افت 7 درصدی تقاضای جهانی طلا در فصل سوم 2021

افت 7 درصدی تقاضای جهانی طلا در فصل سوم 2021

بر اساس آخرین گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای فلز زرد (به استثنای فرابورس)در سراسر جهان طی سه ماهه سوم 2021 با 7 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 831 تن در سطح رسید.

حسین راشدی(مترجم)

1400/08/10 | 00:08

نظری ثبت نشده

افت 7 درصدی تقاضای جهانی طلا در فصل سوم 2021

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت ماینینگ، این افت تقریباً منحصراً ناشی از ETFها بوده است - که از جریان ورودی بسیار زیاد در سه ماهه سوم 2020 به خروجی های اندک در سال جاری تغییر کرد - که بر قدرت سایر بخش های تقاضا در طول سه ماهه سایه انداخته است.

داده ها نشان می دهد که جواهرات، طلای وسایل فناوری و شمش و سکه به طور قابل توجهی در سطحی بالاتر از سال 2020 قرار گرفتند. خریدهای متوسط ​​بانک های مرکزی نیز باعث بهبود قابل توجهی در فروش خالص کوچک آنها نسبت به سه ماهه سوم 2020 شد.

جواهرات همچنان از بهبود اقتصاد جهانی تاثیر مثبت گرفت: تقاضای سه ماهه سوم با 33 درصد افزایش به 443 تن رسید.

سرمایه گذاری در شمش و سکه با 18 درصد افزایش به 262 تن رسید. کاهش شدید قیمت طلا در ماه آگوست توسط بسیاری به عنوان یک فرصت خرید مورد استفاده قرار گرفت.

تقاضای طلای برای استفاده در فناوری 9 درصد رشد کرد که ناشی از بهبود مستمر در الکترونیک بود. تقاضای 84 تنی این بخش مطابق با میانگین سه ماهه قبل از همه گیری است.

با توجه به ورود 274 تنی در ETFها در سه ماهه سوم سال 2020، خروج اندک از ETFهای جهانی طلا (27- تن) تأثیر نامتناسبی بر تغییر سال به سال تقاضای طلا داشت.

بانک های مرکزی به خرید طلا ادامه دادند، البته با سرعت کمتری نسبت به سه ماهه اخیر. ذخایر جهانی در سه ماهه سوم 69 تن و نسبت به سال قبل تقریباً 400 تن افزایش یافت.

به گفته شورا، تقاضای جهانی طلا از ابتدای سال جاری در مقایسه با دوره قبل از همه گیری سال 2019 به طور قابل توجهی ضعیف تر است.

تقاضا از ابتدای سال تا به امروز 9 درصد کاهش یافته است و دوبرابر شدن خرید بانک های مرکزی و همینطور رشد 50 درصدی تقاضای جواهرات طی سه فصل اول تنها تا حدی کاهش تقاضای ETF ها را جبران کرد.

از سوی دیگر، عرضه طلا در سال جاری نسبتا ثابت باقی مانده در حالی که تولید معادن به طور پیوسته در طول سال 2021 افزایش یافته است. مجموع سالانه عرضه تا به امروز 5 درصد افزایش یافته است، اما بازیافت به طور قابل‌توجهی کند شده است و در همین دوره بیش از 12 درصد کاهش یافته. عرضه سه ماهه سوم به دلیل کاهش قابل توجه بازیافت 3 درصد کاهش یافت.

با توجه به روند بازار، شورای جهانی طلا  پیش بینی می کند که بهبود اقتصادی به نفع تقاضای طلای جواهرات و فناوری خواهد بود. سرمایه‌گذاری طلا همچنین باید از نگرانی‌های تداوم تورم حمایت کسب کند، اما جریان‌های پولی نسبتاً متوسط ​​ETF در قیاس با جریان‌های ورودی بی سابقه سال 2020 منفی خواهد بود.

شورای جهانی طلا افزود که در همین حال، بانک های مرکزی برای سالی با خرید خالص بالاتر از میانگین آماده هستند.

قیمت طلا در سه ماهه سوم به طور متوسط ​​1789.5 دلار در هر اونس بود که اندکی کمتر از میانگین سه ماهه دوم است. مقایسه سال به سال کاهش 6 درصدی را نشان می دهد که نشان دهنده رکورد بالای دلار آمریکا در آگوست 2020 است.

انتهای پیام/

منبع: mining.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

قیمت طلا

شورای جهانی طلا

افت تقاضای طلا

تقاضای جهانی طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت