دلگرمی تحلیل گران به فلز ارزشمند با وجود توقف صعود

دلگرمی تحلیل گران به فلز ارزشمند با وجود توقف صعود

بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند از این که قیمت این فلز ارزشمند بالای سطوح حمایتی مهم مانده و نزدیک به بالاترین رکورد پنج ماه گذشته معامله می شود، دلگرم شده اند.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/08/29 | 00:08

نظری ثبت نشده

دلگرمی تحلیل گران به فلز ارزشمند با وجود توقف صعود

به گزارش گلدنیوز ، قیمت طلا روند افزایشی هفته پیش را ادامه نداد اما بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند از این که قیمت این فلز ارزشمند بالای سطوح حمایتی مهم مانده و نزدیک به بالاترین رکورد پنج ماه گذشته معامله می شود، دلگرم شده اند.

به گزارش ایسنا، بیل باروچ، رییس شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: انتظار داشتم طلا به سمت ۱۸۳۰ دلار عقب نشینی کند و چنین اتفاقی نیافتاد. تا زمانی که بالای این سطح قیمت حفظ شود، روند حرکت طلا مثبت خواهد ماند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک در این باره گفت: عملکرد طلا در هفته اخیر نسبتا قوی بود. با این حال بازار باید تجدید تقاضا را مشاهده کند تا بتواند صعود قابل ملاحظه ای پیدا کند.

19 نوامبر 2021

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۴۷ درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر معادل ۲۴ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. پنج نفر معادل ۲۹ درصد نظر خنثی داشت. خوش بینی در میان کارشناسان وال استریت در مقایسه با پیش بینی ۸۳ درصد آنها از  افزایش قیمت در نظرسنجی هفته پیش، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد.

در این بین، مجموعا ۱۰۵۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز رای دادند که از میان آنها ۷۴۷ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۶۲ نفر معادل ۱۵ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که ۱۴۸ نفر معادل ۱۴ درصد نظر خنثی داشتند. خوش بینی در میان سرمایه گذاران خُرد به بالاترین حد از ماه مه رسیده و شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین مدام افزایش پیدا می کند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا طلا به پایینترین قیمت یک هفته اخیر سقوط کرد و با ۹ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۸۵۱ دلار و ۶۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰۹ درصد کاهش پیدا کرد.

بسیاری از تحلیلگران با ادامه رشد فشارهای تورمی جهانی نسبت به طلا خوش بین مانده اند. هفته گذشته تورم در انگلیس به بالاترین حد در یک دهه اخیر صعود کرد و همزمان فشارهای قیمت مصرفی کانادا به بالاترین میزان در ۱۸ سال اخیر افزایش یافت.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: نسبت به دورنمای قیمت طلا خوش بین مانده است زیرا تورم از میان نرفته است و طلا در بالای قیمتی که اخیرا شکسته است، تحکیم می شود.

اگرچه برخی از تحلیلگران پتانسیل افزایش قیمت طلا در بلندمدت را مشاهده می کنند اما می گویند تحکیم قیمت برای روند صعودی فعلی مطلوب خواهد بود.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" پیش بینی کرد قیمت طلا هفته جاری ضعیفتر باشد زیرا این فلز ارزشمند نتوانست بالای سطح ۱۸۷۳ دلار را بشکند. وی به کیتکونیوز گفت: اگر طلا قیمت بالاتری را نشکند و این هفته پایین ۱۸۷۳ دلار بسته شود، در این صورت بازیگران کوتاه مدت ممکن است کاهش قیمت را امتحان کنند به خصوص که دلار اندکی حمایت یافته است.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت "بانوک برن گلوبال فارکس" اظهار کرد: وی به نظاره حمایت در سطح ۱۸۵۰ دلار نشسته است. دلار قویتر می تواند مانعی برای طلا در کوتاه مدت باشد.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

قیمت طلا

کیتکونیوز

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت