بین الملل

تحول ساختاری در برند تیفانی

گروه بین الملل گلدنیوز: برند آمریکایی طلا و جواهر «تیفانی» که بیش از 180 سال قدمت دارد از ژانویه امسال تغییراتی اساسی در ساختار خود به وجود آورد تا ضمن متحول کردن این شرکت، شکوه گذشته خود را به دست آورد

ابتدای سال 2021 بود که برند تیفانی توسط غول چند ملیتی LVMH به قیمت 15.8 میلیارد دلار خریداری شد  و آنتونی لدرو به سمت مدیرعاملی آن رسید. این برند در هفته گذشته کلکسیون جدید جواهرات خود را با عنوان «برگشت به تیفانی» در آمریکا عرضه کرد و در ژاپن هم در روز شنبه ارائه شد. در این گزارش به رویکرد جدید این برند در کلکسیون جدیدش و راه­های متنوع تبلیغات و درآمدزایی آن پرداخته می شود. علاوه بر این، تغییرات اخیر آن که می تواند منجر به  به بهبود وجهه آن از نظر فوربس شود به صورت موردی آورده می شود.

«این قطعا تیفانیِ مادرتان نیست»

به گزارش گلدنیوز به نقل از مارکت واچ، تیفانی «Tiffany and Co.» روز پنجشنبه همکاری خود را با برند پوشاک خیابانی Supreme اعلام کرد تا به جواهرساز 184 ساله کمک کند تا خریداران جوانتر را جذب کند.

این آخرین تلاش این برند لوکس آمریکایی برای جذب مشتریان جوان تر و کاهش وابستگی آن به حلقه های نامزدی در زمانی است که افراد کمتری ازدواج می کنند. در ژانویه امسال شرکت LVMH آن را به قیمت نزدیک به 16 میلیارد دلار خریداری کرد؛ یعنی زمانی که با راه اندازی کمپینی با استفاده از شعار «این تیفانی مادرتان نیست» باعث رنجش برخی از مشتریان قدیمی شد.

سوپریم به خاطر پایگاه هواداران وفادار خود که برای تازه ترین محصولات آن در صف می ایستند، شناخته شده است. سوپریم در ابتدا اسکیت بازان ساکن نیویورک را هدف قرار داد، اما از آن زمان با بیش از 50 برند و هنرمند، از جمله نایکی همکاری کرده است.

الکساندر آرنو، معاون تولید و ارتباطات تیفانی، همچنین مدیر عامل سابق شرکت سازنده چمدان گران‌قیمت    Rimowa  است – جایی که قبلاً با سوپریم برای تولید یک چمدان 1600 دلاری همکاری کرده بود.

تیفانی برای اولین بار آخر هفته گذشته در اکانت رسمی اینستاگرام خود نگاهی به مجموعه هفت تکه با سوپریم  انداخت. مجموعه «Return to Tiffany» به معنای «بازگشت به تیفانی» شامل یک آویز برچسب قلب (450 دلار)، یک گردنبند مروارید بیضی شکل (300 دلار)، یک دستبند ستاره (450 دلار)، گوشواره میخی برچسب قلب (300 دلار)، یک حلقه کلید چاقوی قلب (525 دلار)، یک جا کلیدی بیضی شکل (300 دلار) و یک تی شرت (54 دلار) است. این طرح‌ها از قطعات تیفانی که ابتدا در دهه 1960 عرضه شدند، الهام گرفته شده اند.

تیفانی همچنین با مشارکت با افراد مشهوری مانند بیانسه و جی زی، هیلی بیبر و کایل کوزما به عنوان سفیران برند، سعی در جذب مصرف کنندگان جوانتر داشته است.

نمایندگان هر دو شرکت بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

این مجموعه روز پنجشنبه در ساعت 11 صبح به وقت شرق ایالات متحده و 13 نوامبر در ساعت 11 صبح در ژاپن به صورت آنلاین عرضه شد.  

 تحول ساختاری در برند تیفانی
 تحول ساختاری در برند تیفانی
 تحول ساختاری در برند تیفانی

راه های تحول تیفانی

بیش از یک سوم از 320 فروشگاه تیفانی در ایالات متحده است. به گزارش رویترز، برخی از آنها قدیمی، نامرغوب و نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش فوربس، LVMH که امسال تیفای را خریداری کرده می‌تواند به آن هم زمان و هم پول بدهد تا در محصولات خود و ظاهر فروشگاه‌هایش در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کند. نکته مهم این است که این مدیریت جدید می تواند منتظر باشد تا تغییرات نتیجه دهد. در حال حاضر، محصولات تیفانی از یک آویز نقره ای با قیمت 150 دلار تا گردنبندهای الماسی با قیمت میلیون ها دلار متغیر است.

در پست‌های اینستاگرام و تبلیغات عظیمی که روی داربست‌های منهتن نصب شده‌اند، پیام «این تیفانی مادرتان نیست» نشان می ‌دهد که تغییرات بزرگی در راه است. مطمئناً برنامه هایی برای جواهرات گران قیمت وجود دارد. تیفانی در تبلیغات با مدلی ظاهر شد که یک گردنبند نقره ای گران قیمت و یک دستبند 1500 دلاری پوشیده بود. برای نشان دادن ظاهری جوان و مدرن، مدل موی مدل‌ها «به طرز هنرمندانه‌ای بدون استایل» بود.

جایگاه برند تیفانی دیگر آدری هپبورن را به یاد نمی آورد – به یاد داشته باشید که او با فیلم 1961 «صبحانه در تیفانی» توجه گسترده ای را به خود جلب کرد. آن فیلم شهرت بین المللی را برای تیفانی به ارمغان آورد.

بیایید به برخی از تغییراتی که تیفانی را به شهرت جدیدی می‌رساند نگاه کنیم.

  1. الکساندر آرنو، یکی از چهار فرزند برنارد آرنو، اکنون معاون اجرایی در امور تولید و ارتباطات است.
  2. . آنتونی لدرو، که فعالیت های تجاری جهانی ویتون را اداره می کرد، اکنون مدیر عامل تیفانی است. او جانشین الساندرو بوگلیولو می شود.
  3. گل سرسبد شهر نیویورک در خیابان 5 و خیابان 57 قبلاً بازسازی شده است. این ساختمان در ماه های پایانی بوگلیولو تکمیل شد.

 4 . علاوه بر این، در آخرین روزهای بوگلیلو، یک الماس 80 قیراطی خریداری شد و در گردنبندی قرار خواهد گرفت که گران‌ترین قطعه جواهر خواهد شد.

5. شرکت سعی خواهد کرد که خریداران جوان تر را جذب کند. این در حال حاضر در تبلیغات و بازاریابی جدید دیده می شود و کلید موفقیت آن در سال های آینده خواهد بود.

6. تیفانی حلقه نامزدی مردانه را معرفی خواهد کرد. این نیز تلاش دیگری برای تمرکز توجه بر مشتری جوان‌تر و متنوع‌تر است.

7. همچنین این احتمال وجود دارد که مدیریت LVMH رویکرد تدریجی برای در دست گرفتن کنترل برند را که در زمان خرید لویی ویتون استفاده می‌کرد، تکرار کند. امروزه لویی ویتون یک برند محبوب است که فراتر از کیف های دستی و چمدان، پوشاک بسیار خوبی دارد.

در حال حاضر هیچ نشانه ای وجود ندارد که تیفانی برای مشتریان انحصاری خود محصولات غیرعادی داشته باشد. با این حال، کسی نمی داند که در چند سال آینده از چه چیزی رونمایی خواهد شد و چه طراحانی معرفی خواهند شد.

یک چیز قطعی است. تیفانی برندی خواهد بود که در مدت زمان کوتاهی جواهرات لوکس را خواهد داشت. این شرکت با شرکت دیگر به نام بولگاری، که همچنین متعلق به LVMH است، و همچنین کارتیر و ون کلیف (هر دو متعلق به دیچمونت هستند) رقابت خواهد کرد. ما باید شاهد اتفاقات هیجان انگیزی در کل صنعت باشیم.

منابع:

marketwatch.com و forbes.com

انتهای پیام/

حسین راشدی

مترجم ونویسنده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا