رکورد صادرات طلای سوئیس به چین

رکورد صادرات طلای سوئیس به چین

تحلیلگران خاطرنشان کردند که این فلز گرانبها در حال ورود به دوره قوی فصلی است که از نوامبر تا فوریه ادامه دارد

حسین راشدی(مترجم)

1400/08/29 | 00:08

نظری ثبت نشده

رکورد صادرات طلای سوئیس به چین

به گزارش گلدنیوز به نقل از کیتکو، چین و هند بزرگ ترین مصرف کنندگان طلای دنیا به شمار می روند. تقاضا در هر دو کشور طی همه گیری کرونا در سال گذشته دچار رکود شد اما با قدرت ریکاوری شد. سوئیس بزرگترین مرکز پالایش طلا و قطب ترانزیت و صادرات این فلز زرد است. مقاله ای دیگر نشان داد که طلایی که از هنگ کنگ به چین رسیده همچنین افزایش یافته است.

رکورد صادرات طلای سوئیس به چین

نظرات تحلیلگران بسیاری وجود دارد که خاطرنشان کرده اند قیمت طلا توسط تقاضای فیزیکی حمایت می شود و این اطلاعات جدید آن نظرها را تایید می کند. حرکت صعودی اخیر طلا همچنین به دلیل فشارهای تورمی در اقتصاد اتفاق افتاده است که از این فلز در چنین شرایطی حمایت می کند.

قیمت طلا در شامگاه روز جمعه اندکی افزایش یافت چراکه هراس از تورم فزاینده جذابیت این فلز را به عنوان پناهگاه امن بهبود بخشید، هر چند دلار قوی تر و انتظارات از اینکه بانک های مرکزی نرخ بهره را زودتر افزایش دهند، شمش طلا را در مسیر ثبت اولین کاهش قیمت هفتگی در سه هفته اخیر قرار داد.

به گفته تحلیلگران CIBC، با ادامه افزایش فشارهای تورمی، بازار طلا در وضعیت خوبی قرار دارد و پتانسیل آن را دارد که به 1950 دلار در هر اونس برسد.

نه تنها بازار طلا از الگوی تثبیت 5 ماهه خارج شده است، بلکه تحلیلگران خاطرنشان کردند که این فلز گرانبها در حال ورود به دوره قوی فصلی است که از نوامبر تا فوریه ادامه دارد. تحلیلگران عنوان کردند که این حرکت جدید در طلا همچنین به بهبود احساسات در سهام معادن اشاره دارد.

وسعت (breadth) بخش طلا به طور قابل توجهی بهبود یافته است و بیش از 90 درصد از اجزای آن افزایش متوسط ​​بیش از 12 درصدی را نسبت به میانگین 50 روزه نشان می‌دهند. همچنین 68 درصد از این بخش میانگین افزایش 5 درصدی را در بازه متوسط 200 روزه نشان می‌دهند. به گفته تحلیلگران، ترکیبی از رقم وسعت بالاتر و سود بیشتر نسبت به میانگین‌های فنی کلیدی، اغلب دستورالعمل خوبی برای نیروهای قوی‌تر در روند صعودی است.

اظهارنظرهای صعودی در مورد طلا در حالی صورت می گیرد که قیمت ها در این هفته با کاهش اندکی روبرو شده اند. CIBC هشدار داد که قیمت طلا و بخش معدن به منطقه اشباع خرید رانده شده است. با این حال، آنها اضافه کردند که این نباید مانع مهمی برای قیمت های بالاتر باشد.

 

منبع: kitco.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلا

پیشنهاد ویژه

صادرات طلا

طلای چین

طلای سوئیس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت