آموزش و پژوهشچند رسانه ای

شنونده خوبی باشید!

دکتر محمد ساعدی مشاور فروش و بازرایابی

یک تمرین مهم برای برقراری ارتباط موثر!

یک کارشناس فروش و بازاریابی به گلدنیوز گفت : برای برقراری ارتباط موثر با مشتری دقیق شنیدن را تمرین کنید. طرح هر گونه سوال برای فروش بیشتر،زمانی که شنونده ی خوبی نباشیم عملا بی فایده وبدون نتیجه است.

شنونده خوبی باشید!

انسانها به ندرت شنونده های خوبی هستند.

ساعدی افزود: یکی ازمهمترین معضلاتی که افراد در برقراری ارتباط با آن مواجهند، گوش نکردن به صحبت های طرف مقابلشان است.

شنونده خوبی باشید!

اگر شما به عنوان فروشنده یا تولیدکننده با طرح سوالاتی مهم سعی در نزدیک کردن خود به سلیقه مشتری را داشته باشید و پس ازاتمام سوالات، شنونده خوبی برای توضیحات وی نباشید، فروش اتفاق نخواهد افتاد ارتباط شما در اصطلاح شکسته میشود.

تخته شیرجه در فروش

ساعی در ادامه گفت: درست شنیدن در کسب وکار مانند یک تخته شیرجه عمل میکند.

این اطلاعات مسیر فروش را برای شما بسیار کوتاه ودر کمترین زمان ممکن هموار میسازد.

درهنگام شروع مکالمه، فواصل شنیدن، طرح سوال های بعدی سعی کنید مشتری را بشناسید و تنها بر روس سوالاتی متمرکز شوید که به شما کمک میکند به سلیقه مشتری نزدیک شوید.سعی کنید سوالات منسجمی بپرسید و از پرداختن به سوالات بیهوده و بی ربط پرهیز کنید.

شنونده خوبی باشید!

درست شنیدن منجر به ادامه ارتباط موثر بین شما ومشتری خواهد شد.

وی در پایان افزود: به مشتری فقط به چشم مشتری نگاه نکنید.جایگاه انسانی وی را در نظر داشته باشید تا تعامل دوسویه و بلند مدتی را تجربه کنید.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا