درصد واردات و 3 درصد عوارض فروش بود.

یک فروشنده شمش در دهلی نو گفت: «اگر موارد ابتلا به ویروس کرونا کم باقی بماند، ممکن است شاهد افزایش تقاضا در فصل جشنواره ها باشیم.»

پریمیوم ها در سنگاپور بدون تغییر بین 1.20 تا 1.60 دلار نوسان کرد.

وینسنت تای، مدیر فروش در شرکت Silver Bullion گفت:« با توجه به کاهش اخیر قیمت داخلی، تقاضا برای طلا و نقره افزایش یافته است.»

منبع: خبرگزاری رویترز

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

چین

تقاضای طلا

اورگرند

بحران اورگرند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت