فناوری تضمین اصالت الماس

فناوری تضمین اصالت الماس

فناوری تضمین اصالت الماس ،فناوری لیزری جدیدی است که دریچه جدیدی را برای تشخیص هویت الماس ها باز کرده است.

حسین راشدی(مترجم)

1400/07/24 | 00:07

نظری ثبت نشده

فناوری تضمین اصالت الماس

به گزارش گروه بین الملل گلدنیوز به نقل از وبسایت instoremag، الماس هایی که فقط 0.5 میلی متر قطر دارند می توانند دارای توالی الفبایی، شکل یا لوگوی کدگذاری شده در زیر سطح آنها باشند تا پیوند فیزیکی با سابقه زنجیره تامین یا منشاء جواهرات مارک دار ایجاد شود.

این امر پیشرفت مهمی برای تولیدکنندگان حجمی در نظر گرفته می شود، زیرا ممکن است آنها به دنبال یک روش منحصر به فرد و آینده نگر برای امنیت زنجیره تامین خود و محافظت در برابر مصنوعات ناشناخته باشند.

فناوری از راه رسیده

اندرو ریمر، مدیر اجرایی اوپسییا می گوید: «با استفاده از این فناوری، تجارت الماس طبیعی فرصت های بیشتری برای حفظ هویت محصولات خود و استفاده از ویژگی های زیر سطحی برای ایجاد «خراب آسودها» در زنجیره تامین خود دارد.

به همین ترتیب، مارک های جواهرات لوکس که مایل به مقابله با جعل و تقلب هستند، ممکن است بخواهند یک شناسه را در الماس pavé خاص خود قرار دهند و به مشتریان اطمینان دهند که فقط قطعاتی با این ویژگی هویتی در مقیاس نانو مجاز هستند.»

قابلیت های دقیق سیستم اوپسیدیا اجازه می دهد تا خطوط با وضوح بالا، عرض تقریباً0.001 میلی متر،  بر روی الماس ها قرار گیرد؛ به این معنی که در مقایسه با سیستم های علامت گذاری سطح استاندارد صنعت، می توان مشخصه های خوانا را در اندازه های بسیار کوچکتر به دست آورد.

اوپسیدیا این پیشرفت تکنولوژیکی را با همکاری شورای الماس طبیعی (NDC) در آخرین مرحله ابتکارASSURE Diamond Verification، به سمت حمایت از این تجارت هدایت کرده است.

برنامه ASSURE 2 که عملکرد نسبی ابزارهای تأیید الماس موجود در بازار را ارزیابی می کند، از سیستم آزمایشی ASSURE در سنگهای ریزالماس ها (شامل سنگهایی با اندازه کمتر از 1 میلی متر) برای آزمایش کارایی هر دستگاه در شناسایی و/ یا تشخیص الماس های طبیعی، الماس های رشد یافته آزمایشگاهی و شبیه سازهای الماس بهره می برد.

تشخیص اشتباه

اوپسیدیا برای کمک به تولیدکنندگان، شماره سریالهای منحصر به فردی را در زیر سطح همه سنگها در نمونه  ASSURE قرار داده است، بنابراین به سازندگان ابزارهای تأیید الماس با این سیستم اجازه می دهد که متوجه شوند دستگاه های آنها کدام سنگ ها را اشتباه تشخیص داده است.

این اطلاعات ارزشمند، که برای تولیدکنندگان قابل دسترسی خواهد بود، به مهندسان این امکان را می دهد که کارآیی دستگاه های تشخیص الماس خود را بهبود بخشند و در نتیجه، به منظور افشای دقیق، به نفع تجارت کار خواهد کرد.

رالوکا آنخل، رئیس امور خارجی و روابط صنعتی در شورای الماس طبیعی می گوید: «ما خوشحالیم که در آخرین مرحله برنامه ASSURE با اوپسیدیا همکاری می کنیم زیرا ما به تعهد مداوم آنها در زمینه نوآوری اهمیت می دهیم.

توانایی تشخیص دقیق ریزالماس ها، الماس های رشد یافته در آزمایشگاه و شبیه سازهای الماس به ASSURE  این امکان را می دهد تا بازخورد بیشتری را به تولیدکنندگان ارائه دهد و به یادگیری بیشتر، پیشرفت فنی و مهمتر از همه، حفاظت از مصرف کننده کمک می کند.»

لیزری با دقت بالا

اندرو ریمر می افزاید: «این یک موهبت بود که از شورای الماس طبیعی در موج بعدی برنامه آزمایش ASSURE حمایت کرد. این فرصتی برای نشان دادن مزایای فناوری اوپسیدیا در یک پروژه ارزشمند است که به نفع کل زنجیره تامین است.»

سیستم اوپسیدیا از لیزری با دقت بالا و فوق سریع برای قرار دادن لوگوها، توالی های عددی یا اشکال کد شده (معروف به شناسه) در زیر سطح یک الماس استفاده می کند. این لیزر هنگامی که از سطح یک الماس عبور می کند به شدت متمرکز می شود،

بنابراین تنها در یک عمق انتخاب شده بدون ایجاد تأثیر بر وضعیت سطح و جلای آن، شناسه را ایجاد می کند. می توان آن را در زیر سطح یک الماس در طیف وسیعی از مکانها مانند میز یا مکان های دیگر اعمال کرد.

اوپسیدیا با تطبیق تکنیک های خود بر اساس الماس های بسیار ریز و بزرگتر، بخش الماس طبیعی را با یک روش منحصر به فرد برای مقابله با چالش های اصلی خود مانند افزایش امنیت سنگ، ایجاد ابتکارات قابل ردیابی و محافظت در برابر کلاهبرداری، عدم افشاگری و سایر نگرانی ها در مورد تقلب آشنا می کند.

هویت شناسی یک قطعه الماس

سیستم اوپسیدیا (که تقریباً یک متر عرض  دارد و درگاه استاندارد آن قابل دسترسی است) بر اساس فناوری پیشرفته لیزری است که در دانشگاه آکسفورد توسعه یافته است. این سیستم می تواند ویژگی های منحصر به فرد هویت را در الماس قرار دهد و قادر است سالانه 50 هزار تا 100 هزار سنگ را در یک محیط صنعتی تصفیه کند.

تکنیک های رمزگذاری اطمینان می دهند که هر سیستم اوپسیدیا فقط می تواند لوگوها یا شناسه های مجاز را بنویسد که از تقلب جلوگیری کرده و از تمامیت برند محافظت می کند.

فناوری اوپسیدیا در سراسر جهان قابل استفاده است و می تواند توسط متخصصان الماس طبیعی و آزمایشگاه الماس مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: instoremag.com

انتهای پیام /

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

الماس واقعی

شناسنامه الماس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت