افت طلا در برابر صعود دلار

افت طلا در برابر صعود دلار

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تاثیر تقویت ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو افت کرد.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/08/11 | 00:08

نظری ثبت نشده

افت طلا در برابر صعود دلار

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۱ دلار و ۲۳ سنت رسید. به گزارش گلدنیوز در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۹۱ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۷۹۵ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.قابل توجه است که افت طلا در برابر صعود دلار تحلیل های زیادی را به دنبال داشته است.

شاخص دلار که روز دوشنبه ۰.۳ درصد افت کرده بود، در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد افزایش یافت و جذابیت خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی کمتر کرد.

نتایج صعود دلار

صعود دلار باعث می‌شود قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا رفته و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد. کاهش تقاضای خرید قیمت‌ها را پایین می‌آورد.

اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه فدرال‌رزرو چهارشنبه به پایان می‌رسد. اعضای بانک مرکزی آمریکا برای اینکه هم تورم را کنترل کنند و هم به اقتصاد این کشور تا حد ممکن برای ریکاوری فرصت بدهند، با چالش‌های زیادی روبرو هستند.

سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو رزرو و زمان‌بندی اجرای آنها مستقیماً بر بازارهای مالی و به ویژه بازار طلا تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا ؛ استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: انتظار دارد در فضای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی، طلا تحت فشار کاهشی بماند به خصوص که بانک مرکزی آمریکا احتمالا روز چهارشنبه آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام خواهد کرد.

قیمت بالا و افزایش دستمزدها ممکن است بانک مرکزی آمریکا را به چالش بکشد زیرا تلاش می‌کند بین مهار تورم و حمایت از روند احیای اشتغال از زمان شیوع پاندمی توازنی ایجاد کند.

اینس اضافه کرد: اگر بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در سطوح فعلی معامله شود، دورنمای رشد ضعیفتر را در ذهن دارندگان اوراق قرضه مجسم می کند و قیمت طلا می‌تواند پشتیبانی شود. با توجه به آمار اقتصادی نه چندان مطلوب، بانک‌های مرکزی بعید است بخواهند روند افزایش نرخ‌های بهره را با سرعت آغاز کنند.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در بالای ۱.۵ درصد ماند اما به نرخ ۱.۷ درصد که ماه گذشته به آن صعود کرده بود، نتوانست دوباره برگردد.

طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی دیده می‌شود اما افزایش نرخ‌های بهره و رشد بازده اوراق قرضه دولتی به معنی افزایش هزینه نگهداری طلا بوده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازار اکنون منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس در روز پنج شنبه است و سرمایه‌گذاران احتمال نخستین افزایش نرخ‌های بهره از سوی یک بانک مرکزی بزرگ را از زمان شیوع پاندمی سبک و سنگین می‌کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۹۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و ۱۰۵۲ دلار و ۳۰ سنت بود. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۰۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

قیمت طلا

تحلیل بازار

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت