چرا در میانه راه بی انگیزه میشویم؟

چرا در میانه راه بی انگیزه میشویم؟

ابعاد مختلف هدفتان را بررسی کنید.درست مانند راننده ای که در مسیر درست قرار گرفته است.وی برای رسیدن به مقصد باید به صورت مداوم آیینه ها را بررسی کند.بنزین را چک کند.شرایط خودرو را بسنجد و همزمان مسیر درست را با آرامش طی کند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/07/28 | 00:07

نظری ثبت نشده

چرا در میانه راه بی انگیزه میشویم؟

زمانیکه برای خودمان هدفی تعیین میکنیم و با شور و شوق بسیاری برای آن برنامه ریزی میکنیم،ممکن است درگیر هیجانات خود شده باشیم و نیازهای واقعی ما در بستر آن هدف تحقق پیدا نکند.در این شرایط به مرور دچار بی انگیزگی شغلی خواهیم شد.

در خصوص این موضوع به دو بخش پیشگیری و درمان به طور مجزا میپردازیم.

دکترمریم حنطوش زاده مشاور کسب و کار و منابع انسانی

بی انگیزگی در ابتدای مسیرشغلی

یک متخصص در حوزه منابع انسان به گلد نیوز گفت:زمانیکه برای خودمان هدفی تعیین میکنیم و با شور و شوق بسیاری برای آن برنامه ریزی میکنیم،ممکن است درگیر هیجانات خود شده باشیم و نیازهای واقعی ما در بستر ان هدف تحقق پیدا نکند.ممکن است تحت تاثیر اتفاقات بیرونی بوده باشیم.شاید در موقعیت خاصی دست به این انتخاب زدیم.تفاوتی ندارد تحت تاثیر چه چیز بوده ایم.وقتی یک هدف واقعی نباشد پس از مدتی با فروکش شدن هیجانات ما را تبدیل به فردی بی انگیزه میکند.

وی افزود: قبل ازهرگونه  اقدامی توجه داشته باشیم به چه میزان این انگیزه درونی و واقعی است. آن را از تمام جهات ممکن بررسی کنیم تا میزان هیجان زدگی ما به حداقل برسد و دچار بی انگیزگی شغلی نشویم.

چرا در میانه راه بی انگیزه میشویم؟

حنطوش زاده گفت:تصور کنید شما یک جوان 25 ساله هستید.فضای شغلی در هیچ سازمانی را تجربه نکرده اید. تحت تاثیر فضای تبلیغات در رسانه های مختلف به کارافرینی علاقه مند میشوید و اصرار دارید کسب وکار خودتان را اه اندازی کنید.به محض مواجه شدن با چالشهای تولید وکارآفرینی در شما تغییرحالات درونی اتفاق میفتد واز هدف خود دورخواهید شد.پس قبل از هرگونه انتخابی مسیر را با دقت بررسی کنید.چالشها را بشناسید.موانع پیش رو را بررسی کنید. سپس دست به انتخاب بزنید.در این حالت به احتمال بسیار زیاد شما یک انتخاب واقعی به دور از تصورات هیجانی خواهید داشت که توان مقابله با چالشهای احتمالی را نیز خواهید داشت.

همیشه بی انگیزگی در ابتدای مسیر شغلی به سراغ ما نمی آید!

 در بسیاری موارد هدف به درستی انتخاب شده است.در میانه را ه قرار گرفته ایم.انگیزه ی ما شکل گرفته است. هدف ما نیز واقعی است.

چگونه انگیزه خود را از دست ندهیم؟

این کارشناس در پایان گفت:در ابتدای کار با انگیزه بالا شروع میکنیم.اما فراموش میکنیم نقشه راه را بررسی کنیم.جوانب احتیاط را بسنجیم.با سرعت فقط به فکر طی کردن مسیر هستیم.در چنین شرایطی نیز احتمال بی انگیزه شدن متصور است چرا که هدف باید امکان بررسی و اندازه گیری داشته باشد.با چشمان بسته و انگیزه بالا نمیتوانید مسیرتان را درست بروید.پس ابعاد مختلف هدفتان را بررسی کنید.درست مانند راننده ای که در مسیر درست قرار گرفته است.وی برای رسیدن به مقصد باید به صورت مداوم آیینه ها را بررسی کند.بنزین را چک کند.شرایط خودرو را بسنجد و همزمان مسیر درست را با آرامش طی کند.

پایان پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

گلدکالج

انگیزه کسب و کار

مریم حنطوش زاده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت