طرح پایلوت تولید طلا در جنوب کشور

طرح پایلوت تولید طلا در جنوب کشور

با كمك دولت صنعت طلا مي تواند روز به روز پيشرفت كند و ميزان توليدات خود را افزايش دهد و بخش صادرات طلا نيز دوباره شروع به فعاليت كند.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/08/08 | 00:08

نظری ثبت نشده

طرح پایلوت تولید طلا در جنوب کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلد نیوز محمدحسین مستغنی رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز در حاشیه نمایشگاه طلا و جواهر شیراز گفت: نکته خوبِ این نمایشگاه این است که صرفا محل تلاقی دوستان و همکاران طلا فروش نیست، بلکه تولید کننده، صادر کننده، بنک دار، آموزشگاه ها و طراحان اینجا یکدیگر را پیدا می کنند.مستغنی در ادامه با بیان ظرفیت های بسیار استان فارس در زمینه این هنر صنعت گفت: با حمایت های لازم می توانیم طرح پایلوت تولید طلا در جنوب کشور را راه اندازی کنیم .

محمدحسین مستغنی گفت: هدف ما این است که استان فارس به عنوان استان جنوبی کشور یک روند رو به رشدی را در زمینه طلا و جواهر داشته باشد .

چرا که نیروی کار در دسترس و انرژی ارزان وجود دارد و از منظر دیگر استان فارس از نظر جغرافیایی به کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک میباشد و بازار خوبی را برای خودمان در کشورهای مجاور می توانیم فراهم کنیم و طرح پایلوت تولید طلا در جنوب کشور را راه اندازی کنیم.

تولیدات در این استان روند خیلی خوبی ندارد و نسبت به راه اندازی تولیدات اذیت شده ایم اما در حال حاضر با آموزشگاه هایی که شروع به کار کردند روند رو به پیشرفت است.

ما تلاشمان را می کنیم، همچنین از متولیان امر که دولتی ها هم هستند تقاضای حمایت داریم.

تنها صنفی که صفر تا 100 کار را با مواد و صنایع داخلی تولید می کند صنف طلا است اگر دولت کمی ما را حمایت کند، قول می دهیم

که اتفاق های خوبی در زمینه اشتغال و صادرات در این استان رقم بخورد.

رشد تولید با طرح جامع طلا

مستغنی در ادامه افزود : همیشه نظرات مثبت به ما ابلاغ می شود و نظر مخالفی وجود ندارد اما طوری ماده و تبصره در مقابل ما می گذارند که اگر بگویند کوه را بشکافید شاید راحت تر باشد.

اگر مسائلی همچون قوانین دست و پا گیر و کاغذبازی ها حل و تسهیل شود به این صنف کمک شایانی می کند.

وی در ادامه گفت: اگر با کمک دولت بتوانیم تولیدات را به سطح انبوده برسانیم درنتیجه به مرور زمان جایگاهِ بخش صادرات را، با کمک دولت در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه از قبیل عراق، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان به دست بیاوریم.

ترکیه تا 20 سال پیش طلاهای مستعملِ ایران را می خرید اما الان دومین تولید کننده طلا در جهان است به دلیل اینکه دولتِ ترکیه

سیاستِ جذبِ سرمایه را پیش گرفت و حتی بهترین تولید کنندگان و استاد کاران ما را نیز جذبِ خود کرد و نتیجه آن را هم گرفت و

بهترین نمایشگاه ها را نیز برگزار می کند.

علاقه مندی جوانانِ شیرازی به صنف طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز گفت: طلاسازی، صنعتی است که 7 هزار سال در ایران قدمت دارد و هرگز هیچ چیز دیگری نتوانسته جایگزینِ طلا شود.

این حرفه نشاط آور است پس می تواند جوانان زیادی را به سمت این صنعت سوق دهد زیرا جوانان می توانند آنچه را که در فکر و ذهن آنهاست، با دست هایشان خلق کنند.

جوانان و خلاقیت های جدید در طلاسازی

مستغني به گلد نيوز گفت: جوانان، سرشار از انرژی و ایده هستند و دنیا، دنیای ارتباطات است، جوانان می توانند ایده های جدید از دیگران بگیرند و ایده هایشان را به دیگران ارائه دهند. نکته مهم این است که اگر در پشت این ایده ها تولید صورت بگیرد این ایده ها نیز شکوفاتر می شوند و امیدوار هستیم این شور و انرژی نسبت به قبل بیشتر شود.

لزوم احیاء اتحادیه کشوری طلاوجواهر

او در پایان به این نکته اشاره دارد که چندین سال پیش یک اتفاق بسیار خوبی افتاد که اتحادیه کشوری تشکیل شد، اما بعد از مدتی اتحادیه های کشوری را منحل کردند و تنها دو اتحادیه کشوری را در قالب کمیسیون نگه داشتند واین کمیسیون هم متاسفانه در حال حاضر کارایی لازم را ندارد و درنتیجه یکپارچگی مان را از نظر هماهنگی در ارگان های مختلف از دست داده ایم.

در نهایت امیدواریم اتحادیه کشوری را مجددا ابقا کنند تا ما بتوانیم نقطه نظرات خود را در مقابل یک جمع و نه یک شخص، به مقامات دولتی و ارگان ها برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلاوجواهر

نمایشگاه طلا و جواهر شیراز

اتحادیه طلا و جواهر شیراز

محمدحسين مستغني

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت