صدور مجوز براي رسته شغلي دست دوم فروشي طلا!

صدور مجوز براي رسته شغلي دست دوم فروشي طلا!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر الیگودرز : در اقدامی عجیب سازمان صنعت معدن و تجارت در برخی شهرها برای فروش طلای دست دوم کد شغلی در نظر گرفته است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/09/13 | 00:09

نظری ثبت نشده

صدور مجوز براي رسته شغلي دست دوم فروشي طلا!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ مازیار رحیمی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان الیگودرز گفت: متاسفانه در برخی از شهرها برای فروش طلای دست دوم کد آیسیک (ISIC) در نظر گرفته اند که این کد در واقع  به درخواست اتحادیه ها در شهرها به سازمان صنعت و معدن داده می شود و بعد از مطرح شدن در کمیسیون هر شهر کد آیسیک برای شغل مورد درخواست  تعریف شده و  برای صدور مجوز به اتحادیه ها ابلاغ می شود که جای تعجب دارد که سازمان صمت این شهرها، با توجه به تاکیدات در حوزه حمایت از تولید، چگونه دست به این اقدام زده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل اینکه ماده قانونی مصوب برای جلوگیری از فروش طلا دست دوم وجود ندارد اغلب همکاران با استفاده از این خلا قانونی اقدام به فروش طلای دست دوم و درخواست کد شغلی برای آن کرده اند بیان داشت: رایزنی های لازم جهت جلوگیری از این اقدام  غیر قانونی در حال پیگیری و انجام است تا هر چه سریع تر جلوی صدور این گونه جوازها گرفته شود و جوازهای صادر شده نیز باطل شود.

رحیمی تصریح کرد: فروش طلای دست دوم معضل اساسی  است  که صنف طلا فروشان را نابود میکند و متاسفانه امروزه این موضوع آن قدر باب شده که  از هر 10مراجعه کننده به مغازه طلا فروشان بین 8 تا 9 نفر فقط تقاضای طلای دست دوم و بدون اجرت را دارند و به نوعی ویترین مغازه داران تعطیل شده است.

تیشه ای به نام دست دوم فروشی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان الیگودرز با تاکید بر اینکه اتحادیه ها طلا و جواهر،  فروش طلای دست دوم را در جهت رونق اقتصادی و تولید ممنوع اعلام کرده اند ولی متاسفانه  اغلب همکاران به فروش طلای دست دوم مشغول هستند و شاید امروز به صورت مقطعی از  این موضوع سود اندکی ببرند ولی در دراز مدت  فروش دست دوم طلا و جواهر کمر تولید را می شکند و این همکاران  تیشه به ریشه های خود زده و بزرگترین ضربه را به صنف طلا فروشی وارد می کنند.

افزایش اجرت ساخت، ظلم در حق مشتری است

وی در ادامه با بیان اینکه در چند سال اخیر عواملی مانند بیماری کرونا، گرانی طلا، و افزایش نرخ دستمزدها و سر سام آورشدن اجرت ها صنف طلا وجواهر  را به چالش کشیده  است گفت: افزایش قیمت اجرت ها در واقع  ظلم در حق مشتری است.

وی افزود: مشتری موقع فروش طلا در گذشته حدود 7 تا 10 درصد ضرر می کرد ولی امروز بین 20 تا 30 درصد ضرر می کند که این موضوع باعث شده که چون اکثر مردم لرستان طلا را برای پس انداز و روز مبادا خریداری می کنند، کمتر به سمت خرید طلا بیایند چرا که  برای تبدیل طلای خود به پول با توجه به مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ها 30 تا 40 درصد از پولشان از بین می رود.

رحیمی در ادامه کسادی بازار طلا و جواهر را در مدت 30 سال فعالیتش در این صنف بی سابقه دانست و اظهار داشت: از سال 96 و  زمانی که طلا ارزش 10 برابری پیدا کرد و به دنبال آن شیوع کرونا موجب شد بازار طلا و جواهر شاهد کسادی و رکود بی سابقه باشد.

ادغام اتحادیه خرازان با طلاوجواهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مجموع 380 واحد صنفی زیر مجموعه اتحادیه صنف طلافروشان، ساعت و نقره الیگودرز است و از این تعداد  تنها 62 واحد آن صنف طلا فروشی و 78 واحد نقره و ساعت می باشد گفت: ما بقی واحد های زیر مجموعه این اتحادیه مربوط به صنوف دیگر مانند خرازان و تجهیزات پزشکی و .. است که به دلیل حد نصاب نرسیدن اتحادیه های این صنوف در زیر مجموعه اتحادیه طلا و جواهر قرار گرفته اند و این امر باعث افزایش حجم کار اتحادیه شده و اتحادیه به اندازه یک اداره پاسخگوی نامه های ارسال شده از ارگان های مختلف می باشد و می توان گفت که در این بین صنف طلا و جواهر مظلوم واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

مالیات طلا

طلای دست دوم

اتحادیه طلا و جواهر شهرستان الیگودرز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت