علاقه، مهم ترین رکن در طلاسازی

علاقه، مهم ترین رکن در طلاسازی

کسانی که علاقه دارند به صنف طلاسازی وارد شوند، ابتدا شاخه و زمینه ­ای را که می ­خواهند در آن فعالیت کنند را به طور دقیق، تعیین کنند و با هدف مشخصی وارد این رشته شوند.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/06 | 00:09

نظری ثبت نشده

علاقه، مهم ترین رکن در طلاسازی
مریم اخوان

مریم اخوان مدرس طلاسازی در دپارتمان طلا فنون ایران به گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز گفت: پیشنهاد من برای کسانی که علاقه دارند به این صنف وارد شوند، این است که شاخه و زمینه ­ای را که می ­خواهند در آن فعالیت کنند را به طور دقیق، تعیین کنند و با هدف مشخصی وارد این رشته شوند.

انتخاب سبک مورد علاقه

علاقه مندان می­ توانند با دیدن کلیپ­ هایی که موسسات در صفحات آموزشی خود قرار می­ دهند سبک و سلیقه مورد علاقه خود را در این رشته پیدا و سپس آن را دنبال کنند.  

علاقه و پشتکار

برای ورود به رشته طلاسازی مهم ­ترین رکن اساسی "علاقه" است. اگر علاقه وجود داشته باشد، صبر، حوصله، تلاش و پشتکار هم با خود به همراه دارد. هر راهی سختی و مشکلات خود را دارد اما اگر علاقه وجود داشته باشد سختی­ های آن توسط هنرجو پذیرفته می ­شود.

تقسیم بندی در طلاسازی

همان طور که می ­دانید طلاسازی به دو شاخه طراحی و ساخت تقسیم می­ شود.

در شاخه طراحی، رشته های طراحی کلاسیک و طراحی با نرم­ افزار متریکس، کار با نرم ­افزار کورل (تایپوگرافی) و در شاخه ساخت، رشته های طلاسازی، جواهرسازی، مخراج­کاری، کار با وکس و ریخته گری قرار می ­گیرد.

نکته پایانی

اخوان در پایان به این نکته اشاره کرد که طلاسازی و رشته­ های کار با طلا، همیشه یک رشته موروثی بوده است و اکثر کسانی که در این زمینه مشغول به کار بودند، این رشته را صرفا به آشنایان و فرزندان خود آموزش می­ دادند. اما بعد از مدتی، موسساتی در این حوزه وارد شدند و کار را برای همه کسانی که به این رشته علاقه­ مند هستند، ساده کردند.

گلدکالج گلدنیوز
گلدکالج

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

گلدکالج

طلاسازی

سبک طلاسازی

طلافنون

علاقه

مریم اخوان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت