سایه ارزهای بلوکه شده ایران بر بازار ؛ قیمت طلا و سکه، گوش به فرمان دلار شدند

سایه ارزهای بلوکه شده ایران بر بازار ؛ قیمت طلا و سکه، گوش به فرمان دلار شدند

بازار ارز و طلای تهران امروز بار دیگر تحت تاثیر اخبار برجام شاهد نزول قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/08/08 | 00:08

نظری ثبت نشده

سایه ارزهای بلوکه شده ایران بر بازار  ؛ قیمت طلا و سکه، گوش به فرمان دلار شدند

بازار ارز و طلای تهران امروز بار دیگر تحت تاثیر اخبار برجام شاهد نزول قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

به گزارش گلدنیوز به نقل از اقتصاد نیوز، قیمت دلار که  عصر روز پنجشنبه هفته گذشته روی 27 هزار و 570 تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز شنبه 8 آبان 1400 مقداری عقب نشینی کرد و با 10,000  ( ده هزار تومان ) کاهش بر روی قیمت  27 هزار و560 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم مرز 27 هزار و 500 تومان را حفظ کرد

قیمت درهم امارات از هفته گذشته بالای 7 هزار و 500 تومان قرار گرفته است. درهم روز پنجشنبه گذشته 40,000 ( چهل هزار تومان) ارزش خود را از دست داد و با قیمت 7 هزار و 510 تومان بسته شد.

قیمت درهم در شروع  بازار امروز نسبت به روز پنجشنبه ثابت ماند و با همان قیمت 2 روز پیش خرید و فروش شد.  نوسان قیمت درهم برای دلار از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز با وجود ثبات قیمت درهم ، بازار شاهد افت قیمت دلار بود.

 قیمت طلا و سکه گوش به فرمان دلار 

امروز با افت قیمت دلار؛  قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه هم فاز نزولی گرفتند. در این میان قیمت اونس طلا خلاف جهت این دو فلز گران بهای داخلی پیش رفت. 

قیمت طلا در اولین روز کاری این هفته در بازار جهانی  به ۱,۷۸۴ (یک هزار و هفتصد و هشتاد و چهار ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۵ درصدی داشته است.

تغییرات رشد اونس طلا در بازار داخلی تاثیر چندانی نداشت و قیمت طلا18 عیار  امروز ۶,۹۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و از ۱,۱۷۱,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و یک هزار و ششصد ) تومان به ۱,۱۶۴,۷۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و چهار هزار و هفتصد ) تومان رسید.

قیمت سکه هم  سرنوشتی مشابه قیمت طلای 18 عیار را تجربه کرد. قیمت سکه در بازار امروز ۴۵,۰۰۰ تومان عقب نشینی کرد . این فلز گران بهای داخلی  امروز به ۱۱,۸۲۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و بیست و پنج هزار) تومان رسید.

سایه برجام بر بازار ارز

در کنار ثبات قیمت درهم که از عوامل تاثیر گذار بر کاهش یا افزایش  قیمت دلار آمریکاست، اخبار برجام و آغاز شمارش معکوس برای دور جدید مذاکرات هسته ای بر بازار تاثیرگذار بوده است.

طرف های دخیل در مذاکرات هسته ای سیگنال های مثبت و منفی  را مخابره می کنند. طی چند روز اخیر علی باقری ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای روس خود در مسکو درباره برجام گفتگو و نتیجه آن را مثبت اعلام کرد.

مقامامات آمریکایی هم امادگی خود را برای دور جدید مذاکرات اعلام کرده اند.  در کنار این خبر مثبت  خبر دیگری در کانال های تلگرامی و در بین معامله گران رد و بد می شود و آن هم  خبر آزاد سازی یک چهارم از منابع ارزی بلوکه شده ایران در ژاپن با چراغ سبز آمریکا و نشان دادن حسن نیت برای بازگشت به مذاکرات آزاد است.

بدهی نفتی ژاپن به ایران حدود ۲.۴ میلیارد دلار است که در آستانه سفر معاون وزیر امور خارجه ایران این کار صورت گرفته است. لازم به ذکر است که منابع آزاد شده بصورت نقدی نبوده و صرفا در جهت تامین تامین کالاهایی است که ایران اعلام می‌کند.

بازار ارزبرای نتیجه گیری می توان گفت خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و برجام، فضای انتظاری را در بازار شکل داده و معامله گران با احتیاط بیشتر اقدام به معامله می کنند. خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده نیز اثرات کاهشی بر بازار داشت.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

قیمت سکه

قیمت طلا

تحلیل بازار

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت