تلاش مالی برای کاهش استخراج غیررسمی طلا

تلاش مالی برای کاهش استخراج غیررسمی طلا

استخراج معدنی، عمدتاً برای طلا، ستون اقتصاد کشور است و تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد

حسین راشدی(مترجم)

1400/08/12 | 00:08

نظری ثبت نشده

تلاش مالی برای کاهش استخراج غیررسمی طلا

به گزارش گلدنیوز، این نوع از استخراج طلا (artisanal gold mining) از قرن ها قبل توسط کارگرانی که راه دیگری برای درآمدزایی نداشتند با تکنولوژی اولیه انجام می شده است. در سال 2020 که قیمت طلا از 2000 دلار در هر اونس عبور کرد، استخراج کوچک مقیاس غیررسمی در آفریقا، آمریکای جنوبی و مکان های دیگر به شدت افزایش یافت. یک پلتفورم جهانی برای ارائه داده ها در مورد این نوع از استخراج معدنی به نام Delve تخمین می زند در سال گذشته بین 15 تا 20 میلیون نفر در جهان به این کار مشغول بوده اند.

بلومبرگ در گزارشی گفته مالی تلاش کرده است تا بر تولیدات غیررسمی طلا که در بازار سیاه فروخته یا قاچاق می‌شود، نظارت کند. علاوه بر این،  طلا نیز به‌طور غیرقانونی از همسایگانش به این کشور ارسال می‌شود. در حالی که یک آیین نامه معدنی که در اواخر سال 2020 به اجرا درآمد، برنامه هایی را برای بازنگری این بخش تعیین کرد، هیچ اقدامی اجرا نشده است.

این امر اکنون در حال تغییر است. دولت قصد دارد داشتن مجوز برای معدنچیان مقیاس کوچک را الزامی کند و 200 تعاونی را با کمک بانک جهانی به عنوان بخشی از اقدامی برای رسمی کردن تجارت توسط واسطه ها ایجاد کند.

لامین ترائوره، وزیر معدن مالی در مصاحبه ای گفت که همچنین شرکت باریک گلد در تخصیص زمین برای این کارگران برای رسمی کردن فروش کمک خواهد کرد. او گفت که این تغییرات - که تا سال 2022 روی آنها کار می شود - می تواند منجر به افزایش 15 درصدی تولید کل طلای مالی شود.

این آخرین اقدام یک کشور آفریقایی برای به حداکثر رساندن درآمد از منابع طلای خود است، زیرا این فلز در محدوده 15 درصد نزدیک رکورد تاریخی معامله می شود.

در سال‌های اخیر، اتیوپی برای مهار قاچاق، فروش خود را از طریق بانک مرکزی انجام داده است، در حالی که نیجریه برنامه‌های خود را برای انتقال تولید غیررسمی به یک زنجیره تامین تحت نظارت اعلام کرده است. همچنین، تانزانیا مراکزی تجاری برای کاهش صادرات غیرقانونی معرفی کرد.

ترائوره در این مصاحبه ​​تلفنی از باماکو به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر مالی گفت: «ما می‌توانیم از سومین تولیدکننده بزرگ طلا به دومین تولیدکننده بزرگ در آفریقا تبدیل شویم.»

تلاش مالی برای کاهش استخراج غیررسمی طلا

مقامات تخمین می زنند که مالی سالانه 15 تن - معادل حدود 860 میلیون دلار به قیمت امروز - از تولید طلای کوچک مقیاس که به خارج از کشور قاچاق می شود، از دست می دهد. مالیات‌های صادراتی مطلوب آن نیز باعث می‌شود که کالاها به طور غیرقانونی وارد کشور شوند.

عبدلایه پونا، رئیس اتاق معدن، در مصاحبه‌ای جداگانه گفت: «مالی اگر کنترل بهتری بر تولید و صادرات از بخش معدن کوچک مقیاس داشته باشد، می‌تواند تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.»

گروه بین المللی بحران گفته است که معادن طلای کوچک مقیاس در منطقه ساحل غرب آفریقا از جمله در مالی به منبع درآمد و جذب نیرو برای شبه نظامیان تبدیل شده اند، زیرا آنها امنیت این مکان ها را تضمین می کنند یا مالیات های غیرقانونی دریافت می کنند.

مناطق معدنی صنعتی مالی تا حد زیادی از خشونت در امان مانده اند، اگرچه حملات پراکنده ای رخ داده است که اخیراً در نزدیکی مرز با موریتانی کاروانی که تجهیزات را به معدنی در جنوب غربی می برد هدف قرار گرفت.

ترائوره ​​گفت: «استخراج معدنی، عمدتاً برای طلا، ستون اقتصاد کشور است و تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. واضح است که مسئله امنیت چیزی است که ما نمی توانیم نادیده بگیریم.»

علاوه بر باریک، شرکت‌هایی شامل B2Gold Corp. و Endeavour Mining Corp. در آنجا فعالیت یا دارایی دارند. مالی همچنین دارای منابع یا ذخایر دست‌نخورده‌ای از جمله کامودیتی هایی مانند لیتیوم کبه عنوان یک فلز کلیدی مورد استفاده در باتری‌های الکتریکی، و سنگ آهن است.

به گفته ترائوره، تولید معدن صنعتی طلا در سال 2021، 70 تن تخمین زده می شود و ممکن است در سال های آینده به 80 تن افزایش یابد، زیرا مالی استخراج غیررسمی معادن را رسمی می کند و سایر عملیات ها در مدار تولید قرار می گیرند.

منبع: bloomberg.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

استخراج طلا

معدن طلا

پیشنهاد ویژه

استخراج غیررسمی طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت