عضو هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر کاشمر:

کاهش اتحادیه های شهرستانی و تضعیف توان نظارتی

عضو هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر کاشمر: در شهرستان کاشمر اتحادیه طلا با اتحادیه لوازم خانگی ادغام شده و با این اقدام اتحادیه کارکرد نظارتی‌اش را از دست داده است.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/03 | 00:09

نظری ثبت نشده

کاهش اتحادیه های شهرستانی و تضعیف توان نظارتی

حمیدرضا سلامت عضو هیات مدیره اتحادیه‌ی طلا و جواهر شهرستان کاشمر در گفت‌و‌گو با گلدنیوز گفت: در شهرستان کاشمر اتحادیه طلا با اتحادیه لوازم خانگی ادغام شده و با این اقدام اتحادیه کارکرد نظارتی‌اش را از دست داده است. سلامت درباره بازار طلا در این شهرستان گفت: «متاسفانه به دلیل هزینه‌های بالای ساخت، مالیات و قدرت خرید پایین مردم ، فعالان صنف طلا شرایط خوبی ندارند.»

به گزارش گلدنیوز ، کاشــمر بــه تعبیــر صاحــب نظــران حــوزه زمیــن شناســی و معــدن، بــر روی دریایــی از طــلا خفتــه اســت. معدن طلای کلاته تیمور و چوبک چلپو واقع در بخش کوهسرخ دو نمونه ناچیز از معادن طلای این شهرستان است. نزدیکی به معادن طلا یک امتیاز بالقوه برای تولید مصنوعات طلاوجواهر به شمار می رود. اما متاسفانه عدم توجه کافی به ظرفیت های بالقوه این شهرستان باعث شده است که تولید مصنوع طلاوجواهر در این شهرستان بسیار کمرنگ باشد.

سلامت با اشاره به دو سازنده طلا و 60 واحد فروش در این شهرستان گفت: «هر دوی این سازندگان کارشان را تعطیل کرده‌اند. یکی از آنها گاو داری زده‌ و دیگری پولش را در بانک گذاشت است.»

دست دوم فروشی و عدم برخورد قانونی

با توجه به رونق بازار طلای دست دوم این عضو اتحادیه گفت: «ما بارها پیگیر این موضوع شده‌ایم اما متاسفانه مسئولان می‌گویند خرید و فروش طلای دست دوم خلاف است اما جرم نیست به همین دلیل نمی‌توان با آنها برخورد قانونی کرد.»

سلامت در پاسخ به این سوال که آیا طلا سرمایه گذاری است یا خیر گفت:« با توجه به مالیاتی که زمان خرید از خریدار دریافت می‌شود و زمانی که فرد می‌خواهد آن را بفروشد متضرر می‌شود و اینکه قدرت خرید مردم نیز کم شده دیگر مانند گذشته در شهرستان کاشمر به طلا به عنوان سرمایه گذاری نگاه نمی‌شود.»

معضل کاهش اتحادیه ها

این عضو اتحادیه با انتقاد از عدم نظارت به اصناف گفت: « متاسفانه مجلس تصویب کرد که تعداد اتحادیه‌ها به دلیل هزینه‌ها کم شود و در شهرستان کاشمر تعداد این اتحادیه‌ها از 25 به 15 کاهش پیدا کرد و اتحادیه طلا با اتحادیه لوازم خانگی ادغام شده و با این اقدام اتحادیه کارکرد نظارتی‌اش را از دست داده است.»

سلامت در ادامه گفت:« هنگامی‌که خرید و فروش‌ها بدون گزار‌ش‌های مالیاتی انجام شود بازار طلای دست دوم داغ‌تر می‌شود و در واقع گردش کاری صنف طلا با اختلال مواجه می‌شود به همین دلیل بسیاری از کارگاه‌ها و فروشندگان شغلشان را تغییر داده‌اند.»

سلامت با بیان اینکه دولت به صنف طلا و جواهر به عنوان شغل لوکس نگاه می‌کند گفت: «ما نه بیمه‌ای داریم و نه می‌توانیم وامی از جایی بگیریم و این نشان دهنده این است که دولت اهمیتی به این صنف نمی‌دهد.»

تقلب در سکه های وکیوم

سلامت در انتها وجود سکه‌های وکیوم و بسته بندی شده را معضل این صنف عنوان کرد و گفت:« تقلب در سکه‌های وکیوم شده زیاد است در حالی که این وکیوم ها عامل تبلیغاتی است و متاسفانه باندهایی در بندرعباس و تربت حیدریه اقدام به ضرب سکه وکیوم شده تقلبی کرده‌اند که البته با هشیاری پلیس دستگیر شدند. به هر حال سکه وکیوم عاملی برای تحریک جاعلان به ضرب سکه تقلبی است.»

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

خراسان رضوی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت