کشف کانسار جدید طلا در محدوده میرجاوه

کشف کانسار جدید طلا در محدوده میرجاوه

در محدوده کوه بی‌بی‌مه در منطقه جنوب شرق زاهدان محدوده شهرستان میرجاوه یک کانسار جدید با ذخیره ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار تن کانسنگ طلا کشف شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/07 | 00:09

نظری ثبت نشده

کشف کانسار جدید طلا در محدوده میرجاوه

به گزارش گلدنیوز ؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: براساس مطالعات اکتشافی انجام شده در محدوده کوه بی‌بی‌مه در منطقه جنوب شرق زاهدان محدوده شهرستان میرجاوه یک کانسار جدید با ذخیره ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۱/۰۶ گرم در تن کشف شد.

محمود رضا رحمتیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ذخیره شامل ۲ بخش اکسیدی و سولفیدی بوده که میزان ذخیره سولفیدی کانسار پنج میلیون و ۹۶۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱/۰۶ گرم در تن و بخش اکسیدی به میزان ۲۸۰ هزار تن کانسنگ با عیار متوسط ۱/۲۱ گرم در تن است.

سرمایه گزذری 100 میلیاردی

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری شرکت زنوبر ایرانیان در محدوده کانسار طلای بی بی مه، ۱۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۲۵ نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود در صورت انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی، ذخیره مذکور افزایش یابد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: مطالعات اولیه مکان‌یابی برای ساخت محل کارخانه فرآوری طلا و ارزیابی زیست محیطی توسط شرکت مذکور در حال انجام است.
کانسنگ طلا، سنگی حاوی ماده معدنی با ذرات ریز طلا است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و زمانی که میزان آن به یک یا نیم گرم در هر تن برسد، با احداث کارخانه فرآوری قابلیت بهره‌برداری دارد.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

برتر

کانسار طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت