بازاریابی عصبی(Neuromarketing)

بازاریابی عصبی(Neuromarketing)

بازاریابی عصبی به شما کمک میکند تمایلات درونی مشتریان خود را بهتر بشناسید و فعالیت بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که توجه مشتری را جلب کرده و فروش بیشتر یرا تجربه کنید.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/07/17 | 00:07

نظری ثبت نشده

بازاریابی عصبی(Neuromarketing)
 علی جاوید مشاور کسب و کار

بازاریابی عصبی را میشناسید؟

یک کارشناس فروش و مشاور کسب و کار به گلد نیوز گفت:این مفهوم از سال 2005 در مقوله ی بازاریابی مورد طرح و بررسی قرار گرفت. نورو مارکتینگ یا بازاریابی عصبی درسالهای گذشته چندان مورد اقبال فعالان حوزه  فروش نبود.در سالهای اخیر با افزایش مطالعات و بررسی تجبیات فروشندگان موفق،این مفهوم مورد توجه بسیاری از فعالان عرصه فروش قرار گرفته است.

نورو مارکتینگ در صنعت طلا و جواهر

صنعت طلا و جواهر به دلیل لوکس بودن محصولات،مخاطبان خاص خود را دارد.این افراد که عموما از سطح اقتصادی بالاییبرخوردارند، دقت نظر خاصی نیز در خریدهای خود دارند.بخصوص اگربه دنبال خرید طلا یا جواهر خاص وفاخری باشند.

اما شما به عنوان فعال درحوزه طلا و جواهر برای اینکه بتوانید فروش موفقی را تجریه کنید باید بتوانید با مشتریان خود ارتباط موثر برقرارکرده و بر ناخودآگاه آنها اثرگذار باشید.

انگیزه مشتریان خود را بدانید

افراد انگیزه های متفاوتی از خرید طلا و جواهر دارند.آنها الزاما هدف استفاده ازطلا وجواهررا ندارند.ممکن است نیت یک خریدار از طلا و جواهر سرمایه گذاری در این حوزه باشد.اما میتوان میگفت انگیزه مهمی که در همه موارد مشابه است،حس درونی یک خریدار است چرا که وی از خرید این محصول به دنبال کسب اعتباراجتماعی بیشتر در جامعه است. خواه برای مصرف(به عنوان کالایی لوکس)خواه برای سرمایه گذاری(به عنوان فردی دارای ثروت و سرمایه).

حسی که به مشتری القا میکنید،میزان فروشتان را تغییر میدهد

اگرشما بتوانید به مشتری این حس را القا کنید که با خرید این محصول از من،اعتبار بیشتری در جامعه خواهی داشت،حجم فروش شما بیشتر،ومبلغ دریافتی شما نیز به همان میزان ارتقا پیدا خواهد کرد.

مثالی ملموس برای شناخت بهتر بازاریابی عصبی

تحقیقات نشان داده است مردم اغلب زمانیکه در معرض عموم قراردارند مسائلی را بیان میکنند که به آن اعتقاد ندارند.بلکه برای یکدستی با محیط ودر اصلاح خلاف جهت آب شنا نکردن آن را مطرح میکنند.

زمانیکه شما کالایی را به مشتری پشنهاد میدهید و میگویید:این جنس مورد اقبال عموم قرارگرفته است،ممکن است در آن لحظه شما را تاید کنند.اما زمانیکه در شرایط خرید قرار بگیرند آن کالا را نمیخرند.

این موضوع با یک آزمایش عینی اثبات شد.از تعدادی افراد سوال شد تمایل به نوشیدن قهوه تلخ دارند یا قهوه شیرین؟ درصد بالایی به نوشیدن قهوه تلخ تمایل نشان دادند.اما زمانیکه در تنهایی قهوه در مقابل آنها قرارداده شد قهوه خود را قبل از نوشیدن شیرین کردند.ازین تحقیق به این تنیجه دست یافتند که افراد در هنگام خرید الزاما حس واقعی خود را به فروشنده نمی گویند.

پس بازاریابی عصبی به شما کمک میکند تمایلات درونی مشتریان خود را بهتر بشناسید و فعالیت بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که توجه مشتری را جلب کرده و فروش

بیشتر ی را تجربه کنید.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

بازاریابی

فروش

گلدکالج

علی جاوید

بازاریابی عصبی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت