رییس اتحادیه طلاوجواهر سلماس

رونق طلای دست دوم در مرز ترکیه

رییس اتحادیه طلاوجواهر سلماس: بیش از 90 درصد مشتریان طلا فروشی ها دنبال خرید طلای دست دوم هستند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/17 | 00:08

نظری ثبت نشده

رونق طلای دست دوم در مرز ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ حسین قانع، رئیس اتحادیه طلاوجواهر شهرستان سلماس افزود: رکود و کسادی بازار طلا از یک سو و اجرت های بالای ساخت از سوی دیگر موجب شده حرفه طلا سازی در این شهرستان رو به نابودی برود و مشتریان بیشتر طالب خرید طلای دست دوم باشند.

وی با بیان اینکه در شهرستان سلماس تنها دو تولید کننده طلا فعال هستند گفت: کار تولید طلا در شهرستان سلماس به دلیل مرزنشین بودن این شهر و بسته بودن مرزهای کشور  با ترکیه و عدم تردد مسافر، روند نزولي داشته و بيشترین طلاي مورد نياز استان از استان‌هاي ديگر از جمله تهران، مشهد و ارومیه تامین می شود.

90 درصد مشتریان دنبال طلای دست دوم

قانع اظهار داشت: به دلیل افزایش تورم و گرانی مردم پس انداز و سرمایه ای برای خرید طلا ندارد و از جهتی به دلیل هزینه های بالای مالیات بر ارزش افزوده مردم دیگر دنبال خرید طلای نو نیستند و بیش از 90 درصد مشتریان طلا فروشی ها دنبال خرید طلای دست دوم هستند و تنها درصد کمی از مردم برای برگزاری مراسم عروسی اقدام به خرید طلای نو می کنند .

گردنبدی که خاطره شد

رئیس اتحادیه زرگران شهرستان سلماس با بیان اینکه این شهرستان در گذشته نوعی گردنبند خاص کردی را تولید می کرد و در زمینه ملیله کاری آثار شاخصی داشت گفت: ولی در حال حاضر محصول تولیدی که چشمگیر باشد ندارد و تولید  طلا در این شهرستان فقط به صورت سفارشی سازی انجام می شود.

قانع بیان داشت: قیمت بالای مواد اولیه و ابزار آلات  مورد نیاز ساخت و تولید طلا از دیگر چالش های پیش روی تولید  طلا در شهرستان سلماس است و این افزایش قیمت مواد و ابزار  باعث می شود اجرت ساخت طلا  و در نهایت قیمت طلا افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کاهش اجرت ساخت طلا و حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و بیان داشت: امید می رود با حذف مالیات ارز افزوده از اصل طلا، بازار رونق بگیرد و مردم به خرید طلای نو رو بیاوردند. 

اخبار اتحادیه طلا در استان های مختلف کشور را از سایت طلا میتوانید دنبال کنید.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

آذربایجان غربی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت