قیمت طلای جهانی پایین آمد

قیمت طلای جهانی پایین آمد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی که به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد، کاهش یافت.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/07/12 | 00:07

نظری ثبت نشده

قیمت طلای جهانی پایین آمد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی که به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد، کاهش یافت.

به گزارش گلدنیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۵۸ دلار و ۴۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا مرز ۱۷۶۵ دلار و ۵۴ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۳ سپتامبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۵۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد رشد کرد و با بهبود از پایین‌ترین رکوردی که در ۲۹ سپتامبر به جای گذاشته بود، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه هستند که انتظار می‌رود نشان دهد اقتصاد این کشور در سپتامبر ۴۶۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: گزارش اشتغال روز جمعه برای بازار طلا اهمیت دارد اما این فلز ارزشمند نسبت به هر گونه تغییری در نگرش کمیته بازار آزاد فدرال در خصوص آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در نوامبر بسیار حساس مانده است. اونس طلا هفته جاری بین ۱۷۴۰ تا ۱۷۷۵ دلار معامله می‌شود.

طلا معمولا پناهگاه دارایی در برابر تورم حاصل از تدابیر محرک مالی بانک مرکزی است اما تعدیل این تدابیر و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۸۶.۵۴ تن رسید.

با این حال نگرانی‌ها نسبت به تاثیر اقتصادی بحران بدهی شرکت اورگرند چین، ریسک گریزی را افزایش داده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۵۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۷۱ دلار و ۲۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۹۰۸ دلار و ۸۰ سنت بود.

انتهای پیام

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

قیمت طلا

طلای جهانی

اونس طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت