رئیس اتحادیه طلاوجواهر پاوه:

جولان غیر متخصص ها در بازار طلای پاوه

کیومرث ویسی مهمترین مشکلات طلافروشان را ، مالیات بر ارزش افزوده ، فروش طلای دست دوم و ورود افراد غیر متخصص به بازار طلا عنوان کرد

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/07/24 | 00:07

نظری ثبت نشده

جولان غیر متخصص ها در بازار طلای پاوه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ؛ کیومرث ویسی رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاوه گفت: مالیات برارزش افزوده از چالش های مهم صنف طلا و جواهر در سالیان اخیر بوده است که با اصلاح شدن این قانون 90 درصد مشکلات این صنف برطرف می شود و جان تازه ای به بازار طلا برمی گردد.

ویسی ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل رکود اقتصادی، افزایش مالیات و بی تدبیری مسئولین دارایی،  بازار طلای شهر پاوه با رکود و افت درآمد به سردی متمایل شده و هیچ تمایلی برای ادامه کار در بازار وجود ندارد .

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بسیاری از فروشندگان طلا و کارگاه های کوچک طلاسازی شهر پاوه تعطیل و یا نیمه فعال شده اند و در حال حاضر تنها 35 طلا فروشی و چند کارگاه کوچک طلاسازی که به طور محدود سفارشات  و تولیدات منطقه کرد نشین را انجام می دهند، فعالیت دارند افزود: هیچ کارگاه تولیدی به صورت حرفه ای در پاوه وجود ندارد.

جولان غیر متخصص ها در بازار طلای پاوه

رئیس اتحادیه طلاوجواهر پاوه مهمترین دلایل تعطیلی طلافروشان را علاوه بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده ، فروش طلای دست دوم و ورود افراد غیر متخصص به بازار طلا عنوان کرد و بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده به شکل فعلی یک اشتباه اساسی از طرف دولت بود و موجب تخریب صنف طلا و جواهر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان پاوه برخی از افراد غیرمتخصص که سررشته ای از کار طلا ندارند و شناختی در مورد نوع اجرت طلا ها ندارند از روی سرگرمی وارد بازار طلا شده و بافروش طلاهای اجرت پایین و طلاهای دست دوم به اسم طلای نو و فروش طلای دست دوم با سود 5 درصد به جای 7 درصد باعث نابودی بازار طلا و خراب شدن چهره ی ریش سفیدان بازار که حقیقت را به خریدار در مورد نوع اجرت، میزان سود و مالیات طلا می گویند شده اند.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر پاوه اظهار داشت: متاسفانه در شهرهای کوچک هم به دلیل نزدیکی و قرابت و خویشاوندی افراد ، اتحادیه نمی تواند با تخلفات برخورد و اعمال قدرت کند.

شغلی با معظلات فزاینده

ویسی تصریح کرد: از دید بیشتر مردم طلا فروشی از مشاغل بسیار پردرآمد  بوده است ولی هم اکنون به واسطه  افزایش مالیات و بلاهایی که سر طلافروشی ها آمده امروزه هیچ شغلی به اندازه طلا فروشی مشکلات و معظلات ندارد .

وی اظهار داشت: در حال حاضر به جرات می توان گفت از سال 98 طلا از گرمی یک میلیون 50 هزار تومان هیچ افزایش قیمتی نداشته در حالی که مشاغل دیگر هر روز افزایش قیمت داشته اند مثلا در سال 98 یک شاخه میلگرد 20 اصفهان، 105 هزار تومان بوده ولی امروز قیمت آن  به شاخه ای 550 هزار تومان افزایش یافته است.

ثابت ماندن 100 ساله سود فروش

رئیس اتحادیه طلاوجواهر پاوه اظهار داشت: سود واحدهای صنفی برای فروش طلا و جواهر7 درصد است که این سود با توجه به پیشینه شغل پدرم و سابقه 100 ساله طلا فروشی  مان  در این 100 سال گذشته حتی یک درصد هم افزایش نداشته  است در حالی که مشاغل دیگر مانند ساخت و ساز در مسکن درآمد هزار ، هزار برابری دارد.

ویسی در ادامه با بیان موقعیت استراتژیک شهر پاوه به عنوان  یکی از شهرهای استان کرمانشاه که در نقطه صفر مرزی کشور و در 45 کیلومتری عراق قرار دارد اظهار داشت: برای صادرات به کشور عراق موانعی وجود دارد ولی متاسفانه بر اساس قیمت دلار و ارز شاهد قاچاق شمش طلا از عراق به ایران و در مواقعی بالعکس هستیم که این نیز بازار طلای پاوه را تحت شعاع قرار می دهد و اگر موانع برای صادرات برداشته شود و جلوی قاچاق گرفته شود بازار طلای پاوه رونق خواهد گرفت.

انتهای پیام/


اخبار اتحادیه طلا
در استان های مختلف کشور را از سایت بازار طلا میتوانید دنبال کنید.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

کردستان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت