میناکاری ایرانی برتر از نمونه های پرطرفدار هندی در بازار جنوب

میناکاری ایرانی برتر از نمونه های پرطرفدار هندی در بازار جنوب

گفتگو با زرگران تولیدکننده اهوازی طلاهای میناکاری شده در نمایشگاه طلاوجواهر شیراز.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/04 | 00:08

نظری ثبت نشده

میناکاری ایرانی برتر از نمونه های پرطرفدار هندی در بازار جنوب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ، زرگران تولید کننده طلا در اهواز گفت: حمایت های دولت می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد و با تولید کار باکیفیت و کارمزد کمتر مشتریان ترغیب به خرید خواهند شد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موانع رونق بازار طلا و جواهر قانون مالیات بر ارزش افزوده است که مبلغ آن بسیار زیاد میباشد. این مبلغ تحمیلی برای مشتریان است و در صورت حذف شدن باعث رونق بازار خواهد شد.

دست دوم فروشی طلا ، آسیبی جبران نشدنی

زرگران یکی دیگر از چالش های صنعت طلا را پدیده دست دوم فروشی و طلای کم اجرت فروشی عنوان کرد و گفت: متاسفانه دست دوم فروشی مثل غده سرطانی در این صنف است و روز به روز بر تعداد فروشندگان آن افزوده می شود. این امر مشکلات زیادی در بازار ایجاد کرده است که از اداره استاندارد و اتحادیه ها انتظار می رود بازرسی های لازم برای رفع این موارد و همچنین سامان دادن به این بازار را انجام دهند.

موانع صادراتی طلا

مدیر برند طلا و جواهر محمود تصریح کرد: وجود موانع صادراتی باعث شده است که علیرغم بازار خوبی که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تولیدات ما وجود دارد هنوز موفق به صادرات نشویم. حمایت مسئولین در رفع موانع صادرات می تواند تولید کننده را تشویق کند تا در تولید محصولات خود نگاهش تنها به کشور های داخل نباشد بلکه برای بدست آوردن بازار جهانی تلاش کند و تولیداتی قابل رقابت ارائه دهند.

فضای مجازی کارد دو لبه برای صنف طلا فروش

 وی در بخش دیگر از سخنان خود در مورد معایب و مزایای استفاده از فضای مجازی در صنف و طلا و جواهر اظهار داشت فضای مجازی مثل کارد دو لبه می ماند و همانطور که تبلیغ و فروش کالاها را آسان می کند در صورت استفاده نادرست معایبی هم دارد.

مزایای فضای مجازی

زرگران ادامه داد: محصولات برند ما چون در اهواز تولید می شود و مشتری محلی دارد، برای فروش محصولات باید منتظر می ماندیم تا مسافری به شهر بیاید و با کالای ماآشنا شود و آن را بپسندد. ولی با رونق فضای مجازی به محض تولید عکس محصول را در صفحات مجازی قرار می دهیم و در همان لحظه مورد پسند کاربران قرار میگیرد و برخی علاقمندان سفارش های خود را  ثبت می کنند و محصول برای آنها پست می شود.

معایب فضای مجازی

وی تصریح کرد: ولی متاسفانه برخی از افراد با صفحات مجازی و یا با فروش طلاهای کم عیار از مردم کلاهبرداری می کنند که این امر موجب بد نامی صنف شده و اعتماد مردم را کاهش می دهد که ضرورت دارد اتحادیه ها در جهت ساماندهی به صفحات مجازی نظارت کنند و همانگونه که بازرسان اتحادیه موارد امنیتی در مغازه ها را چک می کنند بر صفحه های مجازی هم نظارت کنند.

مدل سازی هندی در اهواز

مدیر برند طلا و جواهر محمود و مینا کاری 22 عیار در بخش دیگری از سخنان خود در مورد محصولات برند خود گفت: با توجه به نیاز بازار منطقه جنوب کشور و اینکه طلاهای میناکاری 22 عیار در شهرهای جنوبی کشور پر طرفدار هستند و اغلب نیاز داخل از کشورهای خارجی وارد می شد تولید کارهای پر طرفدار مشابه هندی را آغاز کردیم و توانستیم موفقیت هایی کسب کنیم و در مدل سازی این دسته جواهرات در اهواز اول باشیم.

زرگران تصریح کرد: در حال حاضر برخی همکاران ما که کارهای خارجی را وارد می کردند دیگر این کار را انجام نمی دهند و خرید خود را از کارهای ایرانی ما که با همان متریال، وزن ، طراحی و به صرفه تر می باشد انجام می دهند.

هنر تلفیقی

 وی با بیان اینکه مجموعه ما تلاش می کنند که به بهترین نحو ممکن و با کیفیت بالا تولید داشته باشند گفت: کار تولیدی برند ما کد استاندارد u23 دارد و در سه سری کار سنتی، هندی و تلفیقی تولید می شود.

مشکلات تهیه مواد اولیه

زرگران ادامه داد: در روند تولید محصولاتمان متاسفانه مشکلاتی برای خرید مینا ازخارج از کشور داریم و با موانعی برای ورود مواد اولیه مواجهه هستیم که امید میرود مسئولان و متولیان در جهت رفع موانع حمایت های لازم را از صنف ما داشته باشند.

مدیر برند طلا و جواهر محمود تصریح کرد: ولی متاسفانه دوستان در اتحادیه اهواز با ما همکاری ندارند و به جای حمایت از تولید داخلی از همکارانی که کار خارجی وارد می کنند حمایت می شود.

وی ادامه داد: اتحادیه طلا و جوهر اهواز متاسفانه ما را حساب نمی کند و حتی برای شرکت در نمایشگاه قبلی در اصفهان و نمایشگاه کنونی در شیراز از آنها دعوت کردیم ولی دعوت ما را اجابت نکردند.

پایان پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

میناکاری

میناکاری اهواز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت