فناوری های نو در صنعت طلا و جواهر

فناوری های نو در صنعت طلا و جواهر

دوره های GAA راهنمایی جامعی در مورد نحوه استفاده از جدیدترین تجهیزات گوهرشناسی و نحوه تفسیر نتایج ارائه می دهد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/02 | 00:08

نظری ثبت نشده

فناوری های نو در صنعت طلا و جواهر

به گزارش گروه بین الملل گلد نیوز : با پیشرفت تجارت طلا و جواهر، ابزار و تجهیزات مورد استفاده نیروی کار هم نیاز به ارتقاء پیدا می کنند. این ابزار و امکانات زمانی خوب است که کار یک صنعتگر را خوب جلوه دهد.

تولید جواهرات در طول سالها، مانند بسیاری از صنایع دیگر عمدتاً از تجهیزات دستی و فیزیکی به ماشین های تکنولوژیکی کارآمدتر سپرده شده است. این امر باعث می شود تا سرعت و دقت بیشتر در خلاقیت و طراحی و آسیب های کمتر روی محصول نهایی ایجاد شود.

تولیدکنندگان و جواهرسازان از صنایع دیگر مانند صنعت تولید خودرو و جوشکاری نیز برای توسعه ابزارهای جدید یا اصلاح ابزارهای موجود الهام گرفته اند. سلوین براندت، از تولید کنندگان لوازم مربوط به جواهرات در استرالیا، می گوید:

نوآوری های جزئی همیشه اتفاق می افتد. صنعت گران سعی می کنند ابزارهای سنتی و دستی اولیه یک جواهرساز مانند انبردست، چکش و غیره را بهبود بخشند.

بسیاری از پیشرفت ها در ابزار رخ می دهد زیرا جواهرسازان سراسر جهان می دانند که ابزارهای موجود کافی نیستند. بنابراین به طراحی ابزارهای منحصر به فرد خودشان می پردازند. بسیاری از این ابزارها اغلب در دسترس جامعه گسترده تری قرار می گیرند.

آقای براندت به چارچوب های اره آلومینیومی که نسبت به مدلهای قدیمی تر تعادل بیشتری دارند اشاره میکند.این اره ها از صدمات ناشی از سایش مکرر جلوگیری می کند.

سایر تجهیزات از صنایع دیگر گرفته شده و اصلاح می شوند تا در صنعت جواهرات قابل استفاده باشند.

برندهای معتبر

کاترین کرنر، مدیر عامل The Battery Manدر تولید ساعت می گوید: تمرکز بر نوآوری ها و اصلاحات برندهای معتبر که به کیفیت بالا معروف هستند، امری ضروری است.

او می گوید: ساعت سازان به تولیدکنندگانی مانند Bergeon، که بیش از 200 سال پیش در سوئیس تاسیس شد،Beco Technic  از آلمان، و Seiko در ژاپن، که همه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، مراجعه می کنند. به هرگونه نوآوری جدید این تولیدکنندگان می توان اعتماد کرد. همچنین، بخش فناوری به ارائه ابزارهای نوآورانه درجواهرات، از تجارت الکترونیک گرفته تا صدور صورتحساب و مدیریت گردش کار میپردازد.

در تولید جواهرات معمولا از دو نوع جوشکاری میکرو بیشتر صحبت می شود:

لیزر و پالس آرک

جوش پالس آرک از طریق فرآیند همجوشی به فلزات می پیوندد. سلوین براندت، مدیر توسعه تجارت  AJS توضیح می دهد:جوش آرکی جرقه ای بسیار آنی و با حرارت کم بین دو فلز ایجاد می کند که باعث ایجاد همجوشی می شود.

این نوع جوش می تواند برای فلزات فلزات گرانبها یا فلزات غیر گرانبها استفاده شود.فیوژن حرارت کمی دارد، غیر مخرب است. بسیاری از فلزات ظریف وجود دارد که قبلاً امکان جوشکاری بر روی آنها نبود اما الان می توانیم آنها را با استفاده از این فناوری جوش دهیم.

در گذشته تمام جوشکاری ها با استفاده از مشعل های شعله باز انجام می شد.

جوشکاری لیزری که سالها در صنعت مورد استفاده قرار می گرفت برای استفاده در جواهرات، نسب به گذشته توسعه بیشتری یافته است.

ریچارد مایو، فعال حوزه خدمات جواهرات در نیوزلند، می گوید:ما به تازگی چهارمین دستگاه جوش لیزری خود را خریداری کرده ایم. آنها از نظر سرعت شگفت انگیز هستند. ما از آنها بیشتر برای تعمیرات زنجیر استفاده می کنیم. همچنین از آنها برای برش پلاتین استفاده می کنیم.مادر نظر داریم برای اهداف آموزشی یک سیستم دوربین و صفحه نمایش برای یکی از آنها خریداری کنیم.

فناوری لیزر در حکاکی

مایو می افزاید: ما از یک حکاک لیزری جدید استفاده کرده ایم که ارزش افزوده فوق العاده ای برای فروشگاه های خرده فروشی دارد.دستگاه های حکاکی نیوماتیک (pneumatic) و مخراج کاری (stone setting )، مانند دستگاه های تولید شده توسط GRS، همچنان در بین جواهرسازان محبوب هستند.

براندت می گوید:سیستم Graversmith قدمتی 30 تا 40 ساله دارد. اما تولید کننده آن یعنی GRS، یک شرکت بسیار مترقی است و به طور مداوم نوآوری ها و پیشرفت های ظریف را در هر یک از مدل های خود معرفی می کند.

براندت خصوصاً به استفاده از میکروسکوپ به عنوان یک نوآوری جدید در حکاکی و تنظیمات میکرو اشاره می کند. او توضیح می دهد:استفاده از میکروسکوپ همراه با نور کافی، تفاوت زیادی در کارهای ظریف و بسیار پیچیده ایجاد کرده است.

میکروسکوپ به جواهرساز بینش و توانایی کار بر روی اجسام کوچک و ظریف را که نمی تواند با چشم غیر مسلح ببیند میدهد.

میکروسکوپ ها در حال حاضر اغلب در جوشکاری با لیزر و پالس آرک مورد استفاده قرار می گیرند.

میکروسکوپ های جواهرسازی

دارای لنز داخلی با درجه جوشکاری هستند که نور را برای محافظت از چشم ها فیلتر می کند.پرداخت و صیقل دادن جواهرات، نوآوری بیشتری را به همراه داشته است. در حال حاضر برخی جواهرسازان از تجهیزاتی با استفاده از الکترولیز برای پرداخت و صیقل دادن جواهرات استفاده می کنند.

براندت می گوید این تجهیزات و تکنیک ها از سایر زمینه ها مانند صنعت موتور وام گرفته و مینیاتوری و کوچک سازی شده است.

د

نادیده گرفتن موارد ضروری

فناوری مربوط به تمیزکاری اغلب نادیده گرفته می شود، اما در تجارت جواهرات بسیار ضروری است. تیم فستنج، مدیر عامل Techspan استرالیا می گوید:

ما مجموعه وسیعی از تجهیزات را تقریباً برای هر صنعتی در استرالیا عرضه کرده ایم.بخش جواهرات تقریباً همیشه شامل تمیز کننده ها و لوازم التراسونیک برند الما (Elma) می باشد.

این برند به دلیل اثربخشی و مطمئن بودن، بسیار شناخته شده و در سراسر جهان مورد احترام است. با این حال، هنگام پاکسازی اولتراسونیک، ایجاد سر و صدا یک مشکل اساسی است. برای حل این مشکل، الما به تازگی مجموعه ای از محفظه های صدا را معرفی کرده است.

فعالیت اولتراسوند بسته به فرکانس آن می تواند مجموعه ای از سطوح مختلف سر و صدا را ایجاد کند

الما جعبه های حفاظت از سر و صدا را برای تعدادی از دستگاه های تمیز کننده اولتراسونیک تولید کرده است که می تواند سطح سر و صدا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سه مدل وجود دارد. دو مدل که بیشتر پاک کننده های اولتراسونیک کوچک تا متوسط ​​را پوشش می دهند و یک مدل در اندازه فوق العاده بزرگ.

تمیز کننده های اولتراسونیک الما در بحث نظافت برای ساعت سازان نیز بسیار مورد توجه هستند. کرنر می گوید: ما بازخورد بسیار مثبتی در مورد محصولات تمیز کننده Heli از Beco Technic شنیده ایم که می تواند هم بر روی فولاد ضد زنگ و هم روی چرم استفاده شود.

کیفیت تمیز کاری فوق العاده است و هیچ گونه مواد شیمیایی سخت در فرمول موجود نیست. این موضوع بسیار نوآورانه است.

راه حل های فناوری

هیچ بحثی درباره نوآوری در تجهیزات جواهرات بدون ذکر چاپ سه بعدی و طراحی به کمک رایانه (CAD) کامل نمی شود. براندت توضیح می دهد:

با استفاده ار تکنولوژی چاپ سه بعدی و نر افزار CAD  ما می توانیم مدلهای بسیار پیچیده بیشتری برای طراحی و ساخت جواهرات ایجاد کنیم.

کریس هیل، مدیر گروهLST، می گوید:توسعه دهنده نرم افزار جواهرات طراحی سه بعدیCAD، نسخه 10 را منتشر کرده است که دارای 50 ویژگی جدید و 20 ابزار جدید است و باعث می شود جواهرسازان ایده های خود را به سرعت به واقعیت تبدیل کنند.

هیل معتقد است چاپ CAD و سه بعدی یک مزیت مهم برای جواهرسازان است که نه تنها می توانید هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، بلکه می توانید جریان کار را کنترل کنید، مفاهیم را با مشتریان در میان بگذارید، نمونه اولیه ایده ها را ارائه دهید و محصول بهتری را در زمان کوتاه تری ارائه دهید. با  CAD، فناوری ایجاد و فروش آنلاین یکپارچه تر می شود و ارتباط مستقیم با مشتری در وب سایت ایجاد می شود. همچنین مدلهای تعاملی سه بعدی در مرورگر وب فوراً به روز می شود.

هیل توضیح می دهد: از طرف تامین کننده، Palloys، AGS، PJW، Regentco و A&E Metals-که همه بخشی از گروه شرکت های Pallion هستند، یک پلتفرم همه کاره در سال 2020 برای سفارشات چاپ سه بعدی راه اندازی شده است.

نوآوری دیجیتال در زمینه های دیگر تجارت جواهرات نیز رخ داده است.

مایو می گوید:

ما به تازگی تمام سیستم های رایانه ای خود را برای اولین بار در سیستم ابری به روز کرده ایم.

از Microsoft Dynamics به عنوان سیستم اصلی خود استفاده می کنیم.

با این کار، ما توانسته ایم راهی برای جواهرسازان خود ایجاد کنیم تا از تبلت برای مدیریت گردش کار خود استفاده کنند.

آنها با تبلت عکس می گیرند، اطلاعات لازم را پر می کنند و مستقیماً به بخش صورتحساب می روند.

دانش قدرت است

هیل، برای جواهر فروشان خرده فروشی که به دنبال راه حل های تکنولوژیکی هستند، بر اهمیت آموزش تأکید می کند. او می گوید: "بسیاری از جواهرسازان از CAD غافل شده اند، اگرچه برای یادگیری مهارت جدید هرگز دیر نیست.

اهمیت حیاتی آموزش توسط کاترین کوواکس، رئیس فدرال انجمن گوهرشناسی استرالیا (GAA) شناخته شده است. در نهایت، ابزارها به اندازه جواهری که آنها را در دست دارد مفید هستند. آموزش نحوه استفاده از هر گونه تجهیزات (مهم نیست که چقدر اساسی یا پیشرفته است) ضروری است. دوره های GAA راهنمایی جامعی در مورد نحوه استفاده از جدیدترین تجهیزات گوهرشناسی و نحوه تفسیر نتایج ارائه می دهد. به ویژه هنگامی که صحبت از تشخیص صحیح سنگ های قیمتی می شود.

 

الماس های طبیعی و آزمایشگاهی

رولند، مدیرعامل IGI، می گوید:

شناسایی الماس های طبیعی و آزمایشگاهی بسیار مهم است، زیرا هر دو بازار برای مصرف کنندگان رونق و اهمیت زیادی دارد.

در IGI، وقتی بزرگترین الماس جعلی را با وزن 6.18 قیراط کشف کردیم، این موضوع را به طور مستقیم مشاهده کردیم.

IGI  پیش بینی می کند که تعداد الماس های ایجاد شده در آزمایشگاه برای تقلید از ویژگی های الماس های طبیعی خاص، با گزارش درجه بندی، همچنان افزایش می یابد، که اهمیت تأیید ثانویه و درجه بندی و غربالگری مناسب را تقویت می کند.

این موسسه می داند که مصرف کنندگان هنگام خرید الماس طبیعی یا آزمایشگاهی چه انتخابی دارند. ما باید با اطمینان کامل در مورد انتخاب آنها با آنچه در گواهی گزارش شده است، هماهنگ باشیم.

برای جواهرسازان خرده فروش، اخیراً نوآوری هایی در دستگاه های تشخیص الماس رومیزی و دستی وجود دارد که به عنوان ابزارهای تأیید الماس نیز شناخته می شوند.

شرکت Yehuda Diamond به تازگی الماس شرلوک هلمز 3.0 خود را منتشر کرده است.

میزان تشخیص صد درصدی سنگ های CVD و HPHT مدل قبلی را حفظ می کند، همانطور که توسط فرایند تست ASSURE Diamond Verification شورای الماس طبیعی، که قبلاً به عنوان پروژه ASSURE شناخته می شد، ارزیابی شده است. همچنین چندین پیشرفت دیگر از جمله طراحی در دسترس تر و بزرگنمایی هشت برابری نیز در آن انجام شده است.

چه تولید کننده جواهرات باشید،چه خرده فروش، نه تنها تجهیزات به روز نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند، بلکه آموزش نحوه استفاده بهینه از بسیاری از ابزارهای نوآورانه نیز بسیار مهم است.

منبع:

https://www.jewellermagazine.com/Article2/9752/2021-Equipment-Innovations-Innovation-Information

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهادویژه

فناوری در صنعت طلا و جواهر

فناوری در طلا و جواهر

ماشین آلات طلا وجواهر

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت