تقویت زیرساخت های نمایشگاهی در غیاب حمایت های دولتی

تقویت زیرساخت های نمایشگاهی در غیاب حمایت های دولتی

موسوی: استان فارس بعد از استان تهران دارای بیشترین عناوینِ نمایشگاهی مصوب برای برگزاری است.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/08/05 | 00:08

نظری ثبت نشده

تقویت زیرساخت های نمایشگاهی در غیاب حمایت های دولتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلد نیوز سید محمود موسوی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان فارس با حضور در غرفه گلدنیوز نمایشگاه طلا شیراز گفت : با بررسی و ارزیابیِ نمایشگاه شیراز با سایر نمایشگاه هایی که در طول سال در استان برگزارمیشود ،از باب حضور بازدید کنندگان به خصوص بازدید کنندگان مرتبط با حوزه صنف طلا، نسبت به سایر نمایشگاه ها از استقبال بسیار بالایی برخوردار بود.

نمایشگاهِ دوره پنجمِ صنف طلا در شیراز حدود 30 درصد مشارکت کننده و 50 درصد بازدید کننده نسبت به دوره های قبل از شیوع کرونا افزایش داشته است و ما می توانیم ادعا کنیم که در این عرصه ،صاحب نام و دارای رتبه بالاتری نسبت به سایر استان های کشور هستیم.

دشواری در برگزاری نمایشگاه

سید محمود موسوی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان فارس گفت: یکی از دلایلی که نمایشگاه طلا در سایر استان ها و سایر نمایشگاه های کشور فراگیر نیست ،دردسرهای عظیم آن است. برگزاری چنین نمایشگاهی به هماهنگی مدیریتی استان ها، هماهنگی امنیتی، هماهنگی اتحادیه، صنف و بازرگانی کار بی دردسر و بی زحمتی نیست. به لطف خداوند و همکاریِ همکارانِ ما، اتحادیه و همه دست اندرکارانِ حوزه طلا موفق به برگزاری دوره پنجم این نمایشگاه شدیم.

نمایشگاه در راستای اهداف صنف طلا و جواهر

او ادامه می دهد،نمایشگاه، زیرساختی برای توسعه اقتصادی و صنعتی است. در حوزه طلا نیز وقتی اهالی صنعت طلا ،یک مکان استاندارد، دارای امنیت و امکانات، تبلیغات و برنامه ریزی را برای بازدید کنندگان انتخاب می کنند قطعا بازخورد خوبی دارند، و فرصت خوبی برای صنف طلا است.

نقش مجری نمایشگاه در ساختار کیفی برگزاری نمایشگاه

موسوی بیان داشت: رابطه بین سایت و مجری رابطه خیلی مهمی است که ما بر اساس ارتباط، شناخت و توانایی که در هر مجری می بینیم نمایشگاه را به او واگذار می کنیم.

مجری نمایشگاه طلا و جواهر هم جناب آقای بندرچی است که به عنوان یکی از مجریان خوب نمایشگاه طلا است که مورد تایید و دارای رتبه بالایی است. ایشان عضو انجمن مجری نمایشگاهی است و ما نیز از او و کارشان رضایت داریم و توانسته نمره خوبی در جذب مشارکت کنندگان به دست بیاورد.

تقویت زیرساخت ها برای رشد صنعت نمایشگاهی

وی اظهار داشت: استان فارس بعد از استان تهران دارای بیشترین عناوینِ نمایشگاهی مصوب برای برگزاری است. ما برنامه هایمان را به خوبی انجام می دهیم و باری روی دوش دولت نمی گذاریم زیرا دولت و متولیان دولتی چندان توجهی به حل مشکلات و یا تقویت زیرساخت های نمایشگاهی نمی کنند و به عنوان بخش خصوصی به آن نگاه می کنند.

بنده به عنوان یک پیشکسوت، مدیر عامل و مدیر اجرایی یک نمایشگاه و عضو انجمن نمایشگاهی کشور که گاهی برای برگزاری یک نمایشگاه 40 ستون یا 40 مانع را از سر راه برمی داریم، به همین جهت از این باب، گِله مندیم.

او اضافه می کند: همیشه گِله ی ما این است که دولت برای تقویت این زیرساخت ها کمک چندانی نکرده اما ما در شرایط کرونایی همه شرایط و زیرساخت ها از جمله رعایت پروتوکل های بهداشتی را برای برگزاری نمایشگاه در شیراز فراهم کردیم.

موسوی می گوید: ما نیازهایمان را به سازمان توسعه، تجارت و وزارت صمت که متولی کار نمایشگاهی هستند منتقل کردیم و برای رفع آن تصمیم شفاهی گرفته می شود اما عملا در اجرا از آن حمایتِ لازم نمی شود. اگر دولت بیشتر عنایت و حمایت کند و برای رفع موانع نمایشگاه ها قدم بردارد ما نیز کمک شایانی در عرصه تولید می کنیم.

او ادامه می دهد: اگر محصولی در کارخانه ای تولید شود و نمایشگاهی برای عرضه و ارائه وجود نداشته باشد قطعا آن کارخانه به زمین می خورد به همین جهت ما به حمایتِ دولت در زمینه برگزاری نمایشگاه نیاز داریم.

نکته پایانی:

نمایشگاه طلا به دلیلِ ازدحامِ زیاد، پروتکل های امنیتی خاصی به آن اضافه شده است، همچنین بلیت رایگان و نوبت دهی در نمایشگاه به این خاطر است که یک نظمی در ورود و خروج بازدید کنندگان ایجاد شود و تعداد افراد در سالنِ نمایشگاه به صورت دقیق مشخص شود .

بازدید کنندگان دغدغه جای پارک خودرو نیز ندارند زیرا پارکینگ برای آنها مهیا است. در نهایت، امیدواریم که مورد رضایت شرکت کنندگان و بازدید کنندگان قرار گرفته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلاوجواهر

نمایشگاه طلا و جواهر شیراز

سید محمود موسوی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت