33؛ شبیه سازی تکنیکی از فروپاشی معدن طلا

33؛ شبیه سازی تکنیکی از فروپاشی معدن طلا

این فیلم تمثیلی از استقامت معنوی با چشم پوشی از شرارت های اجتماعی و اقتصادی است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/07/30 | 00:07

نظری ثبت نشده

33؛ شبیه سازی تکنیکی از فروپاشی معدن طلا

داستانی که بر اساس واقعیت بود

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز،یکی از سخت ترین چالش ها برای هر فیلمسازی این است که داستانی را که همه پایان آن را می دانند انتخاب کند و آن را به گونه ای بازگو کند که مخاطب را در خصوص نتیجه داستان در تردید قرار دهد.

استیون اسپیلبرگ این کار را در فیلم Bridge of Spies، داستانی مستند درباره جنگ سرد انجام می دهد. پاتریشیا ریگن کارگردان مکزیکی کاری می کند که بی شباهت به یک داستان مبتنی بر واقعیت از نسخه قدیمی نیست.داستانی که مخاطب از پایان آن مطلع است.

شیلی-2010

فیلم 33 شبیه سازی تکنیکی و فوق العاده ای از فروپاشی معدن طلا و نجات معدنچیان در شیلی در سال 2010 است. یک رویداد فاجعه بار که 33 معدنچی را برای 69 روز به طرز حیرت انگیزی در زیر زمین گرفتار کرد.

چیزی شبیه اولین فرود بر ماه!

وضعیت اسفبار آنها در آن دوران به یک دغدغه بین المللی تبدیل شد.لحظه نجات غیرممکن آنها، لحظه ای بود که کل جهان در حال تماشای آن بودند. چیزی شبیه اولین فرود بر ماه.

مصیبت 33 معدنچی شیلیایی که پس از سقوط یک معدن در آگوست 2010 در اعماق زمین محبوس شده بودند، هم یک داستان محلی و هم یک پدیده جهانی بود.

همانطور که اعضای خانواده در اردوگاهی موقت در نزدیکی معدن طلا منتظر بودند ، بینندگان در سراسر جهان به لطف توجه رسانه های خبری شبانه روزی پیشرفت تلاش های نجات را دنبال کردند. وقتی کارگران بالاخره پس از بیش از دو ماه گرما و تاریکی زیرزمینی، ظاهر شدند، نفس راحتی کشیدیم و اشک شوق ریختیم.

این فیلم به گونه ای بازیگران بین المللی را گرد هم جمع می کند که ممکن است در نگاه اول از نظر بیننده بعید به نظر برسد.

آنتونیو باندراس و لو دایموند فیلیپس، دو بازیگر با اصالتی لاتین در نقش اصلی بازی می کنند. همچنین ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی و گابریل بیرن بازیگر ایرلندی در نقش های برجسته ای که هر دو کاراکتر آن در فیلم شیلیایی هستند، بازی می کنند.

این گواهی بر مهارت کارگردان ریگن با بازیگران است که این گروه را یکپارچه می سازد.

داستان ازینجا شروع میشود...

یکی از آنها یک معدنچی مسن است .وی در شرف بازنشستگی است. دیگری یکی از کارگران با تجربه است که از روسای و سرپرست خود درخواست می کند تا در روزهایی که قرار است تعطیل باشد، شیفت های بیشتری انجام دهد. دیگری معدنچی جوان‌ تری است که در شرف پدر شدن است.او هم به دنبال خروج از حوزه اشتغال در معدن است. مشکل درست زمانی به وجود می آید که یک تکه سنگ در ابعادی دو برابر جرم ساختمان امپایر استیت آنها را در ارتفاع 2000 پا در زیر زمین به دام می اندازد.آنها فقط به اندازه سه روز غذا و آب در پناهگاه معدنچیان دارند.

کلاستروفوبیا(ترس از مکان بسته)

در پی این فاجعه است که تعلیق و کلاستروفوبیا در فیلم افزایش می یابد. داستان بین معدن طلا و جهان در سطح زمین روایت می شود.

در زیر ، معدنچیان وضعیت خود را ارزیابی کرده و به میزان ناامیدی و شانس واقعی خود فکر می کنند. در بالا، خانواده معدنچیان خواهان پاسخ و اقدام دولت هستند. دولت شیلی ، در هیبت یک وزیر جدی با بازی رودریگو سانتورو وارد عمل می شود.

گابریل بیرن ، مهندس معدن، معتقد است که معدنچیان همه مرده اند و تعاملات او با شخصیت سانتورو با توضیح اینکه چرا شانس نجات در ابتدا در نزدیکی یک درصد بود، بسیار تماشایی است.

اتفاقات بعدی نشان می دهد که چگونه شانس زنده بودن آنها افزایش یافته است.

در ادامه شاهد بسیاری از شخصیت پردازی ها و چند قوس شخصیتی هستیم که فیلم به خود می گیرد.

اما این یک دستاورد واقعی است که کارگردان در طول فیلم منسجم عمل می کند و در برخی مواقع جسارت تحسین برانگیزی از خود نشان می دهد. گرسنگی قریب الوقوع معدنچیان باعث ایجاد یک صحنه شام ​​توهم آمیز می شود که بسیار جسورانه و واقعاً خنده دار است.

بازی باندراس و فیلیپس در معدن زیرزمینی بسیار تحسین بر انگیز است. باندراس مانند همیشه دارای شخصیتی کاریزماتیک است.در حالی که بازی فیلیپس به بیننده یادآوری می کند که چه بازیگر ظریف و موثری می تواند باشد. این فیلم یکپارچگی کامل خود را تا انتهای داستان حفظ میکند. اما تا حدودی نگران کننده و از یک جهت یک سورپرایز بسیار خوشایند است.

خدا با ما بود!

فیلم در پایان شفافیت بیشتری پیدا می کند. معدنچیان هنگام آماده شدن برای بازگشت به زیر نور خورشید روی دیوار پناهگاه خود می نویسند "خدا با ما بود" و در چند مرحله فیلم بر اهمیت دین در زندگی آنها تأکید می کند.

به نظر می رسد این فیلم تمثیلی از استقامت معنوی با چشم پوشی از شرارت های اجتماعی و اقتصادی است.

منابع :

https://www.rogerebert.com/reviews/the-33-2015

https://www.nytimes.com/2015/11/13/movies/review-the-33-recalls-a-chile-mine-disaster-and-the-men-who-endured-it.html

پایان پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

فیلم 33

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت