افزایش چهار برابری طلافروشی های خوی

افزایش چهار برابری طلافروشی های خوی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان خوی : در حال حاضر در شهرستان خوی حدود 170 تا 180 واحد طلا فروشی فعالیت دارند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/24 | 00:08

نظری ثبت نشده

افزایش چهار برابری طلافروشی های خوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ دانشیان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان خوی افزود: در حال حاضر در شهرستان خوی حدود 170 تا 180 واحد طلا فروشی و 50 واحد تعمیرات طلا فعالیت دارند که تا چند سال گذشته در این شهرستان تنها 40 واحد طلا فروشی فعالیت داشتند، البته در چند سال اخیر و با برداشته شدن برخی محدودیت های قانون نظام صنفی معظل صنعت طلا در خوی جدی تر شده است.

وی افزود: با توجه به رشد تقاضای ورود افراد به صنف و در جهت اینکه صنف طلا فروشی متضرر نشود، تغییری در شرایط صدور پروانه کسب ایجاد کردیم. به طوریکه برای دریافت پروانه کسب طلافروشی، متراز مغازه را افزایش دادیم تا فقط افرادی که تمکن مالی دارند وارد صنف طلا فروشی شوند.

 معظل صنعت طلا ی خوی /سیل بیکارها و ایجاد بازار تازه واردها

دانشیان تصریح کرد: از آنجایی که افراد تازه وارد در بازار طلا و جواهر به دنبال به دست آوردن درآمد از شغلی که ایجاد کرده اند می باشند لذا بسیاری از این افراد علیرغم نظارت ها و ممنوعیت فروش علنی طلای دست دوم به صورت زیر میزی اقدام به فروش طلای دست دوم در مغازه های خود می کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان خوی با بیان اینکه  فروش طلای دست دوم موجب کاهش رونق تولید می شود گفت: متاسفانه  هر چقدر هم در این زمینه نظارت داشته باشیم ولی نمی توانیم جلوی این اقدام را بگیریم.

روستاییان سهم زیادی در رونق بازار طلای خوی دارند  

وی ادامه داد: وضعیت بازارطلا و جواهر شهرستان خوی آن گونه که باید رونق ندارد ولی خوشبختانه علیرغم افزایش واحدهای طلافروشی در شهر هر کدام از کسبه درآمد و فروش خوبی دارند.

دانشیان اظهار داشت: شهرستان خوی یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای ارومیه است که شهرهای اقماری و روستاهای مجاور زیادی دارد و به دلیل وجود این روستا ها و فروش محصولات کشاورزی و تولیدی روستاییان رفت و آمد در این شهر زیاد است و خوشبختانه روستاییان سهم زیادی در خرید طلا و رونق بازار طلای خوی دارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان خوی در ادامه با تشریح مشکلات صنف طلا در این شهر با تاکید بر اینکه فروش طلا در فضای مجازی امری منطقی نیست گفت: فروش طلا در فضای مجازی زمینه سوء استفاده افراد سودجو را فراهم می کند و موجب گسترش و افزایش طلاهای تقلبی می شود.

معظل سکه های وکیوم

وی در ادامه با بیان معایب رواج سکه های وکیوم شده طلا در سال های اخیر و اینکه متاسفانه افراد سودجو از این کار سوء استفاده کرده و اقدام به تولید و توزیع سکه های تقلبی در بازار می کنند اظهار داشت: برای جلوگیری از سودجویی افراد به مردم پیشنهاد میکنیم که سکه های غیروکیوم را از بازار خریداری کنند.

دانشیان قانون مالیات بر ارزش افزوده را از مشکلات صنف طلا برشمرد و اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده باید از مبدا تا مقصد زنجیره تولید، توزیع  و فروش طلا و بر اساس فاکتور نویسی با درج  نام و کد ملی  هر کدام از افراد دریافت شود.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلای دست دوم

اتحادیه طلا وجواهر خوی

بازار طلای خوی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت